Er der nogen der kender løsningen på dette
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-02-02 18:01

Er der nogen der kender løsningen på dette problem..?

Jeg har p.t. den lille opgave, at jeg lige skal konfigurere en iMac
Graphite til Gammelgaard (der hvor vi holder workshop), jeg vil ikke
installere en højere systemversion end 9.2, da de fleste programmer der
skal bruges på maskinen ikke findes i en X-version.

Mit problem er, at Gammelgård også har et Kodak digicam DC280, det burde
kunne konnectes via USB, ved hælp af et program der hedder Kodak
Picture, men det vil ikke spille.

Jeg har hentet den nyeste version af Kodak Picture hos Kodak, jeg har
også opdateret kamerets firmware, og jeg kan se kameraet under enhedder
i Appel's Systemprofil, men jeg kan ikke få Kodak Picture til at
kommunikere med kameraet.

Jeg har fået det til virke på deres gamle PowerMac 4400, med et KeySpan
USB-kort, men den kører kun System 8.6.

Gode råd og løsninger efterlyses.

Fra : Martin Edlich

Dato : 25-02-02 18:33

In article <3C7A6DDA.CD95923B@niels-ebbesen.net>,
Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Jeg har fået det til virke på deres gamle PowerMac 4400, med et KeySpan
> USB-kort, men den kører kun System 8.6.

Sammenlign USB-udvidelserne på 4400'eren og iMac'en.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-02-02 18:46

Martin Edlich wrote:

> Sammenlign USB-udvidelserne på 4400'eren og iMac'en.

USB-driverne er installeret men de er begge fra 1999, så de er måske for
gamle, men på anden side, så kan man se kameraet i Appel's Systemprofil
under tilsluttede enhedder.

Fra : Martin Edlich

Dato : 25-02-02 19:35

In article <3C7A783E.9DCA4999@niels-ebbesen.net>,
Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> USB-driverne er installeret men de er begge fra 1999, så de er måske for
> gamle,

Det var nu ikke kun udvidelserne fra Kodak du skulle sammenligne, men
alle USB-udvidelserne.

> men på anden side, så kan man se kameraet i Appel's Systemprofil
> under tilsluttede enhedder.

Ja, ROM er en herlig ting.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 26-02-02 11:01

Martin Edlich wrote:

> Ja, ROM er en herlig ting.

Jeg har knækket nødden det spiller nu, jeg havde i prefencer sat Kodak
Picture til at importere via USB, da jeg prøvede at ændre til Auto
Search, så virkede det squ....

Fra : Martin Edlich

Dato : 26-02-02 13:46

In article <3C7B5CBF.2DF5FDEE@niels-ebbesen.net>,
> [...]

> Jeg har knækket nødden det spiller nu, jeg havde i prefencer sat Kodak
> Picture til at importere via USB, da jeg prøvede at ændre til Auto

Moar, jeg vil selv - sagde Kodak Picture....

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 26-02-02 14:46

Martin Edlich wrote:

> Moar, jeg vil selv - sagde Kodak Picture....

Når man har teenagere i huset, så kender man parolen jeg ka' selv..:)

Fra : Martin Edlich

Dato : 26-02-02 16:38

In article <3C7B91A2.68B3C277@niels-ebbesen.net>,
Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Når man har teenagere i huset, så kender man parolen jeg ka' selv..:)

Tjae min søn er ikke teenager (faktisk kun 10 måneder), men ka' selv er
noget han har haft med sig fra starten: Kan selv sparke vej ud af maven,
kan selv hive mig frem i armene, kan selv nå alle mulige ting, kan selv
hive lortebleen af.
Børn er sjove....

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 26-02-02 18:00

Martin Edlich wrote:

> Tjae min søn er ikke teenager (faktisk kun 10 måneder), ..cut..

Du har det værste til gode......

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-02-02 18:36

In article <3C7A6DDA.CD95923B@niels-ebbesen.net>,
Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Gode råd og løsninger efterlyses.

Det er et skud i blinde, men har du noget "USB mass storage" instaleret
på 4400'eren som du ikke har instaleret på iMac'en?

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-02-02 19:17

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> Det er et skud i blinde, men har du noget "USB mass storage"
> instaleret på 4400'eren som du ikke har instaleret på iMac'en?

Hvad er "USB mass storage"....?

Det virker ikke som med en kortlæser, man skal starte et program "Kodak
Picture" som importerer billederne.

Når jeg forsøger at importere får jeg flg. fejl:

SDK; Invalid call parameter found

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-02-02 19:26

In article <3C7A7FA7.BEC9562D@niels-ebbesen.net>,
Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Hvad er "USB mass storage"....?

en universel driver til Diske af alle slags på USB porten.

> Det virker ikke som med en kortlæser, man skal starte et program "Kodak
> Picture" som importerer billederne.
>
> Når jeg forsøger at importere får jeg flg. fejl:
>
> SDK; Invalid call parameter found

Dvs. at kamaraet dukker op i "kodak picture"?

Hvad sker der når du bruger en evt. Photoshop plug-in (går ud fra at en
sådan findes). Virker det?

Hvilke USB relaterede udvidelser har du instaleret? (bare post hele
udvidelses mappen)

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 25-02-02 18:52

> [...]

> kommunikere med kameraet.
>
> Jeg har fået det til virke på deres gamle PowerMac 4400, med et KeySpan

Kører du DK eller US ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-02-02 19:11

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Kører du DK eller US ?

DK

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 25-02-02 19:34

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> DK

Slet det danske OS og installér det amerikanske.

Jeg har netop hjulpet en som har brugt et halvt år med HP og en printer
og et DK OS. Efter at have installeret Mac OS 9.2.2 US så virker alt.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-02-02 20:24

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Slet det danske OS og installér det amerikanske.

Nej vi køber sgu en USB-kortlæser, de koster jo under 500 kr., jeg har
prøvet at tilslutte min egen og det spiller uden problemer.

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 26-02-02 20:19

info@niels-ebbesen.net writes:

>Du har det værste til gode......
>
>--
>| Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen |
>| http://www.niels-ebbesen.net - Free-lance grafik & webdesign |
>| http://www.photo-gallery.dk - Skandinaviens største fotoarkiv |
>| http://home3.inet.tele.dk/elgo - Links til alverdens søgemaskiner |

Åh, han ser da så sød ud, din søn. Og hvis det er din datter du klager
over, så er det vel fordi du ikke har forstand på kvinder

hilsen Hanne
som ikke kunne nære sig

Fra : Jens Juul Andersen

Dato : 01-03-02 01:21