netkort, netværk og boot method?
Fra : Sadat

Dato : 25-02-02 01:13

Dav...

Jeg har et 3Com 3C905C-TX, jeg kan ikke etablere forbindelse til min brors
computer. Jeg har en D-Link Switch, og jeg kører med straight kabler. Mig og
min bror deler en ADSL linje, så jeg har sat min (PC1) til at være i uplink
porten på switchen, ADSL i port1, brormands (PC2) til at være i port 2. Har
det nogen indflydelse at min sidder i uplink porten?

Under opstart kan man gå ind i netkortets bios og vælge hvilken "boot
method" man vil bruge; der er følgende muligheder:

TCP/IP
PXE
RPL
NetWare

Hvilken skal jeg bruge, og har det noget med mit problem at gøre?

--
Sadat ~ No Ones Iller
Sadat@mail.dk

- The good turn bad, and the bad die young

Fra : Michael Petersen

Dato : 25-02-02 14:48

> [...]
Har
> det nogen indflydelse at min sidder i uplink porten?

Øhh

Jeg mener nu at din ADSL skal være i Uplink og så skal pc'erne være i port
1,2,3,4, osv

Hvilke netværksprotokoller har du installeret. Hvis man deler en
Internetforbindelse er der nogle der anbefaler TCP/IP til internet ot
Netbeui til fildelin mellem pc'ere

Michael

--
----
Who is General Failure and why is he reading my hardrive?

Fra : Sadat

Dato : 25-02-02 17:41

"Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Øhh
>
> Jeg mener nu at din ADSL skal være i Uplink og så skal pc'erne være i port
> 1,2,3,4, osv

Det virker kun hvis ADSL er i port 1 og en af pc'erne i uplink og port 2.

> Hvilke netværksprotokoller har du installeret. Hvis man deler en
> Internetforbindelse er der nogle der anbefaler TCP/IP til internet ot
> Netbeui til fildelin mellem pc'ere

Jeg prøver med at installere Netbeui og ser om det virker.

Fra : Henning

Dato : 25-02-02 14:58

On Mon, 25 Feb 2002 01:13:06 +0100, "Sadat" <sadat@mail.dk> wrote:

> [...]
>porten på switchen, ADSL i port1, brormands (PC2) til at være i port 2. Har
>det nogen indflydelse at min sidder i uplink porten?

Uplink er krydset, flyt kablet til en anden port!

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 25-02-02 19:53

"Sadat" <sadat@mail.dk> skrev:
> [...]
> porten på switchen, ADSL i port1, brormands (PC2) til at
> være i port 2. Har det nogen indflydelse at min sidder i uplink

Prøv at sæt ADSL til i uplink med et krydset kabel og brug lige
kabler til PCerne - igen PC må bruge den evt. delte port med
uplink.

Se her:
<http://kundeservice.opasia.dk/netexpress/installationsvejledning/>

> [...]
> RPL
> NetWare
>
> Hvilken skal jeg bruge, og har det noget med mit problem at

Hvis du skal bruge en af dem, så er det TCP/IP - men jeg
forstår ikke helt hvad du vil med ovenstående!

Venligst
Mikael