Foto
IBM760 5420
Teil 3020
s/h print erfaring
Fra : Flemming Aagaard

Dato : 24-02-02 22:45

Jeg har en Hp PhotoSmart 1000 printer som jeg er godt tilfreds med
Jeg er derimod ikke tilfreds med mine s/h print`s
Jeg brugte i starten for ca. 1 år siden Ilford printer papir som jeg købte
over nettet. Det papir gav rimelige s/h kopier, men ilford lukkede denne
handel. Så var gode råd dyre . Jeg har brugt Kodak Premium Ultra Glossy
220gr. som er et billigt papir ca. 35-40 kr for 15 stk 210x297mm Men det
laver bestemt ikke pæne s/h kopier, det sorte bliver ikke rigtig sort,
nærmest lidt blåsort.
Da der er rigtig mange fabrikater inkjets papir på markedet, ville det være
fint hvis der var nogen her i NG. som havde fundet et superpapir til s/h.
p.s. jeg har prøvet både original og uoriginal blæk , det giver samme lidt
kedelige resultat.
venlig hilsen
Flemming Aagaard
--
flemmingaa@mail1.stofanet.dk

Fra : Claus Smith

Dato : 25-02-02 09:09

Prøv at bruge noget af det originale papir fra HP...jeg har bedst erfaringer
med min HP 710C printer..når jeg bruger det originale papir...men prisen er
jo også noget højere end det Kodak som du bruger

Claus Smith

Fra : Lotte M

Dato : 25-02-02 14:59

"Claus Smith" <claussmith@mail1.stofanet.dk> skrev

> Prøv at bruge noget af det originale papir fra HP...jeg
> har bedst erfaringer med min HP 710C printer..

Så'n en printer har jeg også..

> når jeg bruger det originale papir...men prisen er
> jo også noget højere end det Kodak som du bruger

Præcist hvilket papir har du gode erfaringer med?

Jeg har prøvet lidt af hvert og er indtil videre ikke
imponeret hvad angår hjemmeprint. Har faktisk fået de
bedste resultater med almindeligt papir, glittet og i
en kraftig kvalitet.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Langgaard

Dato : 25-02-02 10:30

Hej

Verdens bedste papir til billeder er Agfa Record Rapid

--
Venlig hilsen / Best regards

Leif Langgaard

Mail: langgaard@klarupnet.dk

Søger du brugt fotoudstyr eller har du for meget !
så prøv http://langgaard.subnet.dk/

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

-= H =-

Fra : Peter Schrøder

Dato : 25-02-02 12:38

"Langgaard" skrev
> Verdens bedste papir til billeder er Agfa Record Rapid

Type 312 fan?

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Peter Schrøder

Dato : 25-02-02 12:43

"Flemming Aagaard" skrev...
> [...]
> 220gr. som er et billigt papir ca. 35-40 kr for 15 stk 210x297mm Men det
> laver bestemt ikke pæne s/h kopier, det sorte bliver ikke rigtig sort,

Det lyder som din printer "overskrider" papirets sugeevne.
Har du prøvet at skrue lidt ned for blusset for at se
om resultatet skulle blive bedre?

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Jørgen Angel

Dato : 25-02-02 13:21

Peter Schrøder <nospample@se> wrote:

> [...]

Jeg har kun erfaring med Canons s800. Sammen med Canons Photo Paper Pro
(119,- for 15 stk) får jeg formidable resultater. Hvis jeg printer som
Geyscale får jeg et lidt hårdt og blåsort resultat og mangler detaljer i
højlysene. Printer jeg uden at tvinge printeren til at printe i
Greyscale får jeg flere detaljer i højlysene fordi printeren bruger lidt
af farvepatronerne. Men det giver et tilfældigt farvestik.
Det afhjælpes med at lave greyscale-billedet om til RGB og her selv give
billedet en svag tone, f.eks. lidt varmere. Så printer jeg ikke i
Greyscale-mode (nu er det jo et farvebillede) og jeg får det "stik" jeg
selv har bedt om.
Men det skal altså være med Photo Paper Pro. Andre papirtyper jeg har
prøvet giver et dårligt resultat. Hvordan Canons papir kører med andre
printere ved jeg ikke. Hvis du prøver Photo Paper Pro med din printer så
lad os høre om resultatet.

Med venlig hilsen

Jørgen Angel

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 25-02-02 13:14

"Flemming Aagaard" <flemmingaa@mail1.stofanet.dk> wrote in

> Jeg brugte i starten for ca. 1 år siden Ilford printer papir som jeg
> købte over nettet. Det papir gav rimelige s/h kopier, men ilford
> lukkede denne handel. Så var gode råd dyre . Jeg har brugt Kodak

Hvis du ikke kan købe papiret direkte hos Ilford mere, så ring evt. til den
danske importør og spørg hvor det sælges henne i DK..

--
Hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at darling dot dk

Fra : Tom Wagner

Dato : 25-02-02 16:20

On Sun, 24 Feb 2002 22:44:49 +0100, "Flemming Aagaard"
<flemmingaa@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Men det
>laver bestemt ikke pæne s/h kopier, det sorte bliver ikke rigtig sort,
>nærmest lidt blåsort.

Jeg kender ikke lige din printer, men jeg gætter på, at du under
properties, avanceret, kan sætte/fjerne et flueben ved en ordre om at
udskrive i gråtone. Du kan evt. også eksperimentere med mætningen.
Prøv dig lidt frem, og fortæl os andre om resultatet.

Tom