Zonealarm
Fra : Kurt Lykke

Dato : 24-02-02 17:05

Jeg har zonealarm install.
Kører W98
Lejlighedsvis- og sædvanligvis ved opstart -
popper zonealarm op således:

Kør en DLL som et program
filnavn: rundll 32 exe

Og så kommer en ip adr. og port nr.

Jeg aner ikke hvad det er - og svarer nej.
Men hvad er det ?
mvh
Kurt

Fra : Christian Andersen

Dato : 24-02-02 19:03

Kurt Lykke wrote:

> Kør en DLL som et program
> filnavn: rundll 32 exe
>
> Og så kommer en ip adr. og port nr.
>
> Jeg aner ikke hvad det er - og svarer nej.
> Men hvad er det ?

Ja, det samme kunne vi jo spørge dig om.

Hvilken IP-adresse? Hvilket portnummer?

Desuden er det som oftest en god ide inden for sikkerhed at svare nej
til noget man ikke ved hvad er, så der gør du det rigtige.

--
"...in Spain!"

Fra : Kurt Lykke

Dato : 25-02-02 20:57

klip

> Ja, det samme kunne vi jo spørge dig om.
>
> Hvilken IP-adresse? Hvilket portnummer?
>
> Desuden er det som oftest en god ide inden for sikkerhed at svare nej
> til noget man ikke ved hvad er, så der gør du det rigtige.

Jamen så vil jeg vende tilbage næste gang vinduet
popper op. Jeg har ikke her og nu ip nr. og port nr.
Via whois kan jeg måske også finde frem til
ophavsprogrammet ?
mvh
Kurt

Fra : Christian Andersen

Dato : 25-02-02 23:55

Kurt Lykke wrote:

> Jamen så vil jeg vende tilbage næste gang vinduet
> popper op. Jeg har ikke her og nu ip nr. og port nr.
> Via whois kan jeg måske også finde frem til
> ophavsprogrammet ?

Nej.

Whois kan give dig oplysninger om den organisation (oftest en
internetudbyder) der ejer den IP-adresse der bliver kontaktet. Det kan
nogle gange give et hint om hvad der foregår. Hvis IP-adressen ligger i
Taiwan er der måske grund til at blive bekymret, men hvis det er din
egen internetudbyder, er det måske helt harmløst.

Men vi får se

--
"...in Spain!"

Fra : Kurt Lykke

Dato : 26-02-02 11:41

klip

> [...]
> Taiwan er der måske grund til at blive bekymret, men hvis det er din
> egen internetudbyder, er det måske helt harmløst.

Så har jeg nr. her:

IP 239 255 255 250
port 1900

mvh
Kurt

Fra : Christian Andersen

Dato : 26-02-02 12:03

Kurt Lykke wrote:

> Så har jeg nr. her:
>
> IP 239.255.255.250

Det er en multicast-adresse der kun bruges i ganske specielle tilfælde.

http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=multicast

> port 1900

Port 1900 bruges af Universal Plug n Play. Jeg kan ikke lige på stående
fod huske om du har fortalt hvilken Windows du kører, men mon ikke det
er XP?

Din computer prøver sikkert at finde andre computere i nabolaget for at
gøre hvad UPnP nu gør.

Her er en person der har stilelt det samme spørgsmål som dig og får
endvidere en guide til hvordan man fjerner UPnP. Den er på engelsk.

http://makeashorterlink.com/?B3EE2557

Hvis du ikke bruger UPnP, vil jeg anbefale dig at slå det fra.

--
....in Spain!"