Asus P2B-F
Fra : Trespasser

Dato : 26-02-02 13:21

Hejsa

Jeg har et Asus P2B-F og jeg vil gerne vide hvor stor en cpu jeg kan smide i
den ?
Jeg har luret ved asus og det eneste jeg har fundet er at der står 600+ mhz;
men det hjælper jo hat :(

Det er et Slot 1 bundkort og hvor stor fessor kan jeg smide i den. Pt har
jeg en 500 siddende i.

Mvh

Brian

Fra : orbital

Dato : 26-02-02 14:03

On Tue, 26 Feb 2002 13:20:59 +0100, "Trespasser"
<n97bm001@_SPAM_get2net.dk> wrote:

> [...]
>men det hjælper jo hat :(
>
>Det er et Slot 1 bundkort og hvor stor fessor kan jeg smide i den. Pt har

For det første er den mindste spænding dit bundkort understøtter: 1.8
volt. Dette er kun lidt mere end de 1.75 volt, som coppermine kræver.
Men tualatin (1.475 volt) går slet ikke.

Først bør du kigge dig om efter slocket, en cpu-adapter slot1-s370,
til fcpga. Det duer ikke med en ppga slocket.

For slot1 cpu'er hænger ikke på træerne.

Du kan muligvis finde en sådan en DK hos www.jumbo.dk , ring til dem,
de tager 115 kr.

Ellers i England:
http://www.overclockers.co.uk/acatalog/Online_Catalogue_Overclocking_Accessories_27.html
sådan en asus slocket til 12.5 £.

Der skulle efter sigende være en bug i bios til p2b, så man ikke kan
få en celeron 1100 op at køre. Men en lidt langsommere celeron kan du.
Du skal jumpe på slocket spændingen 1.8 volt.

Du skal passe på ikke at købe en tualatin celeron. De har 256 kbyte
cache og er fcpga2 og ikke pin-kompatible med fcpga. Det værste er, at
on-line butikkerne er noget forvirrede omkring, hvad der er tualatin
og hvad der ikke er. Det er svært at finde en celeron 1000 og 900, der
ikke er tualatin. Med 950 er det lidt lettere. Disse celerons har en
cache på 128 kbyte. Er man heldig kan man få en celeron 900 eller 950
til at køre fsb 133. Men så kører din agp 89 MHz, husk lige det.

Nyeste bios:
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Slot_I/INTEL_Chipset/i440BX/P2B-F/

mvh

John

Fra : Peter Pan

Dato : 27-02-02 21:11

"orbital" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> For det første er den mindste spænding dit bundkort understøtter: 1.8
> volt. Dette er kun lidt mere end de 1.75 volt, som coppermine kræver.
> Men tualatin (1.475 volt) går slet ikke.

Mit P2B-F kan fint levere lavere end 1,8 volt. Det kommer helt an på
revisionen af bundkortet.

Det hurtigste kortet kan køre med er en Pentium3 1000 MHz ved 100*10 (svær
at finde de fleste kører 7,5*133)
Den hurtigste Celeron det kan køre med er en Celeron 1000.

Mvh
Anders
Som kører med en Celeron 1100 MHz ved 11*66 MHz på sit P2B-F :(