Skærme
Fijala 3554
Hansol skærm
Fra : E.G.C.

Dato : 25-02-02 08:53

Jeg har en Hansol skærm. Den er sådanset dejlig ell. har været i de
foregående 2½ år men nogen har pillet ved indstillingerne og nu kan jeg ikke
få den "skarp" igen, og lyset er ligesom dæmpet, både kontrast og lys er i
"højeste" position. Er der nogen der ved om der en indstilling i det display
som man kan få frem på skærmen, at der der evt. skulle være en "standard"
mulighed så den bliver stillet tilbage.

Mvh.

Ester C

Fra : Peter Hansen

Dato : 25-02-02 16:47

Hej

På min skærm er der en indstilling som hedder Videolevel.

Værdien her skal typisk være 0,7V. Hvis indstillingen er ændret til 1,0V vil
billedet være en del mørkere end ellers.

På de fleste skærme er der også et menupunkt som hedder recall, hvilket
bevirker at indstillingerne sættes tilbage til standard og herfra skal du så
bare justere
dig frem til det ønskede.

Hilsen

Peter

Fra : E.G.C.

Dato : 28-02-02 14:50

> [...]
> billedet være en del mørkere end ellers.
>
> På de fleste skærme er der også et menupunkt som hedder recall, hvilket

Tak for oplysningerne. Der er punktet "Recall" og det brugte jeg. Jeg syntes
dog stadig at der ligesom mangler "lys" i billedet, det hvide er ikke så
hvidt som det skulle være, og det grå er ikke så gråt som det skulle være
når jeg f.eks er her i Outlook Expres. Som sagt er det en Hansol skærm som
ikke er over 3 år og den har været virkelig flot i billedet jeg gav 3.000,00
for den dengang altså 1.000,00 mere istedet for den som fulgte med denne
Giga computer. Kan det være drivere?, jeghar formateret og install. "Win
ME", men jeg har ikke mere noget "medie" med drivere til skærmen.

NB: Det skete ikke fordi jeg formaterede, jeg ser bare det med farverne nu
fordi denne GIGA har stået stille i et års tid, og nu er kommet i brug
igen.

Med hilsen

Ester C

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-02-02 17:06

Hej!

"E.G.C." wrote:

> NB: Det skete ikke fordi jeg formaterede, jeg ser bare det med farverne nu
> fordi denne GIGA har stået stille i et års tid, og nu er kommet i brug
> igen.

Hmm, kører du med maks. kontrast? Billedrør bliver hurtigere slidte desto mere
kontrast du bruger (det øger strålestrømmen). Det kan godt være monitoren er
kommet til et stadie hvor billedet er blevet en anelse mat efterhånden.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

dk.fritid.bil - One group to rule them all.

Fra : E.G.C.

Dato : 28-02-02 19:14

"Kim Voss Schrader" <schrader@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

Nej, jeg kører med minimum kontrast, altså lysere og lysest lys ellers er
det simpelthen for mørkt. Det er som om der er et svagt gulligt skær over
hele skærmen.

Mvh.

Ester C.

Fra : z

Dato : 07-03-02 20:29

> Nej, jeg kører med minimum kontrast, altså lysere og lysest lys ellers er
> det simpelthen for mørkt. Det er som om der er et svagt gulligt skær over
> hele skærmen.

Jeg har også en Hansol 701A 17' som er ca. 2.5 år gammel. Jeg har samme
problem, så jeg er lige med på en lytter.

Fra : E.G.C.

Dato : 08-03-02 21:23

"z" <***kh@nospam.dk***> skrev i en meddelelse

> Jeg har også en Hansol 701A 17' som er ca. 2.5 år gammel. Jeg har samme
> problem, så jeg er lige med på en lytter.

Jeg har desværre ikke fået videre oplysninger. Men jeg synes stadig at den
er for mørk, der mangler ligesom lys i skærmen som om der var sat "10 wat
pære i istedet for 60W" . Venter på flere reaktioner.

Mvh.

Ester C