/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Ip adresse
Fra : Peter Hansen


Dato : 25-02-02 09:41

Hvordan kan det være at jeg ikke kan lave servere i spil når jeg lige
har fået fast ip adresse hos tdc?

Skal man gå ind i tcp/ip og ændre den til angiv manuelt en ip adresse
eller hvad?

Jeg tænker ikke kun på spil servere, jeg havde bare regnet med at fast
ip ville gøre det hele nemmere!!!!

Jeg har hørt at hvis man skal kunne lave spil servere skal man få det
gjort hos tdc, hvilket koster 995kr. som åbner nogle porte for at det
virker!!!

Hvad er meningen med at man så kan få fast ip gratis, når man alligevel
skal betale 995kr. for at det virker?


--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

 
 
Jesper Skriver (25-02-2002)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 25-02-02 10:00

On Mon, 25 Feb 2002 08:41:21 +0000 (UTC), Peter Hansen wrote:
> Hvordan kan det være at jeg ikke kan lave servere i spil når jeg lige
> har fået fast ip adresse hos tdc?

At du har konfigureret din maskine forkert.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Jan Novak [Tournesol~ (25-02-2002)
Kommentar
Fra : Jan Novak [Tournesol~


Dato : 25-02-02 16:44

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message
news:slrna7jv93.ktm.harvest@freesbee.wheel.dk...
> On Mon, 25 Feb 2002 08:41:21 +0000 (UTC), Peter Hansen wrote:
> > Hvordan kan det være at jeg ikke kan lave servere i spil når jeg lige
> > har fået fast ip adresse hos tdc?
>
> At du har konfigureret din maskine forkert.

....eller cpe
(han fortæller jo intet om hvilket tdc adsl produkt han har)




Palle Hans Jensen (25-02-2002)
Kommentar
Fra : Palle Hans Jensen


Dato : 25-02-02 17:26

A dude from the usenet called Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

>At du har konfigureret din maskine forkert.

Tror nu nok mere det er routeren der er konfigureret forkert..

--
Med venlig hilsen / Best regards
Palle Hans Jensen

"I took the initiative in creating the internet" - Al Gore

Morten Birkelund (25-02-2002)
Kommentar
Fra : Morten Birkelund


Dato : 25-02-02 17:34

"Palle Hans Jensen" <diesel@lazy.dk> wrote in message
news:nbpk7ucqhqm4eouva2b8dko8rllrceon57@dtext.news.tele.dk...

> Tror nu nok mere det er routeren der er konfigureret forkert..

Nej, TDC har konfigureret routeren som de syntes at den skal se ud, så må
resten af verden rette sig efter det, eller betale kassen for at få TDC til
at rette i den.

--
Morten :)



Gregers Petersen (25-02-2002)
Kommentar
Fra : Gregers Petersen


Dato : 25-02-02 18:56

"Morten Birkelund" <mortendb@spamcop.net> skrev i en meddelelse
news:3c7a6779$0$17218$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Nej, TDC har konfigureret routeren som de syntes at den skal se ud, så

> resten af verden rette sig efter det, eller betale kassen for at få
TDC til
> at rette i den.

Hmm, det er direkte usandt. (Med mindre der er tale om et zillion
produkt, hvilket ikke er beskrevet).

Søren Kierkegaard: "At man, når det i sandhed skal lykkes en at føre et
menneske hen til et bestemt sted først og fremmest må passe på at finde
ham der, hvor han er og begynde der."


--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk



Peter Hansen (25-02-2002)
Kommentar
Fra : Peter Hansen


Dato : 25-02-02 20:50

Jeg har 512/128 hos tdc med en speedstream 2601 router



--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Morten Birkelund (26-02-2002)
Kommentar
Fra : Morten Birkelund


Dato : 26-02-02 01:20

"Gregers Petersen" <usenet@fjern-dettegpweb.dk> wrote in message
news:ETue8.8003$PE.313970@news000.worldonline.dk...

> Hmm, det er direkte usandt. (Med mindre der er tale om et zillion
> produkt, hvilket ikke er beskrevet).

TDC P@ = Begrænsninger, da det er TDC som styre standard routeren, dette kan
man selvfølgelig betale sig fra.
TDC BB = Begrænsninger, da alt post ind skal igennem backup-mx.post.tele.dk
,dette har jeg aldrig kunne få svar på hvorfor?
Den eneste grund jeg kan se er at TDC gerne vil have mulighed for at læse
med i hvad der kommer af post til kunderne. Dog er det en god service til
kunderne hvis de ikke allerede har en backup mx server.

De andre ADSL produkter har jeg endnu ikke prøvet.

