Ny virus i omløb -wargames-
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 26-02-02 11:53

En ny virus er i omløb, pt er den ikke nået til danmark, men siden
mange her har kontakter udenbords også såe..

Denne orm gør brug af MAPI og anvender dels kontaktlisten i Outlook,
dels emailadresser der udtrækkes fra filer på brugerens system,
i forbindelse med distribution til modtagere.

Wargames har følgende karakteristika:

Alias:
W32/Warga@MM
W32/Wargames

Emne:
Hi read this.

Tekstmeddelelse:
I found this on the web and it is important.
Open the attached file and read.

Vedhæftet:
article.doc.exe (filstørrelse: 77.824 bytes)

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : lulababe

Dato : 26-02-02 12:17

"Henrik Pedersen" skrev d. 26-02-02 11:53 dette indlæg :
> [...]
> Open the attached file and read.
>
> Vedhæftet:
> article.doc.exe (filstørrelse: 77.824 bytes)

Hej med jer......Det er ikke specilet herligt, at du kommer med et
indlæg, ang´. en ny virus, os så samtidigt vedlægger en fil, som har
alle muligheder for, at indeholde den beskrevet virus.....Udover det, så
eksistere der mig bekendt ikke nogen viruser, som begrænser sig til
specielle områder....Hvis du selv har åbnet den vedlagte fil, gider du
så ikke fortælle os, hvilken viruskiller du bruger, og hvornår den er
opdateret.....
Henrik

http://www.kandu.dk/

Fra : Pernille Scharff

Dato : 26-02-02 12:15

> [...]

> specielle områder....Hvis du selv har åbnet den vedlagte fil, gider du
> så ikke fortælle os, hvilken viruskiller du bruger, og hvornår den er

Øhm...*spørgsmålstegn* der er altså ikke nogen vedhæftet fil i Henriks
besked??? Henrik har da bare citeret den mail virussen følges med, og i
mailen vil der være en vedhæftet fil med det navn Henrik skriver!

/Pernille (forvirret)

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 26-02-02 12:43

"Pernille Scharff" <pernille@btob.dk> writes:

> [...]
> besked??? Henrik har da bare citeret den mail virussen følges med, og i
> mailen vil der være en vedhæftet fil med det navn Henrik skriver!

nej der er slet ingen vedhæftet fil med og jeg sender generelt ikke
vedhæftede filer nogen steder hen, men lulababe mente at der var en
med, så rolig nu...

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 26-02-02 12:12

> Hej med jer......Det er ikke specilet herligt, at du kommer med et
> indlæg, ang´. en ny virus, os så samtidigt vedlægger en fil, som har
> alle muligheder for, at indeholde den beskrevet virus

Er det bare mig som ikke kan se nogen vedhæftet fil?

Vibeke

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 26-02-02 12:23

*g* Han har ikke vedhæftet den, men mailen hvori virus kommer er vedhæftet
den fil. Men hvis man er smart nok åbner man ikke *.exe filer fra folk man
ikke kender ;)

- Sidsel (*lusker ud i hjørnet igen*)

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 26-02-02 12:39

"Sidsel L. Espersen" <alia@macfat.dk> skrev i en meddelelse
Men hvis man er smart nok åbner man ikke *.exe filer fra folk man
> ikke kender ;)

Nej du har helt ret .. men jeg tvivler nu altså på at denne virus
overhovedet findes, idet et søg på google i al fald ikke viser noget
virus af dette navn så vidt jeg kan se .. så mon ikke det er en and
... der da i al fald slet ikke hører hjemme i ng. kat ..

MVH Ami

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 26-02-02 12:52

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> writes:

> [...]
> virus af dette navn så vidt jeg kan se .. så mon ikke det er en and
> .. der da i al fald slet ikke hører hjemme i ng. kat ..

Fint nok, så holder jeg bare stille og roligt med at advare i
fremtiden, jeg er som før nævnt fuldstændig og aldeles kold...

Fra : Birgitte

Dato : 26-02-02 16:28

Hej Henrik
Tak for din advarsel, jeg synes det er dejloigt at være lidt forberedt.
Vi køre et virus program AVG fra Grisoft og får jævnligt besked derfra ang.
nye virus.
Missekram fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : johnb

Dato : 26-02-02 16:44

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tak for din advarsel, jeg synes det er dejloigt at være lidt forberedt.
> Vi køre et virus program AVG fra Grisoft og får jævnligt besked derfra

---------------------
Hej Henrik.
Jeg er enig med Birgitte og alle andre, der siger dig tak for hjælpen.

Mvh JohnB
http://home24.inet.tele.dk/johnbrask/

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 26-02-02 17:39

d. 26/02/02 12:51 skrev Henrik Pedersen på misbams-meow@cybercity.dk i
artiklen wkoficea00.fsf@cybercity.dk:

> Fint nok, så holder jeg bare stille og roligt med at advare i
> fremtiden, jeg er som før nævnt fuldstændig og aldeles kold...

Ved du hvad, Henrik, jeg er en af dem der egentlig ikke har brug for dine
advarsler - fordi Mac'er ikke bliver angrebet af PC virus. Vi har så vores
egne varianter, men de er en del mere sjældne, heldigvis.
Men jeg hygger mig alligevel over dine indlæg, fordi det er udtryk for, at
du bekymrer dig om dine medmennesker. Du prøver at dele din viden med alle
os, der ikke er så meget inde i computernes indre liv. Det skal du have evig
tak for.

--
Mange hilsner fra Ann R (der klapper sin go'e gamle Mac på skærmen )
http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck/

Fra : Trine Piltoft

Dato : 26-02-02 19:43

Hej Henrik (og Melissa) - jeg håber virkeligt ikke at et par enkelte
indlæg der er imod at du sender virusadvarsler ud på ng´en får dig til
at holde op. Vi er (de fleste af os ihvertfald) meget glade for at du
gider at bruge din tid på at advare os, og hjælpe os mht. til virus.
Selvfølgelig skal gruppen ikke overstrømmes med hoaxvirus og advarsler
fra alle mulige steder - men jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at du
undersøger nærmere inden du sender noget.

Som andre også har skrevet så er de fleste af os jo bare
katteinteresserede, og nogen ved mere og andre mindre mht. til
computere - det må være i alles interesse, at vi ikke medvirker til at
få virusmails til at florere i katteverdenen mere end det gør i
forvejen......

Tusind tak for at du gider at hjælpe os - bliv endeligt ved :0)

Mange hilsner fra Trine & co.
Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 26-02-02 12:54

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> virus af dette navn så vidt jeg kan se .. så mon ikke det er en and
> .. der da i al fald slet ikke hører hjemme i ng. kat ..

Joooo den høre nu til her i gruppen Henrik er vores gode hjælper mht
sådan nogle ting *S*
Og jeg tvivler nu ikke på, om det Henrik siger er en and - og om ikke andet
så er vi nu advaret.

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Camilla Scharff

Dato : 26-02-02 17:53

> [...]
> virus af dette navn så vidt jeg kan se .. så mon ikke det er en and
> .. der da i al fald slet ikke hører hjemme i ng. kat ..

Kære Ami

Nu laver Google jo ikke antivirusprogrammer, så monstro ikke du ville få
lidt mere ud af at søge på fx Symantec, McAfee eller en af de andre sider,
som har et godt og udbygget "bibliotek" over forskellige vira, inkl. de
sidste nye og evt. hoaxes...
Ihvertfald har McAfee fået listet Wargames som ny virus, fundet den 25. 2. -
se her: http://vil.mcafee.com/dispVirus.asp?virus_k=99372& - jeg checker
selv altid virusadvarsler på Symantec og McAfee, og i 99,999% af tilfældene
finder jeg navnet på virussen enten i listen over nye virusser eller i
hoax-listen.
Så nej, det er IKKE en and - heller ikke selvom du hverken har kunnet finde
info på Google, Jubii eller Yahoo og hvilke andre søgemaskiner/-robotter, du
måtte have lyst til at checke...
Og nej, det hører for så vidt heller ikke til i dk.fritid.dyr.kat - men der
da er nogle mennesker, der ikke er nær så oplyste som andre udi virus og
pc'er i det hele taget, så er det da fint, at de får info herfra. Du kan jo
bare ignorere tråden, hvis du ikke mener det har informationsværdi for dig.

