ForceType? AddType?
Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 25-02-02 14:53

Hvis jeg nu har en mappe, der indeholder en masse .htm-filer, og jeg
gerne vil have, at én af dem - default.htm - fortolkes som PHP, hvad
skal jeg så skrive i .htaccess? Jeg kan sagtens få Apache til at
fortolke alle .htm-filer som PHP, men i det her tilfælde skal det kun
være default.htm. Her er, hvad jeg foreløbigt har forsøgt mig med:

<Files ./default.htm>
ForceType application/x-httpd-php
</Files>

Og lad nu være med at sige, at jeg bare kunne have navngivet dem .php
fra starten : ) Jeg har en kunde, der insisterer på at kalde
indeks-filerne for default.htm.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-02-02 15:19

Jonas Koch Bentzen <ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote in

> <Files ./default.htm>
> ForceType application/x-httpd-php
> </Files>

prøv med "default.htm" istedet for

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Samleobjekt

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 25-02-02 15:37

Henrik Stidsen skrev:

> Jonas Koch Bentzen <ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote in

> prøv med "default.htm" istedet for

Tak. Virker fint. Eneste problem er vel, at default.htm i undermapper
også vil blive fortolket som HTML.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 25-02-02 15:57

On Mon, 25 Feb 2002 15:36:47 +0100, Jonas Koch Bentzen

>Tak. Virker fint. Eneste problem er vel, at default.htm i undermapper
>også vil blive fortolket som HTML.

Min apachemanual siger:

Note that <Files> can be nested inside <Directory> sections to restrict
the portion of the filesystem they apply to.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 25-02-02 17:25

Mads Lie Jensen skrev:

> Min apachemanual siger:
>
> Note that <Files> can be nested inside <Directory> sections to restrict
> the portion of the filesystem they apply to.

Problemet er bare, at Directory ikke er tilladt i .htaccess - og til mit
formål er jeg tvunget til at bruge .htaccess.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 03-03-02 19:46

D. Mon, 25 Feb 2002 17:24:30 +0100 syntes Jonas Koch Bentzen
<ingen.emailadresse@eksempel.dk> at
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php skulle vide at
<a5dog0$mkh$1@sunsite.dk>.

>Problemet er bare, at Directory ikke er tilladt i .htaccess - og til mit
>formål er jeg tvunget til at bruge .htaccess.

Kan du ikke omgå det ved at lægge en .htaccess i alle undermapperne, der
giver det ønskede resultat?

--
Mvh. Simon Mikkelsen, ingeniørstuderende

www.zipstat.dk Gratis, reklamefri tæller/statistik til enhver hjemmeside
-Se bla. hvor dine besøgende kommer fra, og brug den usynlige tællerkode.