Jeg kender ikke andre udbydere som blokere for port 25 indgående.

--
Morten



Simon Skals (26-02-2002)
Kommentar
Fra : Simon Skals


Dato : 26-02-02 01:35

It seems Morten Birkelund wrote:
>TDC BB = Begrænsninger, da alt post ind skal igennem backup-mx.post.tele.dk
>,dette har jeg aldrig kunne få svar på hvorfor?

For at undgå ballade med kunder som agerer springbræt for
spammere pga åbne relays.

>Den eneste grund jeg kan se er at TDC gerne vil have mulighed for at læse
>med i hvad der kommer af post til kunderne.

Jeg tror ærlig talt, TDC har bedre ting at tage sig til.

>Dog er det en god service til
>kunderne hvis de ikke allerede har en backup mx server.

Ja, i høj grad.

>Jeg kender ikke andre udbydere som blokere for port 25 indgående.

Cybercity gjorde engang. Der stilles dog stadig en backup MX host
til rådighed for kunderne.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Morten Birkelund (26-02-2002)
Kommentar
Fra : Morten Birkelund


Dato : 26-02-02 01:50

"Simon Skals" <spam@gid.dk> wrote in message
news:slrna7lm19.9ks.spam@www.gid.dk...

> Jeg tror ærlig talt, TDC har bedre ting at tage sig til.
Det er jeg også ret sikker på, men hvem ved, det kunne jo være at de trode
at man er terrorist.

> Ja, i høj grad.
Dog er det meget svært at finde ud af hvad der af begrænsninger på den, hvor
lang tid mail må ligge
og hvor meget det nå fylde.
Jeg har prøvet at spørge TDC om dette, men det er vidst ikke noget som en
almen supporter ved.

--
Morten



Martin Højriis Krist~ (26-02-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 26-02-02 07:10

"Morten Birkelund" <mortendb@spamcop.net> skrev i en meddelelse
news:3c7adbbf$0$17213$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Dog er det meget svært at finde ud af hvad der af begrænsninger på
den, hvor
> lang tid mail må ligge
> og hvor meget det nå fylde.

Spørg i de interne grupper, der plejer at komme et svar (omend jeg ikke
husker det)

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



KsNa (26-02-2002)
Kommentar
Fra : KsNa


Dato : 26-02-02 21:09


"Morten Birkelund" <mortendb@spamcop.net> skrev i en meddelelse
news:3c7adbbf$0$17213$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Simon Skals" <spam@gid.dk> wrote in message
> news:slrna7lm19.9ks.spam@www.gid.dk...
>
> > Jeg tror ærlig talt, TDC har bedre ting at tage sig til.
> Det er jeg også ret sikker på, men hvem ved, det kunne jo være at de trode
> at man er terrorist.
>

Ja, men er det ikke OK, jeg ville da gerne have, at det blev opdaget hvis
der var mail fra Osama Bin Laden, til en her i landet. Hvis man har "rent
mel i posen" er der vel ikke noget at frygte.

Mvh.
Kim



Gregers Petersen (26-02-2002)
Kommentar
Fra : Gregers Petersen


Dato : 26-02-02 14:57


"Morten Birkelund" <mortendb@spamcop.net> skrev i en meddelelse
news:a5ekbj$5r4$1@sunsite.dk...
> TDC P@ = Begrænsninger, da det er TDC som styre standard routeren,
dette kan
> man selvfølgelig betale sig fra.
Korrekt.

> TDC BB = Begrænsninger, da alt post ind skal igennem
backup-mx.post.tele.dk
> ,dette har jeg aldrig kunne få svar på hvorfor?
Men men men du sagde:
"Nej, TDC har konfigureret routeren som de syntes at den skal se ud, så

resten af verden rette sig efter det, eller betale kassen for at få TDC
til
at rette i den."
Og den begrænsning du snakker om (port 25) har intet med Speedstream
routeren at gøre.

> Den eneste grund jeg kan se er at TDC gerne vil have mulighed for at
læse
> med i hvad der kommer af post til kunderne. Dog er det en god service
til
> kunderne hvis de ikke allerede har en backup mx server.
Du har da vidst set for meget Big Brother.

> De andre ADSL produkter har jeg endnu ikke prøvet.
Jeg benytter selv Tiscali, hvilket fungerer glimragende.


--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk



FH (26-02-2002)
Kommentar
Fra : FH


Dato : 26-02-02 19:09

On Tue, 26 Feb 2002 01:20:02 +0100, "Morten Birkelund"
<mortendb@spamcop.net> wrote:

>TDC P@ = Begrænsninger, da det er TDC som styre standard routeren, dette kan
>man selvfølgelig betale sig fra.

