.htaccess
Fra : Frank Madsen

Dato : 25-02-02 21:38

Hej,

Jeg er ved at oversætte min side til flere sprog, og så ville det jo være
fedt om man kunne vise fejlsiderne på det pågældende sprog også... men er
det overhovedet muligt ?!?

Hilsen Frank

www.anakin.dk/rip.html

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 25-02-02 22:05

"Frank Madsen" <icq@mail.dk> skrev
> [...]
> fedt om man kunne vise fejlsiderne på det pågældende sprog også... men er

Der er en hel del forskellige muligheder - f.eks kunne du give brugeren en
cookie når du har identificeres hvilket sprog pågældende bruger?

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Frank Madsen

Dato : 25-02-02 22:38

> Der er en hel del forskellige muligheder - f.eks kunne du give brugeren en
> cookie når du har identificeres hvilket sprog pågældende bruger?

Er det ikke en besværlig indstilling ?? og i så fald, hvordan gør man ?!?

Hilsen Frank

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 25-02-02 22:51

"Frank Madsen" <icq@nosperm.mail.dk> skrev
> være
> er

> Er det ikke en besværlig indstilling ?? og i så fald, hvordan gør man ?!?

Nu skriver du htaccess i titel linien. Jeg kom egentlig blot med en
umiddelbar inspirationskilde...

Jeg kender ærlig talt ikke særlig meget til apache, men den foreslåede
løsning kan laves ganske hensigtsmæssigt via php, hvis php blot minder en
lille smule om asp rent struktur og afviklingsmæssigt.

Om du kan lave en htaccess løsning ved jeg så ikke - jeg foreslog en anden
indgangsvinkel til dit problem.

Prøv at spørgs i en servergruppe eller i php gruppen.

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Frank Madsen

Dato : 26-02-02 17:11

> [...]
> lille smule om asp rent struktur og afviklingsmæssigt.
>
> Om du kan lave en htaccess løsning ved jeg så ikke - jeg foreslog en anden

Nu må du ikke misforstå mig, jeg er skam glad for alle de forslag jeg får,
mit problem er bare, jeg fatter MINUS af dem, nu har jeg så SMÅT lært at
bruge php, men det er stadig på "koiér/sæt ind" stadiet :(

Jeg skal se en kode der virker før jeg kan danne mig en idé om hvordan den
virker :(

Hilsen Frank

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 26-02-02 22:53

Frank Madsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> bruge php, men det er stadig på "koiér/sæt ind" stadiet :(
>
> Jeg skal se en kode der virker før jeg kan danne mig en idé om hvordan den

Som sagt kan jeg ikke give dig kodeeksempler i php idet mine evner ikke rækker
til det. Søg og du skal finde - der er masser af ressourcer på nettet. I PHP
gruppen sidder der også en masse dygtige mennesker der kan vejlede dig i at
finde de rigtige scripts og hjælpe dig med at fejlfinde eller give dig
inspiration til en kodestruktur.

For mig at se, ville det faktisk have været et udemærket begynderprojekt at
lave din kode i asp, så jeg tror ikke det kan være vanskeligere at lave det
via php...

> Hilsen Frank

Kasper Kyndsberg

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Frank Madsen

Dato : 28-02-02 11:31

> [...]
at
> lave din kode i asp, så jeg tror ikke det kan være vanskeligere at lave

Kære Kasper,

Og jeg ville være glad for dit forsøg, hvis det ikke var fordi jeg vidste at
min server slet ikke understøtter ASP :( alt andet, bare ikke asp...

Hilsen Frank

Fra : find clausen

Dato : 25-02-02 23:10

On Mon, 25 Feb 2002 21:37:50 +0100, "Frank Madsen" <icq@mail.dk>
wrote:
> ... og så ville det jo være
> fedt om man kunne vise fejlsiderne på det pågældende sprog også...

Med .htacces kan du henvise til din personlige 404 side,
på denne side kan du lave et script på forskellige sprog.
Prøv evt. at skrive www.photopress.dk/fejl
Så kan du få love til at fejlrette mit tysk/fransk/engelsk

--

find clausen
http://www.photopress.dk/