kribensis, selskabsfisk?
Fra : Anders Fehrmann

Dato : 26-02-02 09:20

Jeg har et fint kribensispar, der for en uge siden fik unger og de plejer
dem fint. De er dog utrolig aggessive overfor selv de små otocinclusmaller.
Min plan var at sætte de voksne kribensis ned i mit selskabsakvarium om et
par uger men nu er jeg blevet lidt i tvivl. Jeg vil gerne høre erfaringer om
sammensætning med kribensis.
Mvh Ditte Marie

Fra : Michael Sørensen

Dato : 26-02-02 11:36

"Anders Fehrmann" <fehrmann@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> par uger men nu er jeg blevet lidt i tvivl. Jeg vil gerne høre erfaringer

Jeg har fået unger 3 gange med mine kribensis.
De gik i et 128 L akvarie sammen med lidt Titteya barber og Ancistrus
maller.
Nu er barberne hårdføre så de kunne godt tåle at blive jaget lidt med.
Gemmesteder er et must.
Men hvis man har sarte fisk som neon eller øksefisk vil jeg nok fraråde det,
da Kribensis er MEGET gode forældre.
Efter at have fået 3 kuld unger er et 128 L akvarie nu også hurtigt fyldt op
:)

Mvh. Michael