Hvis du bestiller nu, får du - så vidt jeg ved - Ethernet udgaven,
hvorfor du kan sætte en OpenBSD-, Linux- eller Windows-maskine op som
router.
Det har jeg lige fået lavet i dag - det virker faktisk rigtig godt.
Jeg havde før ATM-udgaven med TDC-router - det er korrekt, at du
ikke kan/må pille i den.

--
Flemming H.
Remove 2 spaces in mailadress

Palle Hans Jensen (26-02-2002)
Kommentar
Fra : Palle Hans Jensen


Dato : 26-02-02 08:43

> > Tror nu nok mere det er routeren der er konfigureret forkert..
>
> Nej, TDC har konfigureret routeren som de syntes at den skal se ud, så må
> resten af verden rette sig efter det, eller betale kassen for at få TDC
til
> at rette i den.

- Hmmm.. Jeg kan nu godt forstå at TDC ikke orker at skulle konfigurere alle
routere så den passer til alles behov på alle tidspuknter. Nogle gange skal
man faktisk aktivt gøre noget for at få tingene til at virke. Frækt! :)

- Jeg kunne da heller ikke spille CS som server før jeg var inde og pille
ved
routeren. Jeg kunne heller ikke modtage filer over ICQ før jeg fik pillet.

- Det synes jeg egentlig ikke der er noget i vejen for?



Martin Singh (26-02-2002)
Kommentar
Fra : Martin Singh


Dato : 26-02-02 02:40

Det er ikke helt rigtigt at det koster kr. 995,-
1) du behøver ikke en fast ip for at serve. Det gør det nemmere, men du
bliver mere sårbar for attacks.
2) istedet for fast ip, kunne du melde dig til www.dyndns.dk som opdaterer
din adresse jævnligt. Andre skulle så connecte til f.eks.
petersserver.dyndns.dk og ville være inde.
3) du kan lave en åben konfiguration eller konfigurere samtlige porte i
2601-eren. Lidt besværligt - indrømmet men det kan lade sig gøre. Men det
afhænger af hvilket spil du vil serve..
Og ja det er nemmere at give din server en fast ip, og herefter sige til
routeren at selvom den kører DHCP - som jo er nemmest - så skal den sørge
for at din server med macadresse xxxsdfs skal have den ip hver gang (så den
er reserveret til din server).. prøv at tryk på det store ? i routerens html
konfiguration og check under adgangsgrupper osv.

De 995,- gælder for deres ProAccess løsning og det er ekskl. moms. Det er
hvis man vil have sat speedstream 5711 op til f.eks. icq osv .
Der har man ikke adgang til routeren, med mindre man kender et lille trick




"Peter Hansen" <peteradsl@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:0967b967957c973443952ff5466ea122.61074@mygate.mailgate.org...
> Hvordan kan det være at jeg ikke kan lave servere i spil når jeg lige
> har fået fast ip adresse hos tdc?
>
> Skal man gå ind i tcp/ip og ændre den til angiv manuelt en ip adresse
> eller hvad?
>
> Jeg tænker ikke kun på spil servere, jeg havde bare regnet med at fast
> ip ville gøre det hele nemmere!!!!
>
> Jeg har hørt at hvis man skal kunne lave spil servere skal man få det
> gjort hos tdc, hvilket koster 995kr. som åbner nogle porte for at det
> virker!!!
>
> Hvad er meningen med at man så kan få fast ip gratis, når man alligevel
> skal betale 995kr. for at det virker?
>
>
> --
> Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG



Peter Hansen (26-02-2002)
Kommentar
Fra : Peter Hansen


Dato : 26-02-02 12:56

"Martin Singh" <real_warhawk@hotmail.com> wrote in message
news:3c7ae793$0$56587$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Det er ikke helt rigtigt at det koster kr. 995,-
> 1) du behøver ikke en fast ip for at serve. Det gør det nemmere, men du
> bliver mere sårbar for attacks.
> 2) istedet for fast ip, kunne du melde dig til www.dyndns.dk som opdaterer
> din adresse jævnligt. Andre skulle så connecte til f.eks.
> petersserver.dyndns.dk og ville være inde.
> 3) du kan lave en åben konfiguration eller konfigurere samtlige porte i
> 2601-eren. Lidt besværligt - indrømmet men det kan lade sig gøre. Men det
> afhænger af hvilket spil du vil serve..
> Og ja det er nemmere at give din server en fast ip, og herefter sige til
> routeren at selvom den kører DHCP - som jo er nemmest - så skal den sørge
> for at din server med macadresse xxxsdfs skal have den ip hver gang (så den
> er reserveret til din server).. prøv at tryk på det store ? i routerens html
> konfiguration og check under adgangsgrupper osv.
>
> De 995,- gælder for deres ProAccess løsning og det er ekskl. moms. Det er
> hvis man vil have sat speedstream 5711 op til f.eks. icq osv .
> Der har man ikke adgang til routeren, med mindre man kender et lille trick
>

Martin Singh hvad vil du synes er bedst jeg har nemlig brugt det der
dyndns.dk før og synes faktisk det er ok, det virker ihvertfald på min
ftp,
men har ikke prøvet det med spilservere!!!

