Valg mellem Soltek og Epox ???
Fra : Børge T.

Dato : 25-02-02 21:38

Hej.
Jeg står for at skulle udskifte mit aldrende ASUS A7V133 bundkort med et nyt
med DDR ram. Jeg har i denne forbindelse læst på www.anandtech.com og på
www.tomshardware.com og de når frem til hver deres favorit, nemlig Soltek
hhv Epox. Abit kortet får også fin kritik, men det koster jo en bondegård i
forhold til de 2 andre, uden jeg kan se, hvad jeg får for pengene. (Jeg
kører ikke RAID selvom jeg også har muligheden på mit nuværende mobo). Så nu
søger jeg jeres råd. Soltek eller Epox? (Eller måske et helt 3.???)

Det er hovedsalig en "spillemaskine" med Geforce 3 kort, Sb Audigy og USB FF
joystick / rat+pedaler osv.

B.T.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 25-02-02 22:10

"Børge T." <chanelle4@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Jeg står for at skulle udskifte mit aldrende ASUS A7V133 bundkort med et
nyt
***************

"Aldrende"...

Sådan et Asus er skutte aldrende...

Hvis du køber noget nyt idag, så er det forældet
inden foråret, da USB 2.0 samt AGP 8x liger er på
trapperne..i de bedre boards...

MVH

Fra : Børge T.

Dato : 26-02-02 02:26

> "Aldrende"...
>
> Sådan et Asus er skutte aldrende...

Næ, det kan der egentligt være noget om. Som jeg skriver, så er det mest en
spillemaskine, og som sådan er det nok grafikkortet der er den største
hæmsko, ikke min PC133 ram (som kører 145). Måske jeg skal vente på USB 2
som du skriver. Selv et Geforce 4 understøtter såvidt jeg ved ikke AGP x8.

B.T.

Fra : Óðin

Dato : 26-02-02 08:18

> [...]
> som du skriver. Selv et Geforce 4 understøtter såvidt jeg ved ikke AGP x8.

Nej det tror jeg nu heller ikke, at det gør, så de nævnte bundkort, skulle
da være up to date et par år endnu.

Fra : Morten Nielsen

Dato : 26-02-02 16:42

> Hvis du køber noget nyt idag, så er det forældet
> inden foråret, da USB 2.0 samt AGP 8x liger er på
> trapperne..i de bedre boards...

Så kan man vente den tid + den tid det tager for sådanne bundkort og
tilhørende grafikkort er til at betale sig ud af; -og ikke mindst at man får
noget USB2.0 udstyr (jeg venter stadig på at få brug for min USB-port...)

....og til den tid er USB 64.0 og AGP 256x lige på trapperne...

/Morten