Mvh. Camilla

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 26-02-02 20:12

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> writes:

en hel masse...;))
Men nu svarer jeg på dit indlæg fordi det er sidst i tråden hos mig..

Den holdning som jeg møder hos modstanderne minder en hel del om den
holdning som jeg mødte i et firma som jeg udførte nogle opgaver
for. Der var holdningen at der var skam ikke brug for noget seriøst
backupværktøj ejheller en "dyr" virusscanner løsning..
Lige indtil den dag læsset væltede....

Men samlet kan jeg se at de fleste ønsker at bruge tiden på misserne
og gerne vil advares så det gør jeg...
Skulle jeg en dag være for hurtigt ude, jamen så vil jeg da også komme
med en undskyldning.. Men stadig vil jeg hellere forebygge end
helbrede, selvom der klart er flest penge for mig og min slags i det
sidste.

Og lad os nu lægge låg på denne sag. Og sende en samlet protest til
vejrguderne så vi kan få lidt opholdsvejr, så Melissa kan komme ud og
gå tur med sit menneske - i stedet for at plage ham tidligt og silde -
for så bare at sætte sig i døren og kigge ud på vejret, indtil
beskeden "beslutning nu, Melissa" kommer og hun vender om....

Tak for alle de positive tilkendegivelser, det gør det F.... umagen
værd :)

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 26-02-02 14:16

"Sidsel L. Espersen" <alia@macfat.dk> wrote in message

> *g* Han har ikke vedhæftet den, men mailen hvori virus kommer er vedhæftet
> den fil. Men hvis man er smart nok åbner man ikke *.exe filer fra folk man
> ikke kender ;)

Det der jo er så farligt ved de fleste af de virusfiler er at de netop
IKKE fremstår som exe filer men som noget harmløst, i dette tilfælde som
doc.
Hvis man har sat windows til ikke at vise kendte filtypers endelser ser
man kun filen som et worddokument. Men i andre tilfælde kan man se at
den hedder [etellerandet].doc.exe og så bør man naturligvis være på
vagt. Problemet er også at det tit er folk man kender man får virusmails
fra (fordi man står i deres adressebog) og hvis man får en mail fra sin
mor er man ikke nødvendigvis så meget på vagt som hvis man får en mail
fra en vildt fremmed. At så virusmails normalt er på engelsk er en anden
ting som BURDE beskytte folk mod at åbne dem er en anden ting, jeg har
selv af ren og skær dumhed i sin tid "hilst på" ILOVEYOU selvom jeg ved
at man ikke skal åbne attachments osv osv - netop fordi den kom fra en
person jeg kendte, og en person som jævnligt sender "sjove" mails.
Jeg er begyndt altid at få folk til at bekræfte afsendelsen når jeg får
en mail med vedlagte filer hvor jeg ikke er 110% sikker på hvad det er.
Men ingen kæde er stærkere end det svageste led, og smedens kat døde af
nysgerrighed og flere klicheer *G*

Hilsen
Lisbeth
http://cutiecats.home7.dk3.com

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 26-02-02 12:41

"lulababe" <lulababe.news@kandu.dk> writes:

> [...]
> specielle områder....Hvis du selv har åbnet den vedlagte fil, gider du
> så ikke fortælle os, hvilken viruskiller du bruger, og hvornår den er

Hvis du bare brugte hovedet en smule (ja, jeg er fornærmet..) ville du
opdage at jeg ikke har vedhæftet noget som helst og siden jeg ikke
bruger MS-skod produkter til news, er chancen for at jeg videregiver
noget som helst minimal....

Det jeg kommer med er en advarsel som jeg selv har modtaget, jeg er
forsåvidt fuldstændig og aldeles kold i r...., om nogen som helst får
en virus, fordi jeg selv er sikret i begge ender, men jeg har lovet at
komme med de advarsler jeg selv modtager....
For at kunne det må modtagerne af advarslerne, have tilstrækkelig
information om den vira som jeg advarer imod. Og så kan jeg da lige
som krølle på halen berette om cybercitys server, som ikke accepterer
binære indlæg i ikke binære grupper...

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 26-02-02 12:50

men jeg har lovet at
> komme med de advarsler jeg selv modtager....
> For at kunne det må modtagerne af advarslerne, have tilstrækkelig
> information om den vira som jeg advarer imod.

Det er da på en måde fint du videre sender virusadvarsler du selv
modtager .. men inden du gjorde det kunne du lige tage og tjekke på
Google eller et andet sted om der var hold i advarslen .. da det jo
ellers for mig mere virker som spam end en reel advarsel ..

MVH Ami

Fra : nitsen

Dato : 26-02-02 13:37

> [...]
> Google eller et andet sted om der var hold i advarslen .. da det jo
> ellers for mig mere virker som spam end en reel advarsel ..

Her søde
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.alcarys.b@mm
..html - her fortæller Symantec.com om viraen - og ikke for at være
hovski - snovski, men Goggle er en pokkers god søgemaskine, dog ikke
just et medie jeg ville sætte min lid til med hensyn til
virusberigtigelse - derimod bliver jeg altid seriøs i opgradering af min
virusprotector når folk, der sidder med fingrene i IT til daglig (sorry
Melissa - poterne sæføli*g*) advarer mig.

De danske medier advarer først når skidtet er begyndt at genere i DK,
men eftersom ganske mange af os fiser rundt på udenlandske netsteder, ja
så syns jeg nu det er rart når nogen gider advare i god tid - Tak Henrik
§

Nu vil jeg så igen kravle hen i mit skabslæserhjørne.

Mis miauuu og potedask fra Anita, Frode og Aksel som nu vil gå ud at
købe en Norton Antivirus i stedet for det skidt de har nu der stadig er
på niveau med Google som protector mod denne nye virus.

Fra : nitsen

Dato : 26-02-02 13:41

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.alcarys.b@mm.htm

Der fik jeg lavet knækprosa ud af linket - nu skulle det du - sorry folks

Mvh

Anita som ligenu får potedask af Frode fordi hun laver sådan noget kuk §

Fra : Jakob Jensen

Dato : 26-02-02 17:30

Hej Anita

Måske er det kun mig, men jeg kan ikke lige se at den har noget med wargames
virussen, som Henrik beskriver at gøre?

Tilgengæld kan jeg heller ikke lige finde noget information om Wargames,
hverken på Symantec, Virus 112 eller NG virus gruppen. Men den må jo komme
Ellers er det bare mig der ikke kan finde den.

Mvh. Jakob Jensen
http://www.debatkat.dk

Fra : Jakob Jensen

Dato : 26-02-02 17:34

Her kan i læse mere om den.
http://vil.mcafee.com/dispVirus.asp?virus_k=99372

Overså lige en tråd i Virus NG'en fra Anne-Marie, hvor hur spurgte om det
var en and. Det er det så ikke har vi nu fået bekræftet. Symantec og
Virus112 (man skal vidst være kunde, for at få de aller nyeste information
hurtigere, så måske har de advaret mod den) er bare lidt langsomme.

Mvh. Jakob Jensen
http://www.debatkat.dk

Fra : nitsen

Dato : 26-02-02 22:00

"Jakob Jensen" <webmaster@debatkat.dk> skrev i

> Måske er det kun mig, men jeg kan ikke lige se at den har noget med
wargames
> virussen, som Henrik beskriver at gøre?

Nøøøøø - jeg fik også lige tjekket op på det en gang mere - sådan går det
når man er for hurtig på tasterne *g* - men den er på McAfee's hjemmeside i
deres viruskatalog.

> Tilgengæld kan jeg heller ikke lige finde noget information om Wargames,
> hverken på Symantec, Virus 112 eller NG virus gruppen. Men den må jo komme
> Ellers er det bare mig der ikke kan finde den.