Jeg troede bare tingene ville blive nemmere med den faste ip!!!
Synes du ligeså godt at man kan bruge den dynamiske ip istedet?

Afbestiller den da hvis det er det samme uden den faste, nu tænker
jeg på sikkerheden som du jo snakkede om!!!!



--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Martin Singh (27-02-2002)
Kommentar
Fra : Martin Singh


Dato : 27-02-02 12:18

Nu har jeg primært leget med dyndns med ftp. Dog har jeg enkelte gange
spillet og servet også.
Så jeg kan ikke se noget problem i Dynamisk IP. Jeg har ikke haft nogle
problemer overhovedet.
Men igen, du kan jo køre med fast IP og så køre ZoneAlarm på spilserveren.
Så er du jo også beskyttet mod wannabe-s hackers. De rigtig superprof. kan
man jo aldrig beskytte sig imod, og hvad ville sådan nogle på din
quakeserver


"Peter Hansen" <peteradsl@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:c774bdb18d5d3cb28e7bb340e0d0d782.61074@mygate.mailgate.org...
> "Martin Singh" <real_warhawk@hotmail.com> wrote in message
> news:3c7ae793$0$56587$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Det er ikke helt rigtigt at det koster kr. 995,-
> > 1) du behøver ikke en fast ip for at serve. Det gør det nemmere, men du
> > bliver mere sårbar for attacks.
> > 2) istedet for fast ip, kunne du melde dig til www.dyndns.dk som
opdaterer
> > din adresse jævnligt. Andre skulle så connecte til f.eks.
> > petersserver.dyndns.dk og ville være inde.
> > 3) du kan lave en åben konfiguration eller konfigurere samtlige porte i
> > 2601-eren. Lidt besværligt - indrømmet men det kan lade sig gøre. Men
det
> > afhænger af hvilket spil du vil serve..
> > Og ja det er nemmere at give din server en fast ip, og herefter sige til
> > routeren at selvom den kører DHCP - som jo er nemmest - så skal den
sørge
> > for at din server med macadresse xxxsdfs skal have den ip hver gang (så
den
> > er reserveret til din server).. prøv at tryk på det store ? i routerens
html
> > konfiguration og check under adgangsgrupper osv.
> >
> > De 995,- gælder for deres ProAccess løsning og det er ekskl. moms. Det
er
> > hvis man vil have sat speedstream 5711 op til f.eks. icq osv .
> > Der har man ikke adgang til routeren, med mindre man kender et lille
trick
> >
>
> Martin Singh hvad vil du synes er bedst jeg har nemlig brugt det der
> dyndns.dk før og synes faktisk det er ok, det virker ihvertfald på min
> ftp,
> men har ikke prøvet det med spilservere!!!
>
> Jeg troede bare tingene ville blive nemmere med den faste ip!!!
> Synes du ligeså godt at man kan bruge den dynamiske ip istedet?
>
> Afbestiller den da hvis det er det samme uden den faste, nu tænker
> jeg på sikkerheden som du jo snakkede om!!!!
>
>
>
> --
> Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG



Peter Hansen (28-02-2002)
Kommentar
Fra : Peter Hansen


Dato : 28-02-02 14:09

Ok tror jeg dropper den faste ip adresse så! :)
Martin singh ville det hjælpe noget hvis jeg fik en ny router?
Jeg tænkte på om det så ville være nemmere med de porte så!









--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Martin Singh (12-03-2002)
Kommentar
Fra : Martin Singh


Dato : 12-03-02 19:36

Undskyld det sene svar... hmmm
det kommer jo an på hvilke spil du spiller osv.
men umiddelbart burde du jo kunne konf. ss2601 til diverse spil...
"Peter Hansen" <peteradsl@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:beafe5cc116193ffad6d26558bdf48fb.61074@mygate.mailgate.org...
> Ok tror jeg dropper den faste ip adresse så! :)
> Martin singh ville det hjælpe noget hvis jeg fik en ny router?
> Jeg tænkte på om det så ville være nemmere med de porte så!
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> --
> Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408526
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste