nybegynder!!! hjælp til udstyr og råd
Fra : Jeppe

Dato : 25-02-02 18:26

Hej jeg skal holde et "pc-party" hvor jeg bare skal sidde og spille hele
weekenden sammen med nogle venner, men jeg er total nybegynder har ikke
engang prøvet at spille over netværk så jeg vil blive meget glad, hvis i kan
hjælpe.

Lidt fakta:
Alle pc netværkskort.
der bliver fra 4 og flere pc'er
mere ved jeg ikke

her er spørgsmålende:
1. hvilket udstyr mangler vi?
2. hvor finder man en guide i at instalere netværk?
3. jeg har hørt at man skal have en slags "miniserver" til at samle alle
pc'erne, er det rigtig?
Det var vist alt

Med venlig
Hilsen Jeppe Nørgaard

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-02-02 19:04

"Jeppe" <Familien.Noergaard@xxxmail.tele.dk> skrev:
> [...]
> total nybegynder har ikke engang prøvet at spille over
> netværk så jeg vil blive meget glad, hvis i kan hjælpe.

En switch eller hub med porte til alle mand, har netkortene
forskellig hastighed (har de sandsynligvis; 10Mbps og
100Mbps), så skal det være en 10/100 enhed - en switch er
bedst (jf. www.net-faq.dk).

www.net-faq.dk

> 3. jeg har hørt at man skal have en slags "miniserver" til at
> samle alle pc'erne, er det rigtig?

Det behøves ikke, man skal bare bruge en switch eller hub.
En server kan bruges til at starte div. spil på, så når folk hopper
ud af spillet vil de andre stadig kunne spille (det vil de
naturligvis ikke, hvis ham der hopper ud er server).

HUSK nu at tjek, at alle mand har netkabler (lige; twisted pair
kabler eller parsnoede om man vil) og at der er RJ45 indgange
på alle netkortene.

Venligst
Mikael

Fra : Martin Singh

Dato : 26-02-02 02:27

Ok.
Få fat i en 8 ports 10/100 MBit switch. Ikke en HUB. Tit spiller man jo
forskelige games 2 og 2 osv.
Husk ditto kabler (RJ45 - straight)
Installer tcpip protokoller etc.klient program til micros..., og fil deling.
kør ip adresseringsområde 192.168.1.1 til 192.168.1.20
Subnet 255.255.255.0
2. guide (brug Windows egen. press F1 - søg efter netværk)
3. Nej ikke noget med en miniserver eller lign.
når I spiller i Netværk, så skal den ene typisk være server for gamet. Eks.
i Quake 3 starter den ene spillet som server. Hvis det skal være helt fair,
så kan man have en server som kører q3 som alle connecter til, så er pingen
identisk, ellers har den der server en fordel ping mæssigt, men det belaster
jo også maskinen tilsvarende. Så det anbefales at serve spil fra en kraftig
maskine, hvis I er mere end 3 der skal spille samme spil på en gang.

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 28-02-02 16:47

"Jeppe" <Familien.Noergaard@xxxmail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> 2. hvor finder man en guide i at instalere netværk?

http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=70&mid=1

-Peter