Næh - de er bare ikke med endnu - så dine øjne fejler ikke noget hvorimod
mine glasøjne har fået fjernet et lag leverpostej - eller var det
kattepoteaftryk? - så fruen ka' se ordentligt igen

Mvh
Anita og miauer fra Frode og meeever fra Aksel

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 26-02-02 14:40

http://www.grisoft.com/html/us_index.htm

Gratis anti virus software som so far har kørt i over en måned på min
maskine uden problemer - og jeg er altså medlem af en del mailinglister så
jeg er relativt udsat for den slags ;)

- Sidsel (Der endnu engang kom til at snige sig ud af sit lurker hjørne)

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 26-02-02 12:08

> En ny virus er i omløb, pt er den ikke nået til danmark, men siden
> mange her har kontakter udenbords også såe..

en søgning på google viser ikke at der skulle være en virus af dette
navn ..

MVH Ami

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 26-02-02 12:48

> [...]

> "Henrik Pedersen" <misbams-meow@cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>
> en søgning på google viser ikke at der skulle være en virus af dette

Nej det er muligt, men jeg sidder ikke og søger efter vira på google
;))
Men modtager ret jævnligt advarsler om vira og siden jeg går ind for
sikkerhed kommer jeg med advarslen nu i stedet for at vente til den
har spredt sig og jeg kan læse det på forsiden af JP...

BTW: laver jeg ikke selv den slags vira, men har en fin kontakt som oplyser mig om nuværende og forestående virusangreb..

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 26-02-02 12:55

> [...]

> sikkerhed kommer jeg med advarslen nu i stedet for at vente til den
> har spredt sig og jeg kan læse det på forsiden af JP...

Ja men stadig mener jeg det er relevant at tjekke om der er hold i
advarslen inden man laver storm i et glas vand .. og det kan f.eks
gøres på google ..

Mvh Ami

Fra : Jakob Jensen

Dato : 26-02-02 17:09

Hej Anne/Ami

Jeg har pt ikke hørt om, at man kan søge efter virus advarelser på
google.com. Og hvis du bruger google til at søge efter virus advarelser, så
kan det være meget problamatisk, da google sjældent opdatere sin information
omkring en hjemmeside, andet en hver måned.
Virus advarelser kommer normalt fra firmaer som Symantec, Norton, Virus112
og mange andre som Niels skriver. Det er disse sider du skal kigge på, hvis
du vil vide hvordan en virus udvikler og spreder sig. Jeg kan sige, at en af
de sidste virusser der spredte sig hurtigt var prioteret lavt, men under en
dag efter havde den ramt hele verdenen. Så på sølle en dag steg den fra den
laveste advarelse til den højeste. Man skal huske på, at alle vira som anti
virus selskaberne advare i mod, er virusser deres maskiner har fanget.
Firmaerne har flere maskiner der står som spioner eller hvad man skal kalde
dem (det er en af måderne de bliver opmærksomme på en virus).

Til Henrik

Tak for advarelsen, jeg har lige prøvet at opdatere AVP, men de har ikke
nogen anti vira i mod den virus endnu.

Mvh. Jakob Jensen
http://www.debatkat.dk

Fra : Niels Peter

Dato : 26-02-02 13:09

> "Henrik Pedersen" <misbams-meow@cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>
> en søgning på google viser ikke at der skulle være en virus af dette
> navn ..

Det kan nu også bedre betale sig at søge hos et af antivirus-firmaerne
Foreløbig kender McAfee den virus, Henrik omtaler, men giver den
risikovurderingen "lav".
Symantec, som jeg selv bruger, har ikke hørt om den endnu (mglp)

Moralen af denne historie (som i det hele taget): pas gevaldigt på med
vedhæftede filer - også selv om de kommer fra nogen, du kender (tag om
nødvendigt den gamle damptelefon og ring og spørg vedkommende, om den nu
også er god nok). Det er ikke altid folk ved, at de har en virus, der sender
mails i deres navn.

Hilsen, Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 26-02-02 12:36

Generelt er det en god idé at tjekke http://www.virus112.dk jævnligt.

Der står nu ikke noget om den virus du omtaler, Henrik. Hvor har du hørt
det fra? Den lyder ikke rar.

Hilsen
Lisbeth

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 26-02-02 12:51

"Lisbeth Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> writes:

> Generelt er det en god idé at tjekke http://www.virus112.dk jævnligt.
>
> Der står nu ikke noget om den virus du omtaler, Henrik. Hvor har du hørt
> [...]

Det er muligt, men jeg abonnerer på et andet sted, og derfra har jeg
advarslen og det er muligt at 112 først indlemmer dem når de er
konstateret lokalt (dk)

Fra : TM

Dato : 26-02-02 13:03

Hej Henrik

Jeg syntes, det er alletiders, du kommer med virus-advarsler, da vi jo lige
har oplevet, at mange af os blev bombarderet med underlige mails - men hvor
er det dog trist, at du skal ha' så meget ballade, bare fordi du vil
hjælpe!!!!!!!!!!!!!!!!

Det var bare lige det jeg ville sige - og så iøvrigt tak, Henrik
!!!!!!!!

MVH.

Tina

P.S. Jeg er stadig igang med kontakt til udbyderen af alle de syge mails,
som jeg modtog i sidste uge.

Fra : Birgitte

Dato : 26-02-02 16:32

Hej Henrik
Jeg vil nu hellere advares en' gang for meget end en' gang for lidt, så
TUSIND mange gange tak for din advarsel.

Fra : lulababe

Dato : 26-02-02 13:14

"Lisbeth Jakobsen" skrev d. 26-02-02 12:36 dette indlæg :
> [...]
>
> Hilsen
> Lisbeth
> Det kan godt være, at jeg overså at filen mangler...sorry min
fejl.....Men hvorfor i alverden er dette indlæg så blevet postet i
gruppe som dk.fritid.dyr.kat????????? Findes der ikke en mere relevant
gruppe?????
Henrik

http://www.kandu.dk/

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 26-02-02 13:09

"lulababe" <lulababe.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> fejl.....Men hvorfor i alverden er dette indlæg så blevet postet i
> gruppe som dk.fritid.dyr.kat????????? Findes der ikke en mere relevant
> gruppe?????

Vi har en lille intern aftale om at det er ok
Som skrevet længere oppe i tråden, så er Henrik en god hjælp mht sådanne
ting.

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : lulababe

Dato : 26-02-02 13:33

"Joan Frederiksen" skrev d. 26-02-02 13:09 dette indlæg :

> [...]
>
> Vi har en lille intern aftale om at det er ok
> Som skrevet længere oppe i tråden, så er Henrik en god hjælp mht

Ok Ok gode igen, kendte ikke til aftalen.........
Men hvorfor danner i jer så ikke bare en liste, så i kan sende advarsler
ud til dem, som gerne vil have dem....Jeg ved, at jeg synes der er spild
at modtage mail med advarsler.........
Henrik

http://www.kandu.dk/

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 26-02-02 13:53

> [...]
> Men hvorfor danner i jer så ikke bare en liste, så i kan sende advarsler
> ud til dem, som gerne vil have dem....Jeg ved, at jeg synes der er spild

Ikke for noget "Lulababe" men jeg har ikke set dig her før. Hvorfor
begynder du at spille bussemand/politibetjent i vores ellers så
hyggelige gruppe?

Som der er nævnt er der i gruppen en aftale om at Henrik eller andre kan
sende virusadvarsler her i gruppen fordi en del af læserne ikke ellers
er specielt netnørder. Jeg følger selv med i mange andre grupper på
Usenet men det er ikke alle og en advarsel her er bedre end ingen
advarsel.

Forresten er der mange grupper hvor man ikke bliver taget seriøst når
man ikke bruger sit rigtige navn, der har for nylig været en længere
diskussion i dk.admin.netikette om det.
Så: Brug dig eget navn så kan vi tales ved igen. Og ellers så er det
altid en god idé (både her og IRL) at stikke en finger i jorden inden
man blamerer sig ved utidig brok.

