Bange for spøgelser
Fra : Ulrik Wentzel

Dato : 24-02-02 13:58

Hej NG.

Vores søn (6år) er bange for spøgelser, der kommer ud fra væggen ved hans
seng. Vi har indtil nu løst problemet ved at flytte ham over på en briks i
samme værelse, og blive sammen med ham indtil han sover.

Han vil naturlig på sigt vokse fra problemet, men for hans skyld, savner vi
gode råd om hvad der evt. kan gøres nu for at mindske eller afhjælpe
problemet.

På forhånd tak.

Ulrik Wentzel

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-02-02 14:08

In article <3c78e37a$0$56620$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Ulrik Wentzel" <wentzel@oncable.dk> wrote:

> Han vil naturlig på sigt vokse fra problemet, men for hans skyld, savner vi
> gode råd om hvad der evt. kan gøres nu for at mindske eller afhjælpe
> problemet.

Placer en spøgelsesjæger[1] på hans værelse og digt en afsindigt god
historie om dens fortræffeligheder.

[1] Hvilket kan være en eller anden bamse, macho-dukke eller lignende.

--
MVH Martin Edlich
Verdens dejligste dreng kan ses på http://www.edlich.dk/christoffer/

Fra : Stine

Dato : 24-02-02 14:36

"Martin Edlich" <newsspam3@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse
> Placer en spøgelsesjæger[1] på hans værelse og digt en afsindigt god
> historie om dens fortræffeligheder.
>
> [1] Hvilket kan være en eller anden bamse, macho-dukke eller lignende.

Vi gjorde nogenlunde det samme...

Vores datter fik en tryllestav, som var specielt udviklet til at jage
monstrer væk.

/Stine

Fra : Birgit

Dato : 24-02-02 21:57

Jeg synes det er bedre at berolige barnet med at der ikke findes spøgelser i
virkeligheden, medmindre man da selv tror de findes....

For på den anden måde bekræfter man jo barnet i at de faktiskt kan komme...

Min søn har haft samme problem. Vi bliver i nærheden til han sover, og lyset
er tændt i værelset. Skulle han vågne og være ked af det kan han bare komme
ind til os...

Hilsen Birgit

Fra : Sille Jensen

Dato : 02-03-02 00:34

"Birgit" <mortil3@hotmail.com> wrote in message news:<3c795336$0$18440$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
> Jeg synes det er bedre at berolige barnet med at der ikke findes spøgelser i
> virkeligheden, medmindre man da selv tror de findes....
>
> For på den anden måde bekræfter man jo barnet i at de faktiskt kan komme...

Hvis et barn er overbevist om at spøgelser eksisterer, så kan du ikke
bare slå det hen. Barnet vil stadig "vide" at de er der, og i værste
tilfælde, måske være bange for at de også vil tage dig!

Jeg havde en kusine, som var meget bange for én, som var ude i den
skov som er nabo til hende. Det er ufedt at være bange for sin nabo!
Og hendes forældre havde virkelig været pædagoiske og havde fortalt
hende, at sådanne uhyrer ikke eksisterer. Det havde været så stort et
emne derhjemme, at de havde fortalt min familie om det - og alle
troede egentlig, at hun havde glemt det.
Så var jeg der engang, og vi skulle et eller andet derude, og så
betroede hun mig, at hun altså ikke ville der ud, for selvom alle
sagde at det ikke passede, så var hun sikker på at der var et monster
derude.
Okay, den var gal, det kunne jeg godt se, men istedet for at benægte,
så sagde jeg, at jeg før havde set et monster, og hvis man bare troede
på dem, så kunne man sagtens se dem ... hun blev rigtigt bange, og
sagde at hun aldrig havde set det, kun hørt det. Aligevel fik jeg
hende overtalt til at tage med ud i skoven, selvom det var mørkt. Da
vi var kommet derud og hørte suset i trækronerne, så begyndte jeg at
grine rigtigt højt, og sagde at jeg kunne se det ... og det da
virkeligt var et latterligt monster ... og tilsidst mente hun også, at
hun kunne se det, og har ikke været bange for skoven siden :)

Bare husk at den slags ikke forsvinder, bare fordi man fornægter dets
eksistens!

MVH Sille

Fra : Iben Holst

Dato : 24-02-02 14:20

Hej .....

Min søn er 3 år og da vi nærmede os julen begyndte han at få mareridt om
natten og det lykkedes mig at finde ud af at det var fordi en julemand var
efter ham i drømmene. Han kom ind gennem vinduet.
Jeg fulgte et råd herinde fra og sagde til min søn, at nu ville jeg skælde
julemanden ud og smide ham ud af døren og forsikrede sønnike om, at når
først mor havde råbt af ham, så turde han ikke komme tilbage igen. Jeg
skældte så julemanden ud og smed ham ud af døren mens min søn så på, og
siden har har han ikke haft de mareridt.

Iben

Fra : Nielsen

Dato : 25-02-02 13:30

Hæ.... der gad jeg godt være flue på væggen
mvh Dorthe

Fra : Iben Holst

Dato : 26-02-02 12:16

> Hæ.... der gad jeg godt være flue på væggen
> mvh Dorthe

Det kan jeg godt forstå *G* - jeg måtte tage mig hårdt i nakken for ikke,
at komme til at grine af mig selv midt i det hele ...

Iben

Fra : JSM

Dato : 27-02-02 20:23

"Ulrik Wentzel" <wentzel@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
vi
> gode råd om hvad der evt. kan gøres nu for at mindske eller afhjælpe

Tag ham med i biografen og se den nye Monsters Inc. fra Disney. Det er en
sjov film og dens pointe er jo netop at monstre ikke er farlige og at
monstre i virkeligheden er mere bange for børn end børn er for monstre. Hvis
ikke det virker har I da fået set en god film sammen
Mvh
Jesper

Fra : Frank Allan Rasmusse~

Dato : 28-02-02 10:24

On Sun, 24 Feb 2002 13:58:09 +0100, "Ulrik Wentzel"
<wentzel@oncable.dk> wrote:

>Han vil naturlig på sigt vokse fra problemet, men for hans skyld, savner vi
>gode råd om hvad der evt. kan gøres nu for at mindske eller afhjælpe
>problemet.

Der er en Alfons Åberg bog der hander om spøgelser og i den er der en
remse der lyder (frit efter hukommelsen):

Gå væk, dit dumme spøgelse
for du er ikke til!

Den virker udemærket på min søn, så måske er det muligt at finde bogen
på biblioteket og læse den sammen med din søn.