Ældre hund..Nye dårlige vaner
Fra : Beck

Dato : 24-02-02 18:45

Hej
Vores labrador (han) på 9 år, er begyndt at ødelægge alt når den er alene
hjemme. Den har været alene hjemme i 8 timer hver dag, helt fra den var
hvalp og har aldrig bidt eller gravet i noget. Det hele startede med at han
gravede sofaerne til ukendelighed, så blev stuen lukket af, så kom turen til
børneværelset, her blev madrassen spredt til hele værelset. Nu er han kun i
bryggerset, når vi er på arbejde men der bliver kradset på dørene og skoene
bliver spredt over det hele.
Det lugter fælt når vi kommer hjem (bange og våd hund) og han er meget
tørstig. Han er begyndt at drikke meget også når vi er hjemme. Der er ikke
ændret noget i hverdagen bortset fra børnene på 6 og 1½ år. Det er
selvfølgelig også en stor omvæltning men problemerne er først begyndt det
sidste halve år.
Det er heller ikke hver dag han gør det, men vi syntes det bliver oftere og
oftere.
Er der nogle der har forslag til hvad der kan være galt. Vi tør ikke rigtig
kontakte dyrlæge ( han er jo alligevel en ældre herre)

Lars

Fra : Ann K

Dato : 24-02-02 19:02

Hej Lars.

>Er der nogle der har forslag til hvad der kan være galt. Vi tør ikke
rigtig
kontakte dyrlæge ( han er jo alligevel en ældre herre)
<> Desværre er mit råd netop at kontakte dyrlægen
Det lyder som om der er noget helt galt - og dét må I altså forholde jer
realistisk til!
Som du selv siger, han er en ældre herre......
Alternativt _kunne_ det jo også dreje sig om at han af en eller anden
grund er blevet skræmt, mens han var alene - og nu derfor har et
"alene-hjemme-problem", men det lyder ikke helt sandsynligt...
Eller måske bliver han aktiveret mindre end tidligere? og søger derfor
at få dækket sit behov ved at grave jeres hjem op...
Tja - flere bud... men allerførst dyrlægen, for at få udelukket
fysiske/psykiske (i form af fx senilitet) forandringer....

Håber det bedste for jer.

Mvh Ann

Fra : Nina El Falaki

Dato : 24-02-02 20:45

Hej

Du skriver han er begyndt at drikke meget, så det kunne være sukkersyge.

Ubalance i insulinen kan give ændret adfærd, så se at komme til dyrlægen.

Der er også risiko for nyrerproblemer.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Pia

Dato : 24-02-02 21:08

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> wrote in message
> [...]
>
> Ubalance i insulinen kan give ændret adfærd, så se at komme til dyrlægen.

Ja alderdom forsvinder som bekendt ikke, selvom man lader som ingenting, så
I kan vælge at lade ham have det dårligt (hvis det er det der er galt)
resten af hans liv eller gøre noget for at lindre og give ham en god sidste
tid.

:Pia

Fra : x Vuf x

Dato : 24-02-02 23:56

Sun, 24 Feb 2002 18:45:17 +0100, Beck wrote:

> [...]
>Er der nogle der har forslag til hvad der kan være galt. Vi tør ikke rigtig
>kontakte dyrlæge ( han er jo alligevel en ældre herre)

For mig lyder det, som om hunden har voldsomme smerter!
Gå omgående til dyrlæge!

--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com/

Papillonhvalpe: 17/10 tricolour 2 piger

Updatet 06.02.2002
-

Fra : Beck

Dato : 25-02-02 20:10

Tak for de gode svar. Vi tager til dyrlægen imorgen.
Når vi er hjemme er der ikke noget ivejen. Han kan både tigge ved bordet og
lege. Nogle gange opfører han sig som om han stadig var hvalp. Så hvis der
er smerter, er det kun i perioder.

Lars

Fra : x Vuf x

Dato : 25-02-02 22:40

Mon, 25 Feb 2002 20:10:25 +0100, Beck wrote:

> [...]
>lege. Nogle gange opfører han sig som om han stadig var hvalp. Så hvis der

Jamen hunde kan ikke fortælle, de har smerter. At han er begyndt at
ødelægge ting,tyder imidlertid på det. Når I er hjemme, er han tryg
og glemmer smerterne lidt.

Fra : D

Dato : 01-03-02 00:35

Hejsa
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I fandt ud af??Smerter?
Mvh D