Hilsen
Lisbeth

Fra : lulababe

Dato : 26-02-02 14:15

"Lisbeth Jakobsen" skrev d. 26-02-02 13:53 dette indlæg :
> [...]
>
> Hilsen
> Lisbeth
>
> Ked af at sige det, men det er nu mit navn Henrik.....Og hvorfor
skulle jeg bruge andet navn?????
i de grupper jeg nu selv følger med i, ville der været kommet et
ramaskrig, hvis sådan en mail var kommet ud......Indrømmer gerne, at jeg
ikke kender gruppen etik, og undskylder gerne for at have startet denne
diskusion....Henrik ( som er mit rigtige navn)

http://www.kandu.dk/

Fra : Denise

Dato : 26-02-02 14:56

Hej Henrik

<klip>

> [...]
> ikke kender gruppen etik, og undskylder gerne for at have startet denne
> diskusion....Henrik ( som er mit rigtige navn)

Undskyldning godtaget (går jeg ud fra). Du kunne jo nok ikke vide, at denne
gruppe er MEGET speciel, samt at alt hvad Henrik (øh Melissa) skriver her
i gruppen er tilladt
Personligt synes jeg det er dejligt at Henrik og Melissa kan advare og
forklare
om ting vi dødelige ikke fatter.
Hilsen Denise

Fra : lulababe

Dato : 26-02-02 15:11

"lulababe" skrev d. 26-02-02 14:15 dette indlæg :

> [...]
denne
> diskusion....Henrik ( som er mit rigtige navn) og som jeg har
underskrevet mig med hele tiden......

http://www.kandu.dk/

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 26-02-02 22:24

Hej Henrik
For nu at lægge låg på alle uoverensstemmelser og mulige MISforståelser (he
he) så nej, du kunne ikke vide hvad vi plejer Og ja, vi er nok mere sære
end gennemsnittet her i gruppen. Jeg skriver også ting her i gruppen som jeg
ikke kunne drømme om at gøre i andre grupper, fordi justitsen der er
anderledes. Jeg blev f. eks. skældt hæder og ære fra i dk.fritid.camping på
et tidspunkt fordi jeg kom til at sige at jeg syntes det var ok med køb/salg
opslag der. det var det ikke....
Men altså.. dk.fritid.dyr.kat ER speciel *G* Vi laver gladeligt opslag a la
"Se min nye hjemmeside" og "Hvem vil sælge en kat" uden at nogen gør (nåh
nej det er jo osse hunde der gør det) af det. Og altså sender vi også
virusadvarsler ud hvis det skønnes nødvendigt. Min personlige antipati
topper bare ved selvudnævnte web-betjente der ideligt skal påpege hvad man
må og ikke må på Usenet. Du ved dem af typen: "Læs lige i
www.usenet.dk/netikette". Det er altså på ingen måde personligt mod dig. Jeg
håber ikke jeg har fornærmet dig.

Og så lige det med navnet. Personligt er jeg nogenlunde ligeglad med hvad
folk kalder sig på Usenet, og det jeg har hentydet til er ikke hvad du
underskriver dig som (der kan jeg godt se der står Henrik) men dit lulababe.
Jeg VED af erfaring at man i mange andre grupper ganske enkelt ikke bliver
taget alvorligt hvis man bruger andet end sit rigtige navn (og ja du har
ret: Du kunne kalde dig Fridolin Geschirrner eller noget tilsvarende
opdigtet og alle ville være "glade og tilfredse", jeg fortæller bare hvad
jeg selv har oplevet.

Og så når alt dette er sagt: Velkommen i gruppen.

