Stor-megin
Fra : Ukendt

Dato : 25-02-02 15:43

Er der nogen der har nogen erfaringer med sådan en? Hvad koster de -
brugte/nye - og hvem laver dem?
Evt. links eller lign. er velkomne..

På forhånd tak.

Mvh
Allan Rasmussen

Fra : Claus Frørup

Dato : 25-02-02 18:19

Isang tao pinangalanan "Allan Rasmussen" <luise (a) mail.tele.dk>
nagsulat :

klip
>Evt. links eller lign. er velkomne..

Har du prøvet en søgning på www.google.com?

her er blot to af mange links:
http://fc.nykat-gym.dk/~pw/Meginside.html
http://www.ebbe-marstal.de/Dansk/start.html
--
Venlig hilsen, Claus
Når du svarer på et af mine indlæg, behøver du ikke citere hele smøren.

Fra : Ukendt

Dato : 25-02-02 19:35

> Isang tao pinangalanan "Allan Rasmussen" <luise (a) mail.tele.dk>
> nagsulat :

Af hvad for en fisk??

> http://fc.nykat-gym.dk/~pw/Meginside.html
> http://www.ebbe-marstal.de/Dansk/start.html

Af hjertet tak...

Mvh
Allan Rasmussen

Fra : Claus Frørup

Dato : 25-02-02 21:06

Isang tao pinangalanan "Allan Rasmussen" <luise (a) mail.tele.dk>
nagsulat :

>Af hvad for en fisk??

Hehehe.... den virker hver gang
Det er blot en standard indledning....på Tagalog.

>Af hjertet tak...
Velbekomme.
Har du prøvet en søgning og kikket på alle de andre links?

Fra : Ukendt

Dato : 26-02-02 18:50

> Har du prøvet en søgning og kikket på alle de andre links?

Jo tak - der var masser af information at hente. Jeg var ikke klar over at
den var dansk produceret. Et fint plus - men med en nypris på lige omkring
de 110 - 150.000 alt efter aptering er den lige i overkanten af mit budget.

Prøvede at sejle i en, i sommers, hvilket var en sand oplevelse. Smart at
man sådan lige kan smide den på en trailer og så kører rundt og sejle i
søer, over hele Europa.. (som ejeren gjorde)..

http://www.ebbe-marstal.de/Dansk/start.html
http://www.malmstenboats.nu/stormegi.htm
http://www.kronborgmarine.dk/Stor-Megin.htm
http://www.megin.dk/Meginnyt.htm
http://fc.nykat-gym.dk/~pw/Meginside.html

og der var masser af andre...

Jeg må vist hellere se mig om efter en Spækhugger i stedet..

Mvh
Allan Rasmussen

Fra : Claus Frørup

Dato : 26-02-02 20:59

> [...]

>de 110 - 150.000 alt efter aptering er den lige i overkanten af mit budget.

En brugt eller den mindre udgave kan vel også bruges.

> [...]
>søer, over hele Europa.. (som ejeren gjorde)..
klip

>Jeg må vist hellere se mig om efter en Spækhugger i stedet..

Du ka´ s´gi da ikke smide en Spækhugger på en trailer...

Fra : Peter

Dato : 27-02-02 00:17

> klip

> Du ka´ s´gi da ikke smide en Spækhugger på en trailer...

- - - - -

Hvis det handler om at kunne traile sin sejlbåd, er der mange muligheder, -
med- eller uden kahyt.

Vi havde i flere år stor fornøjelse af at traile en "Wayfarer" rundt i
Europa. Den har sejlet på franske søer, i Middelhavet - rundt om Elba, og
flere steder i Adriaterhavet - langs den kroatiske kyst.

Mvh., Peter

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-02 02:09

> Du ka´ s´gi da ikke smide en Spækhugger på en trailer...

Nåå - nej - nu var det heller ikke det der trak så voldsomt i mig. Det var
mere sejloplevelsen i sig selv. Jeg nævnte bare at det var smart at man
kunne... For dem der synes om at padle rundt i sø'er

Mvh
Allan Rasmussen

Fra : Klaus P

Dato : 03-03-02 20:04

Jeg var så heldig at stå på standen ved siden af Peer Bruun i Bella Centret
i dag. Han havde en lille Megin udstillet. I Kastrup har vi to liggende, og
ud over sejlegenskaberne må man også nævne farten. Det er ikke en 49'er, men
den er forbavsende hurtig. Peer Bruun solgte flere Megin'er på udstillingen.
Nu ved jeg ikke præcis, hvilket værft, som fremstiller dem, men det må da
være til at finde ud af.
Der findes pt. to retninger i lystbåde: enten kan de ikke blive store nok,
eller også søger folk baglæns til f.eks. Finn-joller, Juniorbåde, Sniper,
OK-joller. Meginjollens rig er jo baseret på gamle principper med sprydrig
og topsejl. Der er for øvrigt ingen beslag på båden.
Familien Bruun har nu gennem mange år lavet fantastiske joller og både.
Meginjollen er endnu et eksempel på fremragende sejlegenskaber. Samtidig er
båden let at rigge og sejle. Den er tilgængelig og uomstændig, hvis man kan
sige sådan. Jeg vil mene, at det er et godt køb.

hilsen Klaus P

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-02 21:56

> ud over sejlegenskaberne må man også nævne farten. Det er ikke en 49'er,
men
> den er forbavsende hurtig.

yep! Det var blandt andet det der overraskede mig meget - sejlede kapsejlads
i en lille hundrede år gammel smakkejolle (lånt) - fik 10 minutters
forspring... imponerende at se dem kommende susende forbi... meget
imponerende.

> Nu ved jeg ikke præcis, hvilket værft, som fremstiller dem, men det må da
> være til at finde ud af.

Der er det der Ebbes Bådebyggeri - i Marstal. De laver de store af dem.
Stor-meginer...

> Der findes pt. to retninger i lystbåde: enten kan de ikke blive store nok,
> eller også søger folk baglæns til f.eks. Finn-joller, Juniorbåde, Sniper,
> OK-joller.

Nemlig. Windsurfer - og overvejer at købe båd - spækhugger - eller (jeg ved
det lyder mærkeligt) Piratjolle...
Der er sjov ved dem begge - på hver sin måde...

Mvh
Allan

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 03-03-02 23:23

> [...]
kan
> sige sådan. Jeg vil mene, at det er et godt køb.

Hej.

Sikkert rigtig, jeg har dog aldrig prøvet båden, men en bekendt, som har en,
muligvis den lille, siger, at det er umuligt at få den til selv at sejle
ligeud, bare et øjeblik.

Med sejlerhilsen
Henning _/) _/) _/)

Fra : Kjeld Larsen

Dato : 04-03-02 19:32

Allan Rasmussen wrote:

> Er der nogen der har nogen erfaringer med sådan en? Hvad koster de -
> [...]

Så vidt jeg ved bliver meginjollerne bygget på to forskellige værfter.
Stormegin bygges i Marstal på Ebbes bådebyggeri - www.ebbe-marstal.de
meginjollen bliver bygget hos Horne jolleværft ved Fåborg.
hilsen
Kjeld