Er silden kommet til Limfjorden?
Fra : Peter Madsen

Dato : 24-02-02 14:00

Hej med jer!
Er der nogen af jer, der ved, om silden for alvor er kommet til Limfjorden
endnu?
MV
Peter

Fra : Finn Nielsen

Dato : 25-02-02 20:04

Hej Peter

Mit svar kan næste lyde som en provokation, men det er den skinbarlige
sandhed: hvor utrolig det end lyder, så har silden ganske enkelt ikke
forladt Limfjorden.

Samtlige uger siden "høstsilden" i august/september måned skulle toppe og
ende årets sildefangst, så har den været der lige siden og ikke mindst ladet
sig fange på de traditionelle sildeforfang med mere.

I decmeber midt i juleræset blev der fanget sild. I januar hvor kulden var
stærk blev der landet sild. I februar hvor storm og sne gik over Limfjorden,
blev der landet sild - ingen af os nordjyder fatter noget (ja, ja - morsomme
kommentarer frabedes - gode fiskekammerater), men silden er efterhånden
(1999-2000-2001) og nu igen 2002 blevet en "standfisk" i Limfjorden.

Faktisk havde jeg på Sportsfiskeren langt op til, at vi med forventningens
glæde, havde ser frem til sildens komme...... halle, hvor blev jeg klogere,
for den var der, er der, og kommer i endnu større tal sidst i marts. God
fornøjelse på kajerne i Aalborg og Nørresundby...

Med venlig hilsen
Finn Nielsen, NJHF