Hilsen
Lisbeth
--
~~~~~No outfit is complete without a few cat hairs~~~~~
http://cutiecats.home7.dk3.com / http://cutiecats.tripod.com

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 26-02-02 17:06

> [...]
> ikke kender gruppen etik, og undskylder gerne for at have startet denne
> diskusion....Henrik ( som er mit rigtige navn)

Tror at vi er den underligste gruppe *G* Så bliv ikke forbavset over diverse
OT indlæg.
Er du forresten lige så fjollet med katte, som vi andre?
Har du kat(te)?
Fortæl fortæl *S*

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Mette_S

Dato : 26-02-02 21:03

"Lisbeth Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>

> Ikke for noget "Lulababe" men jeg har ikke set dig her før. Hvorfor
> begynder du at spille bussemand/politibetjent i vores ellers så

Ikke for noget "Lisbeth Jakobsen", men siden hvornår er dk.fritid.dyr.kat
blevet en nyhedsgruppe for kun indviede medlemmer ?? Lulababe/Henrik har da
lov til at komme og gå som det passer ham !! Ja jeg ved sq godt at man skal
passe på med hvad man skriver i denne NG, for hvis man kommer til at nævne
et eller andet som lige er for meget til det her indavl så bliver kløerne sq
hvæsset !! Prøv lige at være lidt gæstfrie !! Det er da ikke kun "jeres"
sted..

Hilsen

Mette_S
som ikke har katte bare for at få dem på udstilling !!
Men som har katte og som elsker dem for deres "personligheder"

Fra : Helle Andersen

Dato : 26-02-02 21:40

"Mette_S" <Mette_Sloth_Jespersen@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
da
> lov til at komme og gå som det passer ham !!

Ja da. Alle nyhedsgrupperne skabes af de
skribenter, som deltager i debatterne. Derfor kan
der netop også være lidt forskel på kulturen i de
respektive grupper. Alle, der deltager aktivt er
derfor med til at sætte deres præg på stemninger -
positivt eller negativt - og man kan derfor ikke tale
om, at en nyhedsgruppe kan være et lukket forum,
men for at præge det, kræver det selvfølgelig, at
man deltager aktivt

Og så er det altid klog, at stikke fingeren i jorden
lidt og lure stemningen inden man kaster sig ud i
de store udgydelser. Det gør man jo også i det
virkelige liv, ikke ?

> [...]
sq
> hvæsset !! Prøv lige at være lidt gæstfrie !! Det er da ikke kun "jeres"

Ikke for noget "Mette_S", men det med kløerne gælder vist begge veje

> som ikke har katte bare for at få dem på udstilling !!
> Men som har katte og som elsker dem for deres "personligheder"

Ja, jeg har også katte, fordi jeg elsker dem for
deres personlighed - og det mener jeg bestemt
også alle andre hér har ????? Hvor vil du dog hen
med den bemærkning ??? Hvis du vil sige noget,
vil du så ikke være sød, at sige det lige ud, i stedet
for underlige hentydninger ?

Hilsen Helle
http://dekatten.dk
http://kattenet.dk

Fra : Kate

Dato : 26-02-02 22:44

> sq hvæsset !! Prøv lige at være lidt gæstfrie !! Det er da ikke
> kun "jeres" sted..

Nu hedder jeg godt nok ikke Lisbeth, men jeg vil nu svare alligevel. At
komme ind i en gruppe man aldrig har postet i før og "overfalde" en
vellidt person kan få mig op på neglene også. Der er overhovedet ikke
tale om at andre ikke må deltage, men hvorfor må vi som kommer
herdagligt ikke være medbestemmende over gruppen? Vi skal være
gaætfrie, ja, men vi har da bestemt også lov til at sige vores mening
og Lisbeth spurgte ganske roligt om hvorfor Henrik skulle hakkes på af
en som aldrig før har vist sig her.

> Hilsen
>
> Mette_S
> som ikke har katte bare for at få dem på udstilling !!
> Men som har katte og som elsker dem for deres "personligheder"

Mener du dermed at hvis man udstiller elsker man ikke sine dyr?

Kate

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 26-02-02 22:33

"Kate" <oliwer@wanadoo.dknoget> wrote in message

> [...]
> en som aldrig før har vist sig her.

> Mener du dermed at hvis man udstiller elsker man ikke sine dyr?

Tak Kate. Jeg har desværre først haft tid til at læse den omgang nu.

Og jeg kan selvfølgelig kun give dig ret. Som jeg også nævner i et andet
indlæg har jeg en stærk antipati mod selvudnævnte web-betjente og jeg fandt
altså Henrik Lulababes indlæg TEMMELIG malplaceret. I særdeleshed i
betragtning af at det var fra en person som ikke tidligere har skrevet et
ord her i gruppen.

Men EOD for mit vedkommende nu. (med mindre...)

Hilsen
Lisbeth

Fra : Mette_S

Dato : 26-02-02 23:09

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> wrote in message

> [...]

> Lisbeth
> --
> ~~~~~No outfit is complete without a few cat hairs~~~~~

Kære NG,

Hvis I synes at det er vildt at der kommer en og leger "webbetjent" her så
skulle i prøve at lave en fejl i andre NG'er !!
I må meget undskylde mine sure opstød. Jeg er tit her på siden for at se om
der kommer nogle gode råd ! Og jeg synes da også at I er nogle søde, rare og
fornuftige mennesker. Jeg blev bare lidt småsur da jeg læste beskeden til
Lulababen. Som måske er et "passivt" medlem af dk.fritid.dyr.kat og derfor
ikke skriver så tit... !
Jeg tager lige hele smøren over en kam i stedet for at reply'e en masse...da
de fleste nok læser denne besked alligevel !... Det med udstillingskattene
osv. var en ren "dråben der fik bægeret til at flyde over" ting. Jeg fik
bare nok af "vores lille gruppe har bestemt dit og dat" og de angreb man
nogle gange har fået, hvis man siger at man giver sine katte Nettos kattemad
eller hvis man lukker sine katte ud ! Jeg gør søreme begge dele, men det gad
jeg (indtil nu) ikke at sige for så ville man af alle andre læsere af denne
NG blive haglet ned.... ! Jeg er bare træt af at høre folk sige :

"Ej min kat skal på udstilling 5 gange her i de næste par måneder, så bliver
hun vasket og nusset og får voks og alt muligt på så hun bliver rigtig fin.
Og iøvrigt vil jeg lige i samme sammenhæng sige at det ikke er godt at vaske
sin kat så tit" ...

Inde på Debat kat står der iøvrigt om Norske skovkatte:

" En dygtig og adræt jæger, der bør have adgang til grønne områder, gerne
med træer til at klatre i."

Samtidig får man at vide at alle der har disse katte i alt fald ikke lukker
deres katte ud ?? Er det for pelsens skyld...kattens ?? eller jeres
penge...??

NÅ nå ...

Hilsen

Mette_S
--------------------------
Som nok skal lade være med at brokke sig mere. Og undskylder hvis man har
taget fejl

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 26-02-02 23:32

"Mette_S" <Mette_Sloth_Jespersen@FJERNhotmail.com> wrote in message

Ok jeg ved godt jeg skrev EOD, men altså...

> Hvis I synes at det er vildt at der kommer en og leger "webbetjent" her så
> skulle i prøve at lave en fejl i andre NG'er !!

Det er jo LIGE NETOP DET VI HIDTIL HAR VÆRET FORSKÅNET FOR HER.

> [...]
> Lulababen. Som måske er et "passivt" medlem af dk.fritid.dyr.kat og derfor

Jamen så er det skisme da ikke smart at lade sit første indlæg være et hvor
han brokker sig, er det?

> [...]
> osv. var en ren "dråben der fik bægeret til at flyde over" ting. Jeg fik
> bare nok af "vores lille gruppe har bestemt dit og dat"

Vores gruppe har bestemt hvad for noget?!

> [...]
gad
> jeg (indtil nu) ikke at sige for så ville man af alle andre læsere af

Uha uha.... Angreb ligefrem? Vi har lov at ha' forskellige holdninger. Mine
katte får da også dåsemad (mest Pussi og Whiskas men det er fordi de ikke
gider æde Nettos) og de får godt nok ikke lov at komme ud. men det rager da
ikke mig hvis andre foretrækker at få deres kat kørt over (!)

> [...]
fin.
> Og iøvrigt vil jeg lige i samme sammenhæng sige at det ikke er godt at

Åh ja, nu har vi altså ikke _allesammen_ udstillingskatte. Jeg syn's også
somme tider det er "for meget" med alt det baden katte, men det er igen ikke
MIT problem hvad andre gør. Og hvis deres katte er vant til det og finder
sig i at blive badet, så fint med mig.

> [...]
lukker
> deres katte ud ?? Er det for pelsens skyld...kattens ?? eller jeres

Alle? nåeh, mon dog?

> NÅ nå ...

Ja det må du nok sige...

> [...]
> --------------------------
> Som nok skal lade være med at brokke sig mere. Og undskylder hvis man har

Brok dig bare, men forsøg at holde det på et seriøst plan. Andet hører til i
dk.snak.mudderkastning

Hilsen
Lisbeth

Fra : Helle Andersen

Dato : 26-02-02 23:52

"Mette_S" <Mette_Sloth_Jespersen@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvis I synes at det er vildt at der kommer en og leger "webbetjent" her så
> skulle i prøve at lave en fejl i andre NG'er !!

Og det er relevant, fordi..... ?

> [...]
> Lulababen. Som måske er et "passivt" medlem af dk.fritid.dyr.kat og derfor

Nej, og det er altid en god idé, at vejre stemningen
i en gruppe, før man gør det. HVad der er normalt i
en gruppe, kan være ganske uhørt i en anden.

> [...]
> bare nok af "vores lille gruppe har bestemt dit og dat" og de angreb man
> nogle gange har fået, hvis man siger at man giver sine katte Nettos

Nu har jeg altså lige lavet en søgning på alle dine
indlæg, Mette og ALLE har behandlet dig pænt og
venligt. Men jeg har nyheder til dig: Dette er et
diskussionsforum - hvilket indebærer, at vi har
forskellige meninger om tingene. Det er ganske
naturligt og du havde vel ikke forventet, at alle
havde den samme mening, som dig ? Det bliver
sikkert ikke sidste gang, at du møder folk, der
synes at Netto-mad er junkfoog, men du vil sikkert
også møde mennesker, som er enige med dig.

> [...]
fin.
> Og iøvrigt vil jeg lige i samme sammenhæng sige at det ikke er godt at

Dvs. at folk, der udstiller er ikke velkomne i denne
ng eller hvad er det du mener ? Der er også nogle
indlæg, som jeg synes er dræbende kedelige,
fordi de ikke vedkommer mig og min situation.
Men her er et lille trick: Spring dem over !

> [...]
lukker
> deres katte ud ?? Er det for pelsens skyld...kattens ?? eller jeres

For det første skal man ikke æde alting råt - heller
ikke fordi man ser det skriftligt. Jeg er ikke enig
med, hvad du siger, der står på Debatkat, men det
er min holdning. Men hvis du gerne vil vide, hvorfor
jeg ikke lukker mine katte ud, så er det fordi jeg
gerne vil beholde dem i mange år og gerne vil
beskytte dem mod farer. Er det så svært at
forstå ?

På samme måde kunne jeg jo spørge
ondskabsfuldt, hvorfor du lukker dine katte ud. Om
det er fordi du gerne vil af med dem - eller det er
fordi du er for doven til at skifte kattebakken. Det
er blot et eksempel, for jeg ved selvfølgelig godt, at
de fleste med udekatte ikke har disse
begrundelser....... Men altså tænk dig dog lidt om
og gør plads til andre end dig selv !

> NÅ nå ...

Beklager, men der røg resten af min respekt....... Du er ærlig talt et
pattebarn, at høre på

Helle

Fra : Ann K

Dato : 26-02-02 23:56

Ja, ja Mette S - så fik du sq* også provokeret mig til tastaturet...
Henrik (Melissa) har for "år-millioner" siden spurgt om det var OK med
virusadvarsler... han fik et positivt svar... og har nu postet flere af
disse OT-indlæg... Der har sjældent været nogen respons på disse - andet
end evt en eller to af os PC-tumper, som har takket!
Lige pludselig opstår der så en mega-laaaaaang tråd om hvorvidt det er
passende at poste virusadvarsler i Katte-ng...
Det som undrer i hvert fald mig, er at tråden startes af personer, som
man ikke tidligere har mødt her!
Det er også rigtigt, at man i andre ng'er ville få én med "sømposen" ved
et så OT-indlæg, men katte-ng er gud være lovet speciel!
At du oplever modsat-rettede svar på det samme spm (fx ang vask af
kat).... Tja, mon ikke blot, at det er et udtryk for, at vi, der skriver
regelmæssigt, har nogle vidt forskellige erfaringer (eller måske endda
holdninger) til emnerne?

Og så kommer min virkelige forargelse... er du klar?
HVAD I HELVEDE BILDER DU DIG IND AT ANTYDE, AT MAN HAR SIN KAT SOM
INDEKAT, BLOT FORDI DEN HAR KOSTET PENGE ??????????????
Nina har en kat til 10.000, jeg har en kat, som er fundet på gaden...
tror du i fuldt alvor at der er forskel på den kærlighed, vi føler for
de to katte?????????????

Ann..... hvis katte - selv 2000 kroners racedyret - er udekatte! Og som
glæder sig til kattetræffet hos Kate... selv om jeg skam godt ved, at
jeg er den eneste, hvis katte lever et "ægte katteliv" (eller hvad det
nu er, at alle katte-romatikerne kalder det)!

Fra : Mette_S

Dato : 27-02-02 01:40

"Ann K" <tsars@os.dk> wrote in message news:a5h3pn$3ip$1@sunsite.dk...
> [...]
> jeg er den eneste, hvis katte lever et "ægte katteliv" (eller hvad det
> nu er, at alle katte-romatikerne kalder det)!

*LOL*

Mvh.

Mette_S

som godt kan fornemme at jeg ikke ligefrem er velkommen her mere...og derfor
vælger at smutte inden at det går helt amok herinde...*GG*
Baj baj tak for nu...

Fra : Denise

Dato : 27-02-02 09:15

Hej Mette
Osse mig, osse mig. Hvor FANDEN er mægleren (Nina) henne.
Det kunne ligeså godt have været mig der havde skrevet Lisbeths
første indlæg. Det føltes som følgende: Man sidder i en forsamling,
offentlig godt nok, og snakker med mennesker på en bestemt måde,
som man måske har gjort et par år, så man "kender" lidt de fleste.
Pludselig går døren op og en total fremmed kommer ind og siger,
"det er da ikke noget man skal snakke om i denne forsamling".
Folk bliver forbavset og sidder med åben mund, huh - hvad fanden
bilder han sig ind, og så er det jo at folk rejser sig op og siger,
"altså du skal ikke komme her og fortælle os om noget, når du
aldrig har været her før" - jeg synes altså det er en hel naturlig opførsel.
Ok, har man selv kun været med i snakken i kort tid, kan man da
godt blive forbavset, og tænke, altså hvad er det for en opførsel -
som du vel tænkte.
Så altså, han skulle jo lige have lurket lidt, før han braldrede op, og
han har jo også sagt undskyld, fordi han ikke vidste bedre.
Så jeg synes I skulle slutte fred, og jeg kan da heller ikke se nogen
grund til at du skal forlade gruppen, bare fordi I har råbt lidt ad
hinanden, man behøver jo altså ikke have samme meninger, og
elske hinanden for at kunne være her og leve i fordragelighed.
Der er så vidt jeg ved ikke børn i denne gruppe, og vi har valgt
at være pæne og høflige, netop fordi vi ved, at andet ikke fører
til noget. Og som du kan se har folk da skam "følelser", og det
sker da ret tit at jeg må bremse mig selv for ikke at skrive grimme
ting, men det hjælper bare bedre at tælle til 10 eller 100 og være
venlig, effekten er langt større.
Og du har da ret til at sidde og ryste på hovedet af nogle folks
meninger og behandling af katte, det gør jeg da også af og til.
Du havde så bare noget der skulle ud nu, og du vidste godt
hvad resultatet blev.
Iøvrigt kan man jo altid inviterer folk over i mudderkastning
(som hvis man inviterer folk udenfor døren), så kan andre
nysgerrige jo gå med ud og dem der vil har fred kan jo blive.
Så Mette, den åh så pæne og høflige tone her synes jeg gør,
at gruppen fungerer bedre og mere konstruktivt og gør det
sjovere at være her end i andre grupper.
Så jeg synes roligt du kan blive her, du har vel netop været
her fordi du har fået noget ud af det, går jeg ud fra.
Det har før været muligt for folk der kom op og toppes at
blive venner, ikke Ann K, jeg elsker da i hvert tilfælde dig, fnis )
Hilsen Denise

Fra : Ann K

Dato : 28-02-02 00:58

Hejsa.
Det "forskruede kvindemenneske uden eget liv" Denise skrev:
>Det har før været muligt for folk der kom op og toppes at
blive venner, ikke Ann K, jeg elsker da i hvert tilfælde dig, fnis )

<> Schyss ... du har netop bevist gruppens indspiste tone! ;-D
Men du har jo ret!!!
Jeg må dog indrømme, at jeg tænder af på et så nedladende indlæg, som
Mette havde skrevet... For uanset, hvordan man vender og drejer hendes
bemærkning ang udeliv for katten, så kommer "man" eller ens elskede kat
til at stå som mindreværdig... og tænk dig; dét mener jeg faktisk ikke
at nogen af gruppens medlemmer (nye som gamle, aktive såvel som passive)
eller deres katte er!

Noget andet er "alle" de OT-indlæg som findes i gruppen... Jamen jeg har
da en fin tast på mit tastatur "pil nedad"... den betyder at jeg kan
springe disse indlæg over, hvis de ikke har min interesse... Og jeg
gider fx ikke længere at referere Henriks (Melissa) virusadvarsler...
Hver gang når jeg nemlig ikke engang at begynde sætningen før det lyder:
"vi _er_ sikret!" I modsætning til mig, følger Manden nemlig med i
disse ting....

Gruppen er oprettet til ALLE kattefreaks... Men en gruppe bliver formet
af de skribenter, som er mest aktive... Det er dem som, så at sige,
bestemmer tonen og nok også til dels, hvad "man" vil acceptere af
OT-indlæg.... Og mit indtryk er at mindst 90% af trafikken er
katterelateret - dét kan jeg faktisk godt leve med... og hvis ikke, så
hedder det "pil nedad"

Det jeg er allermest ked af mht. denne tråd er, at det lyder om om der
findes en etableret gruppe i denne ng, som ikke vil acceptere fremmede
på "vores" territorium... gruppen er m.a.o. en lukket gruppe... Intet
kunne være mere forkert efter min mening...
Jeg ser gruppen som et sted, hvor jeg har mødt nye venner med samme
interesse som mig - og som et sted, hvor jeg hele tiden har mulighed for
at få endnu flere venner!

Vil Kraftigt opfordre alle som kan (også dig, Mette!), til at deltage i
de kattetræf, der bliver holdt af og til!!!
Det næste holdes hos Kate d. 15/3 (Måløv/Ballerup) Og vi kan sikkert
sagtens få plads til mange flere, hvis vi også sidder på gulvet
Jeg vil i hvert fald ikke have noget i mod, at skulle bage to kager i
stedet for kun én

Hvis noget af dette virker rodet, så må I undskylde... Jeg er ved at
arrangere live-rolle-spil for mine klub-unger... de dræner simpelthen
alt ud af mig!

Mvh Ann - medlem af Denise's fanklub... og hvis Mand mener at mit
venskab med "det forskruede kvindemenneske" er meget passende... jeg er
jo alligevel efter hans mening lettere bindegal!

Fra : Kate

Dato : 28-02-02 17:30

"Ann K" <tsars@os.dk> wrote in news:a5jrpn$b29$1@sunsite.dk:

> [...]
> sagtens få plads til mange flere, hvis vi også sidder på gulvet
> Jeg vil i hvert fald ikke have noget i mod, at skulle bage to kager i

Ja, der er stadig plads. 8 foruden migselv kommer indtil nu.
Vil det sige, Ann, at du frivilligt vil bage. Det ville være skønt for
jeg er ikke nogen ørn i et køkken.

Fra : Kate

Dato : 28-02-02 17:31

> Ja, der er stadig plads. 8 foruden migselv kommer indtil nu.
> Vil det sige, Ann, at du frivilligt vil bage. Det ville være skønt
> for jeg er ikke nogen ørn i et køkken.

Hovsa, jeg glemte underskriften.

Kate

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 28-02-02 17:55

Kate <oliwer@wanadoo.dknoget> writes:

> Kate <oliwer@wanadoo.dknoget> wrote in

> Hovsa, jeg glemte underskriften.
>
> Kate

ja nu vover jeg pelsen og bliver OT igen, flames vil blive
returneret..

Hvilket newsprogram bruger du, for du kan i langt de fleste lave en
signatur som automatisk kommer med når du poster et indlæg, så er du
fri for at skulle skive hele smøren hver gang..;))

Og så skulle jeg hilse fra Melissa og fortælle at hendes menneske har
haft travlt med at designe en ny hjemmeside, som bliver lagt op i
morgen. Hun blev godt nok noget fornærmet over den første jeg lavede,
fordi hun ikke selv kunne komme til orde....;))

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 28-02-02 18:06

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> morgen. Hun blev godt nok noget fornærmet over den første jeg lavede,
> fordi hun ikke selv kunne komme til orde....;))

Halløjsa I skulle bare lige ha' et los i måzen altså
Nu er I jo slet ikke til at styre *G* Herligt!

Glæder os til at se resultatet *S*

Hilsen
Joan, Neo & Dixie
www.nepton.dk/catz

Fra : Kate

Dato : 28-02-02 19:08

Henrik Pedersen <misbams-meow@edb.dk> wrote in

> Hvilket newsprogram bruger du, for du kan i langt de fleste lave en
> signatur som automatisk kommer med når du poster et indlæg, så er du
> fri for at skulle skive hele smøren hver gang..;))

Jeg bruger xnews til news. Jeg ved godt jeg kan lave en signatur, jeg
har bare ikke fået taget mig sammen efter sidste formattering fordi jeg
lavede et eller andet som generer i opstarten, så i weekenden må jeg
nok på den igen

Kate

Fra : Jette

Dato : 28-02-02 20:28

"Kate" skrev:
> Ja, der er stadig plads. 8 foruden migselv kommer indtil nu.
> Vil det sige, Ann, at du frivilligt vil bage. Det ville være skønt for
> jeg er ikke nogen ørn i et køkken.

ØV!! Vi er på ferie på det tidspunkt ..... jeg ærgrer mig gul og grøn
.... hrmpff!

Men hva', der kommer vel et træf igen på et tidspunkt Hvor tit plejer
der at være kattetræf på Sjælland?

Mvh. Jette
--
Ny bruger af dk.fritid.dyr.kat? Opret din profil og se andres på
gruppens hjemmeside http://www.omnix.dk/~jni/kat/

Fra : Ann K

Dato : 01-03-02 18:51

Hej Kate.
Har snakket med Sous-chefen på mit job (= mig) om at en af assistenterne
(= mig) har ALT for mange afspadseringstimer!!!
(Live-rolle-spils-scenarier i hele week-end'er giver mange ekstratimer
Dette accepteres normalt ikke af sous-chefen (= mig)... Og Hun har
nu sendt mig på tvungen afspadsering d. 15/3 og hele påskeferien ;-D

Så, JA, jeg bager en kage Nogen specielle ønsker?

Mvh Ann

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 01-03-02 19:40

"Ann K" <tsars@os.dk> wrote in message news:a5of2i$cn8$1@sunsite.dk...
> [...]
> nu sendt mig på tvungen afspadsering d. 15/3 og hele påskeferien ;-D
>
> Så, JA, jeg bager en kage Nogen specielle ønsker?

He he he, husker du at skifte kasketten når souschefen fortæller assistenten
hvad hun skal gøre

Hilsen
Lisbeth
--
~~~~~No outfit is complete without a few cat hairs~~~~~
http://www.cutiecats.dk

