2PCér på samme ADSL Bredbånd fra TDC
Fra : Peder Hansen

Dato : 25-02-02 18:24

Hej!
Jeg kunne godt tænke mig også at få min datters pc til at køre på min adsl
forbindelse - jeg har netkort i hendes pc , skal jeg bruge en HUB eller
SWITCH
jeg har Ericsson ADSL modem fra Tele Danmark Bredbånd.
Håber der er nogle der kan hjælpe!
På forhånd tak for hjælpen.

--
Med venlig hilsen/Best regards
Peder Hansen

Fra : Jesper Skriver

Dato : 25-02-02 18:47

On Mon, 25 Feb 2002 18:23:59 +0100, Peder Hansen wrote:
> [...]
> forbindelse - jeg har netkort i hendes pc , skal jeg bruge en HUB eller

Ja, så sætter du både ADSL modem, og begge PC'ere til
hub/switch'en, så kører det.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 25-02-02 19:22

A dude from the usenet called Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

>Ja, så sætter du både ADSL modem, og begge PC'ere til
>hub/switch'en, så kører det.

Jeg tolkede det egentlig som om han ville vide om han skulle bruge en
hub ELLER en switch.

Mit svar ville i dette tilfælde være det korte: En hub.

Men i princippet er det ligegyldigt om det er det ene eller det andet.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Palle Hans Jensen

"I took the initiative in creating the internet" - Al Gore

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-02-02 22:29

"Palle Hans Jensen" <diesel@lazy.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tolkede det egentlig som om han ville vide om han skulle bruge en
> hub ELLER en switch.
> Mit svar ville i dette tilfælde være det korte: En hub.

Det er, som du siger, ret ligegyldigt i tilfældet.
Men hvis han skal ud og investere ville jeg anbefale en switch.
Prisforskellen er minimal og fordelen relativt stor hvis der kommer
flere maskiner på senere.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-02-02 19:09

"Peder Hansen" <peder.hansen@tdcadsl.dk> skrev:
> Jeg kunne godt tænke mig også at få min datters pc til at
> køre på min adsl forbindelse - jeg har netkort i hendes pc,
> skal jeg bruge en HUB eller SWITCH

Det er ligegyldigt, begge kan bruges, dog er en switch bedst.
Se evt. www.net-faq.dk og www.dsl-faq.dk

> jeg har Ericsson ADSL modem fra Tele Danmark Bredbånd.

Opstillingen skal se således ud:
ADSL ---(krydset kabel til uplink eller lige til alm. port)--->
switch/hub ------> PCerne tilsluttes div. porte (ikke den port
der deles med uplink-porten).

PCerne skal automatisk hente IP-adresser, man kan evt.
indtaste DNS servere...

Venligst
Mikael

Fra : Peder Hansen

Dato : 25-02-02 20:26

Perfekt tak for de hurtige svar!
Jeg har eet spørgsmål - Det kabel jeg har nu fra ADSL modem til netkortet i
min pc med RJ45 stik på , hvordan ved jeg om det er et krydset eller ikke?
Det er ca 10m langt - og så vil det sige jeg måske nu skal ud at købe et nyt
til hub´ben?

Fra : Jesper Skriver

Dato : 25-02-02 20:27

On Mon, 25 Feb 2002 20:26:18 +0100, Peder Hansen wrote:
> [...]
> Det er ca 10m langt - og så vil det sige jeg måske nu skal ud at købe et nyt

Det du har nu er ikke krydset, så hvis du vil have hub'en stående ved
siden af maskinen, så skal du enten have en hub med en uplink port
(faktisk en port hvor sende og modtage er byttet), eller have et nyt
kabel.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Peder Hansen

Dato : 25-02-02 20:55

OK ja jeg går så efter en hub med uplink port og så bare 2 alm netværks
kabler til pc érne
Tak for svaret!

Fra : Michael FM

Dato : 25-02-02 21:35

Hej !

De fleste nyere Hub/switch har mdi/mdx sense på porte og er det tilfældet er
det ligegyldigt om man bruger krydset kabel eller ej.
Tillige kan alle porte bruges som "uplink"

mvh. Michael FM

Fra : Klaus

Dato : 19-03-02 20:12

Kan begge maskiner så "se" hinanden og udveksle filer - evt dele printer?
Hvis ja, er der så noget der skal indstilles?
Klaus

Fra : Calle.

Dato : 19-03-02 20:37

"Klaus" <hebs@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Kan begge maskiner så "se" hinanden og udveksle filer - evt dele printer?
> Hvis ja, er der så noget der skal indstilles?
> Klaus

du skal køre ICS (Internet connect sharing) på den ene PC, som så skal have
2 net kort i. 1 til ADSL, og 1 til lokalnet (den anden pc) se dette link, så
er du godt på vej
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/

Calle

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 19-03-02 20:37

"Klaus" <hebs@esenet.dk> skrev i en meddelelse news:3c978dac$0$60217$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Kan begge maskiner så "se" hinanden og udveksle filer - evt dele printer?

Det kan de, med mindre de har dynamisk tildelt IP adresse i hvert sit scope.
Den nemme løsning er da at installere yderligere en protokol til 'intern' kommunikation,
f.eks. NetBEUI.

Se evt. her, under ADSL:
<http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/>

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.: