opdragelse!
Fra : Mette Frederksen

Dato : 25-02-02 09:44

hejsa!

Jeg er ikke sikker på om jeg har postet dette en gang? hvis jeg har så kan
jeg i hvert tilfælde ikke selv se mit indlæg?!?

Nå me jeg ville høre hvordan i opdrager jeres kat? Jeg synes det kan være
lidt svært at få Cæsar til at holde sig nede fra bordene... og efter min
mening har han ikke noget at skulle der oppe!

lige en anden ting... er det bare fordi jeg ikke modtager noget som helst
eller er der ikke blevet postet nogle nye emner NG sinde 15.51 i går???

Jeg har nemlig haft en del problemer med min forbindelse til Ng de sidste
par dage...

Ja jeg ved godt at det er off topic.. Så bare send en mail til mig privat..
Så håber jeg ikke det generer alt for meget! *S*

Jeg poster forresten lige et par "duller" på dk.binaer det er nogle jeg har
fundet på nette og jeg synes de er så søde.. Desværre er der ikke så mange
med katte! *S*

Mange Misse Hilsner
Mette
\!/
(@ @)
~~~~~~~~~~~o00-(_)-00o~~~~~~~~~~~~~~
http://www.valo.dk
Obs: Hjemmeside ejer! Har du besøgt denne side???
http://www.valo.dk/vind.htm

Fra : Mette Frederksen

Dato : 25-02-02 09:52

hmmm... Kan åbenbart ikke sende til dk.binaer?!? Typisk ikke! Nå men jeg har
i stedet lagt dem ind på denne side så!

http://www.valo.dk/newpage1.htm

Mette

--
\!/
(@ @)

Fra : Ricky Møhncke

Dato : 25-02-02 11:15

> Nå men jeg ville høre hvordan i opdrager jeres kat? Jeg synes det kan være
> lidt svært at få Cæsar til at holde sig nede fra bordene... og efter min
> mening har han ikke noget at skulle der oppe!

Vi har samme problem. Vi er ikke stemt for at skulle til at slå for at sætte
grænser, så derfor har vi nu forsøgt med en vandforstøver. Hertil vil nogen
sikkert mene, at det er en endnu værre tortur end en kold lussing, men vi
synes det har en effekt.

--
Ricky

Fra : Niels Peter

Dato : 25-02-02 11:37

(...)
> så derfor har vi nu forsøgt med en vandforstøver. Hertil vil nogen
> sikkert mene, at det er en endnu værre tortur end en kold lussing, men vi
> synes det har en effekt.

Jeg ved ikke, om der er nogen, der vil mene det; i så fald må de også mene,
katte udsætter hinanden for tortur, når de hvæser ad hinanden: det udsender
nemlig en byge af forstøvet spyt mod modstanderen, som minder ret meget om
sådan en blomstersprøjte.
Selv synes jeg, at hvis man nu er nødt til at bruge en for for repressalier,
bør man bruge nogen, der - som forstøversprøjten - minder om noget i kattens
eget "sprog".
Det gør et slag fra et tyve gange tungere væsen ikke.

Hilsen, Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Leo Havmøller

Dato : 25-02-02 12:25

"Mette Frederksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> lidt svært at få Cæsar til at holde sig nede fra bordene... og efter min
> mening har han ikke noget at skulle der oppe!

Vi har haft gode erfaringer med en vandpistol. Giv den et strint, samtidig
med at du siger NEJ højt.

Leo Havmøller.

Fra : AEK

Dato : 25-02-02 12:58

Hejsa !

Hjemme hos os, bruger vi ordet : Nej
Vi siger deres navn først, og dernæst nej.

Bliver det ikke hørt første gang, er det : Oscar , NEJ !
Så er det forstået.
Og de giver gerne svar på tiltale, mens de lunter væk. Så bliver snakket og
" skældt lidt ud på os.....*S*

/ Anya.

Fra : Kate

Dato : 25-02-02 18:10

"AEK" <5678@jubiipost.dk> wrote in

> Hejsa !
>
> Hjemme hos os, bruger vi ordet : Nej
> Vi siger deres navn først, og dernæst nej.

Ja, jeg bruger også nej og så elevatormetoden Altså tager kræet ned
fra bordet.

> Og de giver gerne svar på tiltale, mens de lunter væk. Så bliver
> snakket og " skældt lidt ud på os.....*S*

Hæhæ, jeg får som regel også svar på tiltale, specielt fra Lante og
Johan, smil.

Kate

Fra : Nina El Falaki

Dato : 25-02-02 18:11

jeg bruger også Nej og elevatormetoden. Og jeg synes ros og godbidder virker
meget bedre end straf, hvilket en vandforstøver også er for de fleste katte.

Andre nyder vandet og så opnår man jo den modsatte virkning, idet man jo
"roser"katten når den er på bordet.

Det vigtigste i katteopdragelse er dog kærlighed, respeks, konsekvens,
tålmodighed og stædighed

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Jette

Dato : 26-02-02 19:49

"Mette Frederksen" skrev:
> Nå me jeg ville høre hvordan i opdrager jeres kat? Jeg synes det kan være
> lidt svært at få Cæsar til at holde sig nede fra bordene... og efter min
> mening har han ikke noget at skulle der oppe!

Jeg fulgte dette råd, og det har virket for os.

http://www.omnix.dk/~jni/kat/faq/faq.php?id=14

> lige en anden ting... er det bare fordi jeg ikke modtager noget som helst
> eller er der ikke blevet postet nogle nye emner NG sinde 15.51 i går???

Har du prøvet en anden nyhedsserver? (hvis det altså er muligt for dig)

Mvh. Jette