Fra : Kate

Dato : 02-03-02 11:43

"Ann K" <tsars@os.dk> wrote in news:a5of2i$cn8$1@sunsite.dk:

> [...]
> hele påskeferien ;-D
>
> Så, JA, jeg bager en kage Nogen specielle ønsker?

Det var da dejligt med en chef som er til at tale med
Næ, du bager bare hvad du finder lækkert. Jeg har dog tænkt på at lave
en tærte med bær, helst brombær hvis jeg kan finde nogle. Den smager så
englene synger

Kate

Fra : Birgitte

Dato : 27-02-02 01:56

Stilet til Mette
> [...]
> Lulababen. Som måske er et "passivt" medlem af dk.fritid.dyr.kat og derfor

Jamen Mette dog, der må da absolut have været mere end svaret til Lulababen,
der har fået dit blod op at koge, hvis ikke skal du nok lige tælle til 100
næste gang du skriver disse anklager ud til folk i NG'eren.

> [...]
> osv. var en ren "dråben der fik bægeret til at flyde over" ting. Jeg fik
> bare nok af "vores lille gruppe har bestemt dit og dat"

Altså hvis du tager hvert et skrevent ord bogstavligt, må du jo også selv
regne med at andre vil tage dine ord bogstavligt.
Der er ingen her i NG der kan bestemme over hverken dig eller mig eller for
den sags skyld andre, man kan derimod sammen finde en stemning/ordlyd der er
passende incl. lidt humor.

> [...]
fin.
> Og iøvrigt vil jeg lige i samme sammenhæng sige at det ikke er godt at

Forstår at du ikke har interesse i at udstille dine katte, men derfor kan
der jo godt være andre, der ynder at vise sine katte frem, og møde andre
mennesker med samme last som sig selv.
Det er ikke ensbetydende med, at en udstillers katte er bedre end dine,
eller at kærligheden til katten ikke er den samme vel ?
Du vælger og kun du.....hvad dine katte skal spise, det har aldrig været
forbudt at råde og vejlede om fodring, jeg vælger at fodre med det jeg synes
mine katte trives bedst med, lad det være rigtig eller forkert, men jeg
ville da altid stå åben for rådgivning.

> [...]
lukker
> deres katte ud ?? Er det for pelsens skyld...kattens ?? eller jeres

Igen skære du alle over EN' kam, jeg har bygget store løbegårde med
klatretræer isolerede helårs huse osv. og alle mine katte kommer ud.
Mine Fertile hankatte går faktisk ude 24 timer i døgnet, og har et hærligt
mildt temperament, for selvom mine katte går ude er de stadig ikke gemt og
glemt.
Og ja jeg udstiller mine katte, også selvom de går ude i regn og slud samt
ruller sig i alskens l...
en kattevask før show og en pelskur efter show ja det dør katten SQU nok
ikke af mon ?

Om det er den rigtige måde at holde kat på,- ja for MIG, måske er der en
anden måde for dig og atter en måde for en anden ikk' ?

Kan kun svare igen med et Nåhhhh......
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Trine Piltoft

Dato : 26-02-02 22:20

> [...]
har da
> lov til at komme og gå som det passer ham !!

Selvfølgelig har han da, men han og du kan skisme da bare lade være med
at læse indlæg der ikke interesserer jer - Jeg har da ikke set at I
blander jer i nogen af de andre debatter der har været her!

> Ja jeg ved sq godt at man skal
> passe på med hvad man skriver i denne NG,
> for hvis man kommer til at nævne
> et eller andet som lige er for meget til det her indavl
> så bliver kløerne sq hvæsset !!

Hovr er du useriøs nu - denne gruppe har intet med indavl at gøre -
tværtimod har størstedelen af de folk der er i gruppen huskatte eller et
par enkelte racekatte og er slet ikke opdrættere. Lad være med at skrive
sådan noget der ikke kommer sagen ved.

> Prøv lige at være lidt gæstfrie !! Det er da ikke kun "jeres"
> sted..

