Bios batteri
Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 25-02-02 22:28

Hej NG
Jeg får følgende meddelse når jeg starter op: "CMOS checksum error -
defaults loaded" og jeg kan ikke ændre min bios indstilling !!! HVIS det er
mit bios batt. der er fladt, hvordan ser sådan en dingest ud og hvordan
finder jeg den ???.

Hilsner/

Fra : Peter B Cramer

Dato : 26-02-02 19:18

Batteriet er et lille flat batteri på størrelse med en 2 krone ala dem som
sidder i bl.a. ure, bare større.. Det sidder et sted på motherboardet. Det
kan være du skal fjerne et pci kort for at komme til det.

Fra : Jens Carsten Hansen

Dato : 27-02-02 10:09

Peter B Cramer wrote:
> Batteriet er et lille flat batteri på størrelse med en 2 krone ala dem som
> sidder i bl.a. ure, bare større.. Det sidder et sted på motherboardet. Det
> kan være du skal fjerne et pci kort for at komme til det.

De kaldes knap-celler, og er sædvanligvis på 3V.
Kan købes hos den nærmeste fotohandler til en 50'er ca.
Tag det med så der kan sammenlignes, nogle af dem har forskellig tykkelse.

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 02-03-02 17:29

Tak for hjælpen !!

Jesper