Børne pasnings tilskud
Fra : K.Wermus

Dato : 24-02-02 15:52

Regeringen barsler med et forslag som giver ca. 3400,- til en børnefamilie
der selv passer deres barn.
Ideen skulle være at pengene følger barnet.
Alt sammen udmærket,- indtil jeg når til jyllands- der som den eneste avis
skriver at man kun kan modtage denne ydelse hvis man ikke arbejder eller er
på overførselsindkomst........ !!

Kritikkerne taler om at det kun vil være lavindkomst grupper der benytter
sig af forslaget,- hvilket jeg umiddelbart havde svært ved at se, indtil jeg
når til JP og opdager at det forventes at man skal leve af 3400,- om
måneden...! Det er vist nogenlunde SU niveau.!? Der bliver vist ikke rift om
den ordning.

Væk amme hjernen og hav en mening om det.

Mvh
Kim Wermus

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-02-02 16:01

In article <3c78fe06$0$46119$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"K.Wermus" <Wermus@adslhome.dk> wrote:

> Væk amme hjernen og hav en mening om det.

3400 + 2700 (som vi betaler for vuggestuen) giver 6100. Hvis du så
regner skattefordele (hvis man altså har 2 indkomster i husstanden),
samt eventuelle boligtilskud med, så kan det godt komme op i nærheden af
et lavtlønnet job.

--
MVH Martin Edlich
Verdens dejligste dreng kan ses på http://www.edlich.dk/christoffer/

Fra : mimi

Dato : 25-02-02 08:40

Hejsa
Jeg er nok en af dem der ville tage imod tilbudet, hvis jeg altså havde
råd. De 2700 du skriver om, hvor får du dem fra?
Knus Mimi

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> wrote in news:newsspam3-
3478AA.16010124022002@dtext.news.tele.dk:

Fra : Martin Edlich

Dato : 25-02-02 08:59

In article <Xns91C0583DA1C1Amimivilfordmailmedk@193.88.15.201>,
mimi <a@a.aa> wrote:

> De 2700 du skriver om, hvor får du dem fra?

Der er det beløb vi betaler for vuggestuen, og det beløb sparer man
naturligvis når man selv går hjemme med barnet.

Fra : Anja

Dato : 24-02-02 16:34

Som jeg har forstået forslaget er det højst 3400 dvs det man reelt betaler
for inst.
Anja

Fra : vagn torup

Dato : 25-02-02 08:36

Hej
Ja for mig er der vist desværre ingen økonomi i det.
Hvis jeg skulle kunne leve af det, så skulle jeg have 2 børn hjemme til 3400
kr. pr. mdr, men da 3. barnet netop er startet i børnehave efter at have
været gået hjemme i de første 2 år og 9 mdr. af sit liv og har glædet sig i
6 mdr. kan jeg ikke nænne at melde ham ud igen.
Jeg ville skulle have hvad der svarer til forældreorloven for at kunne klare
det (5300).
Hvis det er korrekt at man max kan få, hvad man betaler i institution er det
endnu værre, for jeg betaler ikke ret meget, da jeg har 3 børn i en
halvdagsbørnehave med klækkelig intægtsbestemt nedsættelse. Jeg vil gætte
på, at jeg ville få ca. 700 kr. for ham og jeg ved ikke hvad jeg ville
skulle betale i vuggestue for den lille, hvis hun gik i en, men det ville
slet ikke komme i nærheden af 2700, måske 800 eller sådan noget, altså i alt
1500 for de to yngste. Det er der overhovedet ikke økonomi i og da slet
ikke, fordi deres far aldrig kommer ud på arbejdsmarkedet igen pga. han er
hjertepatient.
MVH Rikke
K.Wermus <Wermus@adslhome.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c78fe06$0$46119$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Natasza Petersen

Dato : 25-02-02 08:57

Hej

Jeg havde da forstået at beløbet var det som kommunerne gav alt i alt
for at få et barn passet??

Men bortset fra det så kan jeg da ikke rigtig se nogen fidus i det, for
hvad enten det er 3400 kr/måned eller ej så er det da ingen formue og da
slet ikke hvis man ikke må tjene noget ved siden af.
Jeg ville da gerne tage imod tilbuddet, men vi kan simpelthen ikke leve
af, at en af indtægterne kommer ned på SU niveau i gen.

Skal der i det hele taget betales skat af det beløb??

mvh.

Natasza