Familien Balling
Fra : Jan Balling

Dato : 25-02-02 22:36

Jeg er interesseret i hvor lang jeg kan sporer min familie. på fædre side.
Jeg er født 4.9.1949, og søn af Preben Anker Balling, som er født 18.1.1927, og søn af Helmut Anker Balling.......
her slutter mine informationer.

Det vil være dejligt om nogle kan gengende disse data, og hjælpe mig med at komme videre

Med venlig hilsen
Jan Anker Balling

Fra : ABr

Dato : 26-02-02 00:22

Hej Jan
Det ville hjælpe meget, hvis du f.eks. fortæller hvor din far og farfar er
født. Kan din far ikke huske lidt mere om familien? - og steder familien har
boet.

Hilsen
Annelise Brahtz

Jan Balling (slet A59SU) <jba@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c7aae5d$0$17253$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 26-02-02 00:32

"Jan Balling (slet A59SU)" <jba@A59SUmail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> her slutter mine informationer.
>
> Det vil være dejligt om nogle kan gengende disse data, og hjælpe mig med

Du er nødt til at fortælle lidt mere om din familie, f.eks.
hvor de boede m.m.
Jeg har en bog stående på hylden om Ballingfamilien
fra Øster Lyby, det kunne jo godt være din familie.

Min svigermor er født Balling Andersen, så
vi har en del af slagsen i familien.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Tommy Rolf Nielsen

Dato : 26-02-02 14:33

Så kan jeg tilføje at filminstruktøren Erik Ballings far var præst ved Vor
Frue Kirke i Nyborg indtil ca. 1935 . Det var ikke embedet som sognepræst
han beklædte, da han var residerende kapellan. Sognepræsten i Nyborg på det
tidspunkt hed Flintholm til efternavn og han har blandt andet konfirmeret
min afdøde mormor Ester Margrethe Iversen, født Larsen (1921 - 1997).

Senere fik pastor Balling et embede i København, hvor Erik Balling blev gode
venner med Bjørn Watt Boelsen.

Mvh.
Tommy Rolf Nielsen
ICQ #78547370
Mailinglist:

Fra : Michael B.Hardersdor~

Dato : 26-02-02 19:51

,"Tommy Rolf Nielsen" <trnng@trnng.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tidspunkt hed Flintholm til efternavn og han har blandt andet konfirmeret
> min afdøde mormor Ester Margrethe Iversen, født Larsen (1921 - 1997).

Erik Ballings far, Ejnar Leth Balling, Cand theol 1921, samme år præsteviet
i Odense.
1924 residerende kapellan i Nyborg og 1935 sognepræst i Skt.Stefans kirke i
København.
er ligesom Erik Balling omtalt i bogen som Bodil Grove Christensen nævner -
men bogen som er fra 1953 omtaler såvidt jeg kan se ikke nogen Preben eller
Helmut Anker Balling.

mvh

Michael Balling Hardersdorf