Nej det er ikke kun vores sted, og normalt er vi da yderst gæstfrie, og
hygger os gevaldigt hvad du også ville kunne læse hvis du gad at læse
samtlige indlæg og ikke kun et enkelt som åbenbart har forarget dig!
Gruppen her plejer nemlig tværtimod at få ROS for vores gæstfrihed, og
vores (som regel) gode tone!

mvh. Trine P.

Fra : Jette

Dato : 26-02-02 22:39

Trine skrev:
> [...]
> tværtimod har størstedelen af de folk der er i gruppen huskatte eller et
> par enkelte racekatte og er slet ikke opdrættere. Lad være med at skrive

Hej I to

Når Mette skriver "... for meget til det her indavl", så tror jeg faktisk
hun mener "indspist", altså det ord man sommetider bruger når en gruppe er
meget tæt og lukket. Så Trine, jeg tror du tager hendes ord lidt for
bogstaveligt

Ikke at jeg overhovedet skal blande mig, jeg synes bare det er synd hvis I
misforstår hinanden

Mvh. Jette

Fra : lulababe

Dato : 27-02-02 18:20

"Trine Piltoft" skrev d. 26-02-02 22:20 dette indlæg :
> [...]
> vores (som regel) gode tone!
>
> mvh. Trine P.
>
> Hej igen, jeg har ikke fuldt så meget med i gruppen det sidste årstid,
men før det, var jeg her en del, og har også været glad for
gruppen....Derfor undrer det mig så meget, at det nærmest går amok her,
ikke kun virus-diskusion, men med alt andet..........Og især hvordan
gruppens regler ændre sig....men ikke ikke et ondt ord mere om
det...Hvis Henrik fortsat melder virusangreb, så ikke et ord mere fra
mig om det.........Tilgengæld synes jeg ikke om at læse jeres forskelle
i at holde kat, undskyld nærmere jeres "mistanker" overfor hinanden, om
hvorfor de forskellige i gruppen holder kat, hvad de skal spise
osv....Men ok, det er jo et debat forum, men går i ikke mere efter
mennesker????Der var en der spurgte, om jeg havde kat, og nej ikke mere.
Må aflive min da den blev atten år, og ikke kunne så meget mere...Det
var ikke det nemmeste, men det bedste for katten.....Den havde aldrig
været syg, kun hos dyrelæge når den skulle " stikkes".... Jeg kigger
fortsat efter en ny kat, men den rigtige er ikke dukket op endnu....Skal
være fyldt med "katitude"......Men når den kommer, skal i nok høre
nærmere.....
Henrik-lulababe

http://www.kandu.dk/

Fra : Trine Piltoft

Dato : 26-02-02 23:30

> Hilsen
>
> Mette_S
> som ikke har katte bare for at få dem på udstilling !!
> Men som har katte og som elsker dem for deres "personligheder"

Jeg elsker bestemt også mine katte, og har dem ikke bare for at gå på
udstilling - hvis ikke, så ville jeg nok ikke have ret mange af mine
katte tilbage - for 4 ud af 6 katte bliver ikke længere udstillet, og de
sidste 2 bliver det ikke specielt tit. Jeg har mine katte fordi jeg godt
kan lide at have dyr omkring mig, og fordi, tjaeee fordi jeg elsker
deres forskellige personligheder :0) Jeg er samtidig også opdrætter, og
kan godt lide at komme på udstilling, og mener også at man som opdrætter
har et ansvar for at følge med i hvad der foregår i andres opdræt, og i
racens udvikling generelt. Desuden er det hyggeligt, at snakke med
mennesker med den samme interesse som en selv.

Mvh Trine P

Fra : Pernille Scharff

Dato : 26-02-02 13:12

> fejl.....Men hvorfor i alverden er dette indlæg så blevet postet i
> gruppe som dk.fritid.dyr.kat????????? Findes der ikke en mere relevant
> gruppe?????

Fordi en del af gruppens medlemmer sætter stor pris på Henriks
ekspertise når det gælder vira og andre computer-relaterede ting. Derfor
er de fleste af os enige om at selv om det er OT vil vi gerne have glæde
af den ekspertise!

Pænt tak fordi du gider, Henrik!

/Pernille (som i øvrigt også er træt af hoax-virusadvarsler OG de mails
med vira, der somme tider dukker op...)

Fra : Kate

Dato : 26-02-02 17:18

> [...]

> fejl.....Men hvorfor i alverden er dette indlæg så blevet postet i
> gruppe som dk.fritid.dyr.kat????????? Findes der ikke en mere

Det gør der da sikkert, men vi har lavet en lille privat aftale om at
Henrik meget gerne må poste disse advarsler fordi han har fingeren på
pulsen. Jeg vil hellere ha' en advarsel i tide her end at skulle opdage
problemet når min maskine er inficeret.
Tak, Henrik, bliv gerne ved med at advare og hjælpe.

Kate

Fra : AEK

Dato : 26-02-02 15:29

Hej Henrik !

Jeg synes, at du er skidegod til at hjælpe os i gruppen.

Så snart , du har skrevet noget, spørger jeg kæresten, om jeg er sikret. Han
er compernørd....*S*
HVIS IKKE , jeg havde haft min kæreste, ville jeg være dybt taknemmelig over
en som dig i gruppen.
For jeg fatter ikke en fløjtende dyt af en pc´s verden.

Den skal bare køre og gøre , hvad jeg siger....*G*

Så fortsæt dit " arbejde ", Henrik - hvis du ellers gider efter deres
overhaling....

/Anya.

Du får lige et spin fra Tilde, fordi du hjælper os i gruppen.

Fra : Majer

Dato : 26-02-02 16:45

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> En ny virus er i omløb, pt er den ikke nået til danmark, men siden
> mange her har kontakter udenbords også såe..

Hej Henrik!

Min kæreste fik to mails i går, hvor der var vedhæftet filer:
Wargame.(et-eller-andet)

Så måske den er kommet til DK??..

VH
--
Majer

Peters fotoalbum:
http://home24.inet.tele.dk/majer/

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 26-02-02 17:53

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> En ny virus er i omløb, pt er den ikke nået til danmark, men siden
> mange her har kontakter udenbords også såe..

Hej Henrik !

Min uforbeholdne undskyldning .. du har ret .. der er tale om en virus
... Undskyld!!

mvh Ami

Fra : Erik Cederström

Dato : 26-02-02 23:46

> Hej Henrik !
>
> Min uforbeholdne undskyldning .. du har ret .. der er tale om en
virus
> .. Undskyld!!

Ja, vel er det en virus - og dem er / komme der en mio. om året af
(så'n ca.). Hvis hver virus skulle have 50 indlæg i katte-gruppen blev
der ikke plads til kattene. Foreslår at vi lader vores _opdaterede_
virus-programmer tage sig af virus'er. Så kan vi undgå (mer' eller
mindre kommersielle) virus-advarsler, og koncentrere os om den virus,
som kradser i vores sofaer og ægte tæpper.

kh /erik

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 27-02-02 10:37

"Erik Cederström" <erik@cederstrom.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mindre kommersielle) virus-advarsler, og koncentrere os om den
virus,
> som kradser i vores sofaer og ægte tæpper.

Hørt .. og jeg kan kun tilslutte mig dit forslag ..
Smil fra Ami .

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 01-03-02 13:21

Hold da helt op!
Her er man væk fra gruppen et par dage, og se hvad der sker! Man bliver
jo helt forpustet af alle de indlæg om...ja hvad hvordan var det nu det
startede? Men endnu engang synes jeg gruppen klarer krisen fint, jeg er
vildt glad for at man herinde både er klar til at gå på barrikaderne,
men også kan falde ned lige så hurtigt igen.

Tak for at I alle er med til at skabe en fed gruppe med et hav af gode
råd og sjove oplevelser, hvordan skulle jeg dog komme igennem dagene med
mine 6 Cattus domesticus ssp. horribulus uden Jer!

Hilsen Dorthe ( - og alle kattene der ligger og flyder i hver deres
solstribe, fuldstændig ligeglade med computerviruser, nyhedsgrupper og
småfornærmede skribenter af dumme indlæg ! )

Henrik Pedersen skriver: