TV-2
Fra : Kim Frederiksen

Dato : 25-02-02 19:00

Jeg skriver for at finde ud af om andre har det som mig.

Jeg sidder midt i orgie af gamle TV-2 numre og er nået frem til den
erkendelse, at TV-2 er noget af det bedste og mest poetiske danske musik jeg
har hørt til dato. Jeg mener ikke bare godt ... jeg mener virkelig totalt,
gennemtænkt godt. Steffen Brandt kan som ingen andre jeg kender, skildre
hverdagens små mysterier og fælde det ned på tekst så det går ind i folk med
træsko på. Selvom der er meget fedt dansk musik til, synes jeg TV-2 har
noget der hæver dem en klasse over alle de andre. Det er nok fordi musikken
er smuk, jordnær og simpel. Jeg ved det ikke ... er der andre der har det på
samme måde?

--
Med venlig hilsen / Kind Regards
Kim Frederiksen

Fra : Mads Breddam

Dato : 25-02-02 19:26

> Tv2....

Jeg har bestemt også stor respekt for Tv2. Jeg vil undlade at komme enormt
meget ind på det.....

Men generelt synes jeg egentlig der findes en del rimelig godt dansk musik.
..... Tim C, Allan Olsen, Johnny Madsen, til dels Gnags, Anne Linnet, til
dels Søs Fenger, Kim Larsen...

Men én jeg specielt lige vil fremhæve: Tobias Trier. Jeg gav egentlig ikke
en skid for ham i starten, men jeg har fået mere og mere respekt for ham, -
og kurven er voksende. Han kan altså et eller andet med tekster, som ellers
i store træk kun har været forbeholdt Niels Hausgaard, som selvfølgelig er
mesteren.

Nu Tobias Trier absolut ikke Niels Hausgaards reinkarnation. De er begge
noget for sig selv.

Det havde ikke meget med Tv2 at gøre!

--
Mads Breddam
breddam@jyde.dk

"Smilet er den korteste distance mellem to mennesker". Victor Borge.

Fra : Ingrid

Dato : 26-02-02 19:25

Jo lidt har det da med Tv-2 at gøre, for gæt hvem det er som har givet
Pladekontrakt til Tobias Trier ? Jo Pladeselskabet (www.pladeselskabet.dk)
ejet af ... tv-2 !

Tobias Trier Spiller i øvrigt i Århus den 7. marts.

Ingrid
Webblog : http://tv2blog.blogspot.com (rimmeligt nyt)
Weblog 2 : http://dutchindk.blogspot.com

Fra : Karsten Jensen

Dato : 27-02-02 11:58

On Tue, 26 Feb 2002 19:24:39 +0100, "Ingrid" <kysbruden@NOSPAMgmx.net>
wrote:

>Jo lidt har det da med Tv-2 at gøre, for gæt hvem det er som har givet
>Pladekontrakt til Tobias Trier ? Jo Pladeselskabet (www.pladeselskabet.dk)
>ejet af ... tv-2 !

Har han ikke skiftet selskab?

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Ingrid

Dato : 27-02-02 15:19

Nej Britinna Castello er udgivet på Pladeselskabet
Ingrid

Fra : Karsten Jensen

Dato : 27-02-02 21:37

On Wed, 27 Feb 2002 15:19:02 +0100, "Ingrid" <kysbruden@NOSPAMgmx.net>
wrote:

>Nej Britinna Castello er udgivet på Pladeselskabet
>Ingrid

Du har ret

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Pipeline

Dato : 25-02-02 19:43

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skriver for at finde ud af om andre har det som mig.
> Jeg ved det ikke ... er der andre der har det på
> [...]

Ja, men jeg lytter kun til det gamle TV-2. For mig "døde" TV-2 da de udgav
"Rigtige Mænd..."
Mine favoritter er helt klart "Fantastiske Toyota", "Boligblok A" samt "Bag
Duggede Ruder".
Man sidder jo og bliver helt nostalgisk, hvem husker ikke fællessangen på
Risbjerggård i Hvidovre, når Be-Bab-Megamix blev spillet?

MVH
Pipeline

Fra : ses

Dato : 25-02-02 21:00

TV*2 er det bedste danske orkester, der findes. De har det hele. Melodierne
er gode. Teksterne er nok noget af det mest sublime der findes. Jeg forstår
ikke, at du ikke vil høre det nyere tv*2. Det er faktisk ganske godt.
teksterne synes jeg i hvert fald er blevet meget bedre.
Steffen Brandt er også altid villig til at give et morsomt interview eks.
den anden aften med prins Henrik, hvor han lige fik flette en masse TV*2
sange indover.

venlig hilsen
BS

Pipeline <exciter@tiscali.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Eyve8.7882$Rz2.289064@news010.worldonline.dk...

Fra : Karsten Jensen

Dato : 25-02-02 22:16

On Mon, 25 Feb 2002 19:43:13 +0100, "Pipeline" <exciter@tiscali.dk>
wrote:

>Ja, men jeg lytter kun til det gamle TV-2. For mig "døde" TV-2 da de udgav
>"Rigtige Mænd..."

Måske skulle du prøve at revurdere din opfattelse. Der findes mange
gode sange. Tag bare den spændende fortælling i "Amerika".

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Pipeline

Dato : 25-02-02 23:26

"Karsten Jensen" <k-j@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Måske skulle du prøve at revurdere din opfattelse. Der findes mange
> gode sange. Tag bare den spændende fortælling i "Amerika".

> [...]

Det kan godt være at teksterne er blevet bedre, men det er rent musikalsk at
jeg syntes de gik i stå.

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 01-03-02 03:57

> Ja, men jeg lytter kun til det gamle TV-2. For mig "døde" TV-2
> da de udgav "Rigtige Mænd..."

