gulligt skær på monitor
Fra : Steffen

Dato : 24-02-02 17:52

Til tider fremgiver min pc-skærm et billede med et gulligt skær. Nogle
gange er det der, andre gange ikke. Det drejer sig om såvel Dos som
Windows. Det anden dag, da det var der, flyttede jeg tilfældigvis lidt
rundt på tastaturet, hvilket resulterede i at skæret forsvandt, for så
at vende tilbage næste gang jeg tændte maskinen. Kan der være tale om
en art "løs forbindelse" eller er der noget helt andet på færde? Kan
det måske være en fejl i benene på stikket fra skærm til grafikkort,
jeg har hørt at et ben er lig en bestemt farve og dermed kunne det jo
godt ligne at "det gule ben" er kaput??? Skærmen er en 17" Olivetti
af en smule ældre dato, grafikkortet et Radeon 32 MB SD. PC er PII 266
Mhz på ASUS P2L97 MB.

Håber på en smule hjælp. Hilsen Steffen

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 24-02-02 19:39

> Skærmen er en 17" Olivetti af en smule ældre dato, grafikkortet
> et Radeon 32 MB SD. PC er PII 266 Mhz på ASUS P2L97 MB.

Jeg har oplevet det samme på en ældre 14" Olivetti. Det var en løs
forbindelse i stikket til grafikkortet. Men det hører til i

--
Jakob Møbjerg Nielsen
jakob@dataloger.dk