Oppslag i Stenlille sogn, Merløse, Holbær ~
Fra : Jan Eri

Dato : 24-02-02 15:15

Jeg søker informasjon om min forfar Aksel Frithiof Herman Karlsson som
bodde i Stenlille sogn, Merløse herred, Holbæk amt.

I forbindelse med hans copulasjon står det i kirkeboken for Stenlille
at Aksel er født i Sandlyng (i Stenlille?) og etter alderen å dømme ca
i 1852. Han blir 18. desember 1888 gift med Mine Jensen. Da han 20.
mars 1889 blir far til Kristine Marie Karlson omtales han som
"staldkarl på Sandlyng gaard".

I familien sies det at han har svensk opphav, og navnet tyder vel på
at det er riktig. Men det kan jo hende at han likevel er født i
Danmark selv om han har svenske foreldre.

Er det noen som har mulighet for å gjøre et oppslag og se om han
finnes blandt fødte i Stenlille?

mvh Jan

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jan Eri ~~ Protector AS ~~ Norway

Fra : Brian Petersen

Dato : 24-02-02 23:35

brian56@telia.com
http://fly.to/brian56 (Slægtforskning, Folketællinger, Elvis)
http://w1.454.telia.com/~u45408406/index.htm (Holbæk-siden)

Prøver en gang til, da min server lader til at have problemer.
Hvis du kigger på min hjemmeside om Holbæk Amt, Merløse Herred, Stenlille
sogn FT1850 vil du finde en familie, Carl Jensen født i Sverige.
Han og konen er godt nok over 60 år. Men det er jo muligt at konen er død,
Carl Jensen har giftet sig med en yngre kone og fået et barn i 1852.
Kan desværre ikke lave opslag i Stenlille og har ej heller FT1855 fra
Stenlille sogn.

Venlig hilsen
Brian