Hmmmmm.... måske det bedste TV2-album nogensinde!

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 01-03-02 12:45

On Fri, 1 Mar 2002 03:57:23 +0100, "Bjørn Løndahl" <bear@flirt.dk>
wrote:

>"Pipeline" <exciter@tiscali.dk> skrev i

>Hmmmmm.... måske det bedste TV2-album nogensinde!

Nej nu må I altså fatte det. Det er og bli'r Nærmsest lykkelig!!

Morten
bowman@NOSPAMstofanet.dk

Fra : Ingrid

Dato : 01-03-02 14:42

Slap nu af mand eller skriv en sang ...

Vi har vel alle vores egen tv-2 favoritter ! Om det nu er Rigtigt Lykkeligt
eller Nærmest Mand det er sådan set ligemeget...

Ingrid
kysbruden@NOSPAMgmx.net

Fra : Peter G.

Dato : 01-03-02 19:29

In article <7cqu7u0hccm7ihrikfmv8ldjsaqjbn3k7i@4ax.com>, Morten Bowman
Hansen <bowman@NOSPAMstofanet.dk> wrote...

> Nej nu må I altså fatte det. Det er og bli'r Nærmsest lykkelig!!

MinbrorNumsist Lykkelig?

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Indfør Systembolaget og begræns privatbilismen.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 01-03-02 23:51

LOL

Morten
bowman@NOSPAMstofanet.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 25-02-02 22:11

On Mon, 25 Feb 2002 19:00:00 +0100, "Kim Frederiksen"
<kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

> er der andre der har det på samme måde?

Uha ja, der er mange der har det på samme måde, men der er desværre
også mange som har det stik modsat ( forstå det dem der kan ) ).
Personligt mener jeg Stef er DK's bedste tekstforfatter.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 26-02-02 00:21

On Mon, 25 Feb 2002 22:11:28 +0100, Karsten Jensen <k-j@post6.tele.dk>
wrote:

>Uha ja, der er mange der har det på samme måde, men der er desværre
>også mange som har det stik modsat ( forstå det dem der kan ) ).
>Personligt mener jeg Stef er DK's bedste

Nærmest lykkelig er stadig deres bedste plade til dat)

Morten
bowman@NOSPAMstofanet.dk

Fra : Anders H. Andersen

Dato : 08-03-02 01:11

On Tue, 26 Feb 2002 00:20:46 +0100, Morten Bowman Hansen
<bowman@NOSPAMstofanet.dk> wrote:

>Nærmest lykkelig er stadig deres bedste plade til dat)
Hvorfor?

For mig er den bedste sang "en sommernat for alt for længe siden..."

mvh
Anders

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 09-03-02 11:46

On Fri, 08 Mar 2002 01:11:04 +0100, Anders H. Andersen
<aha@removenospamtiscali.dk> wrote:

>Hvorfor?

Well det er jo nok forskelligt hvad man kan lide.
Men jeg synes det er de mest rockede af dem, den sprudler af
spillelyst, der er ikke ét halvdårligt nummer.
Kalundborgbåden er nok så simpel et nummer, men for satan hvor det
swinger!! Det er iøvrigt også af dem selv, beskrevet som en meget
inspirerende periode.

Morten
bowman@NOSPAMstofanet.dk

Fra : Anders H. Andersen

Dato : 12-03-02 21:40

On Sat, 09 Mar 2002 11:45:46 +0100, Morten Bowman Hansen
<bowman@NOSPAMstofanet.dk> wrote:

>Kalundborgbåden er nok så simpel et nummer, men for satan hvor det
>swinger!!
Det kan jeg kun være enig i.

mvh
Anders

Fra : Ingrid

Dato : 26-02-02 19:35

Interessant spørgsmål ! Jo jeg har det på nøjagtigt samme måde, er en stor
tv-2 fan, og jeg er ikke engang dansker. Jeg har ikke et bestemt album jeg
synes er bedst om, det skifter meget afhængig af hvad for en stemning man er
i. Live '99 er fx. udmærket til at høre mens man vasker op Men "Manden
som ønskede sig ..." indeholder nogle af deres smukkeste numre, og det er
ikke dem men hører mest i radio'en.

Jeg var så heldigt at lære dansk ved at læse tv-2 tekster (tak til min
sproglærer), det var meget svært ! Jeg forstød ikke noget som helst dengang,
men det går bedre nu. Og man kan jo blive ved med at dyrke teksterne, for
der er helt klart noget i dem - og det er nok fordi de fortæller vores
allesammens historie.

Se også : www.teveto.dk og http://tv2blog.blogspot.com hvis tv-2 har din
interesse.

Hilsen

Ingrid
Mail : kysbruden (at) gmx (dot) net
Webblog : http://tv2blog.blogspot.com (rimmeligt nyt - og det handler en
del om tv-2)
Weblog 2 : http://dutchindk.blogspot.com (engelsk)

Fra : Anders H. Andersen

Dato : 08-03-02 01:23

<kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

>Det er nok fordi musikken
>er smuk, jordnær og simpel. Jeg ved det ikke ... er der andre der har det på
>samme måde?
Jep.
I forbindelse med at C.V.Jørgensen fik en eller anden pris til DMA kom
jeg til at tænke på hvem der kan stå for sublime sangskriveri når de
engang holder helt op. det er jo ikke ligefrem fantasktiske tekster
der præger de nye danske navne, eller sagt på en anden måde hvordan
kunne det gå så galt!!! Prøv lige at nævne en ny pokkers populær sang
(på samme måde TV2 var det i 80erne og 90erne) sang hvor teksten er
noget man tænker over.

mvh
Anders