skoldkopper...er voksne skittebærer ??
Fra : Mogens Henckel

Dato : 24-02-02 20:17

Er vi smittebærer, når man lige har fundet ud af datteren har skoldkopper ??

mvh
Mogens@henckels.dk

Fra : Nina Hald

Dato : 24-02-02 21:09

Du er kun smittebærer hvis du selv udvikler den voksne orm for skoldkopper,
helvedesild.
Det er i hvert fald sådan jeg har forstået det, men hvis du får helvedesild
smitter du også før udbruddet.
Jeg mener du kan få mere at vide på www.sundhed.dk
Venlig hilsen Nina Hald.

Fra : Jette andersen

Dato : 25-02-02 18:33

Hej Mogens
Jeg mener, at så længe at man ikke har haft skoldkopper som lille, ja,... så
kan man også blive smittet, også selv om du er voksen. Men skulle der så
ikke være noget med at det er mere farligt at få det som voksne???

Hilsen Jette

Fra : Jette andersen

Dato : 26-02-02 09:25

Hej Mogens
Jeres datter har fået en masse små sår, og så længe at der ikke er skårber
på sårne, vil hun smitte.
Har i købt noget til at det ikke skal komme til at klø´ så meget.?
Min søn har lige haft skoldkopper får 5 uger siden, og vi brugte noget som
hed" Zink calme" det hjælper på kløen og gør sårne pæne.

Jette

Fra : mimi

Dato : 26-02-02 13:11

Almindelig kartoffelmel i ansigtet og der hvor det ellers klør hjælper
også. Det brugte mig og min mor, da vi havde det samtidig da jeg var 12 år.
Knus fra Mimi

Fra : Sofie

Dato : 26-02-02 15:16

"Mogens Henckel" <mogens@henckels.dk> skrev i en meddelelse
> Er vi smittebærer, når man lige har fundet ud af datteren har skoldkopper
> [...]

Hejsa.

Hvis du ikke selv har skoldkopper, er du ikke smittebærer.
Man kan ikke være rask smittebærer.
Hvis du har haft skoldkopper som barn kan skoldkoppe-virus
overleve og gemme sig omkring nervebanerne.
Hvis den virus kommer til udbrud "igen" er det som helvedesild.
Du kan smitte med skoldkopper hvis du har helvedesild i udbrud
og du kommer i kontakt med børn og voksne der ikke har haft
skoldkopper.
Du kan ikke smitte andre med helvedesild.
Jeg håber at det hjalp lidt.

Mvh.
Sofie