Batteri til 8210.
Fra : Karsten Vinding

Dato : 26-01-01 07:28

Jeg har luret lidt på batterier til min 8210. Ikke at jeg er utilfreds
med standbytiden på det originale, men det ville alligevel være dejligt
med lidt mere...

Kan det virkelig passe at man ikke på nogen som helst måde kan skaffe
batterier med bare en anelse højere kapacitet end de ca. 560mAH det
originale batteri er på?

--
Mvh, Karsten.

Tilmeld dig SETI@home (http://setiathome.ssl.berkeley.edu/).
Læs mere om projektet på deres hjemmeside eller på:
"http://www.vinding.adsl.dk/seti.htm"

Fra : Peter Rongsted

Dato : 26-01-01 19:41

Karsten Vinding <karstenv@spamfilter.dk> wrote:

> [...]
>
>Kan det virkelig passe at man ikke på nogen som helst måde kan skaffe
>batterier med bare en anelse højere kapacitet end de ca. 560mAH det

Det originale en nu på 650mAH, men det er vel en tastefejl. Jeg mener jeg på
et tidspunkt så nogle tredieparts batterier til 8210 med 750mAH. Det var ikke
nok til at jeg ville købe det - og nu kan jeg ikke finde en link

Peter

Fra : Karsten Vinding

Dato : 31-01-01 16:18

Peter Rongsted wrote:

Hov, opdagede først nu du havde svaret...

> Det originale en nu på 650mAH, men det er vel en tastefejl. Jeg mener jeg på

Nej, jeg troede faktisk at det var på 560mAH. Det står jo ingen steder
på batteriet eller i manualen.

> et tidspunkt så nogle tredieparts batterier til 8210 med 750mAH. Det var ikke
> nok til at jeg ville købe det - og nu kan jeg ikke finde en link

Trist. Jeg kunne da godt finde på at købe sådan et, når man engang skal
skifte alligevel.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 02-02-01 11:33

> [...]

>på batteriet eller i manualen.

>Trist. Jeg kunne da godt finde på at købe sådan et, når man engang skal

Og så til den gode nyhed. Jeg fandt en side i UK hvor de sælger 850mAh
batterier til 8210 til ca GBP 30.
http://www.mobilefun.co.uk/products/nokia/battery/8210-battery.htm

Jeg har ikke købt noget hos dem, så jeg kender dem ikke.

Så der findes altså batterier med højere kapacitet! Gad vide om der ikke er
en dansk forhandler.

Peter

Fra : Karsten Vinding

Dato : 02-02-01 17:30

Peter Rongsted wrote:

> Og så til den gode nyhed. Jeg fandt en side i UK hvor de sælger 850mAh
> batterier til 8210 til ca GBP 30.
> http://www.mobilefun.co.uk/products/nokia/battery/8210-battery.htm

Smukt. Og til en lavere pris end for det originale batteri. Må håbe
kvaliteten er i orden, men det kan man jo kun opdage ved at prøve det.

> Jeg har ikke købt noget hos dem, så jeg kender dem ikke.

Heller ikke her. De lander indtil videre i mine links.

> Så der findes altså batterier med højere kapacitet! Gad vide om der ikke er
> en dansk forhandler.

Jeg har længe undret mig over at der overhovedet ikke fandtes nogen som
helst med sådan et batteri på produktlisten. *Så* svært er det vel ikke
at producere sådan et batteri, så der må der være alternative
leverandører af batterier til 8210, der levere højere kvalitet.

På min brors Audiovox GDX250, sidder der et ultratyndt Li-ion batteri
med ca. samme kapacitet som det i en 8210, og det batteris samlede
fysiske omfang vil jeg skyde på er mindre end 3/4 af det der sidder i
8210.

Fra : Cell-Savers

Dato : 02-02-01 19:54

www.cellsavers.co.uk £14.99

Fra : Peter Rongsted

Dato : 04-02-01 15:15

Cell-Savers <info@cellsavers.co.uk> wrote:

>www.cellsavers.co.uk £14.99

Nej, det er for et 650mAh batteri. Vi søger batterier med højere kapacitet.

Peter

Fra : BG

Dato : 04-02-01 21:52

rongsted@dontspam.image.dk (Peter Rongsted) wrote:

>Nej, det er for et 650mAh batteri. Vi søger batterier med højere kapacitet.

Der er et svenskt firma http://www.alltitele.se der har et 850mAh
batteri for salg.

Til lykke
Börje, fra Sverige

================================ Phone Pages
http://home.swipnet.se/OsbyMikro
================================ email address
mailto:bg@home.se.REMOVE_TH.IS

Fra : Karsten Vinding

Dato : 05-02-01 08:22

BG wrote:

> Der er et svenskt firma http://www.alltitele.se der har et 850mAh
> batteri for salg.

Det ser fint ud. Ifølge deres hjemmeside er det endda et 900mAH batteri.
Til den ikke helt urimelige pris af 349,- sek inkl. moms.

Tak for tippet.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 05-02-01 13:31

borje@gmx.net (BG) wrote:

>Der er et svenskt firma http://www.alltitele.se der har et 850mAh
>batteri for salg.

Jeg forsøgte at bestille, men de vil kun levere i Sverige.

Peter

Fra : Karsten Vinding

Dato : 05-02-01 17:01

Peter Rongsted wrote:

> Jeg forsøgte at bestille, men de vil kun levere i Sverige.

L*rt!

Fra : BG

Dato : 05-02-01 20:49

Karsten Vinding <karstenv@spamfilter.dk> wrote:

>L*rt!

Hvis det er muligt kan jeg måske hjälpe dem... Jeg har mit bopal i
Sverige. Skriv til mit email-adresse så må vi se hvis vi kan finde
noget ud.