/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Årets bedste film er...
Fra : Thomas Mouritsen


Dato : 24-02-02 13:49

Lord Of The Rings.

Nogen som er med på et væddemål ?

Ærlig talt.......der er ikke noget der kan røre den, og slet ikke Moulin
Rouge, som amerikanerne ikke forstod ret meget af.

På det store lærred, er der i år, intet som overgår LOTR. Den lever bare, på
det filmlærred, som ingen af de andre gør.

Jeg sætter 1000,- på, at Peter Jackson hiver Bedste Film hjem.

Thomas





 
 
Peter Larsen (24-02-2002)
Kommentar
Fra : Peter Larsen


Dato : 24-02-02 14:07

Hejsa

Snakker du om oscars?

Hilsen

Peter, der har lidt ondt i hovedet i dag. :]

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> wrote in message
news:a5anl8$pgf$1@sunsite.dk...
> Lord Of The Rings.
>
> Nogen som er med på et væddemål ?
>
> Ærlig talt.......der er ikke noget der kan røre den, og slet ikke Moulin
> Rouge, som amerikanerne ikke forstod ret meget af.
>
> På det store lærred, er der i år, intet som overgår LOTR. Den lever bare,

> det filmlærred, som ingen af de andre gør.
>
> Jeg sætter 1000,- på, at Peter Jackson hiver Bedste Film hjem.
>
> Thomas
>
>
>
>



Thomas Mouritsen (24-02-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Mouritsen


Dato : 24-02-02 14:06


"Peter Larsen" <????Trump@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:3c78e4f0$0$56577$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Snakker du om oscars?

Jeps





David A. D. Konrad (24-02-2002)
Kommentar
Fra : David A. D. Konrad


Dato : 24-02-02 16:05

"Peter Larsen" <????Trump@pc.dk> skrev i en meddelelse news:3c78e4f0$0$56577

> Hejsa
>
> Snakker du om oscars?

Det implicerer indlæg af den type som regel her i gruppen




John Hinge (24-02-2002)
Kommentar
Fra : John Hinge


Dato : 24-02-02 15:28

On 24 feb 2002 Thomas Mouritsen was heard to say:

> Lord Of The Rings.
>
> Nogen som er med på et væddemål ?
>
Nu vædder jeg af princip aldrig, slet ikke hvis jeg risikerer at
tabe

> Ærlig talt.......der er ikke noget der kan røre den, og slet ikke
> Moulin Rouge, som amerikanerne ikke forstod ret meget af.
>

Efter min egen og aldeles ydmyge mening så ville jeg gerne se Moulin
Rouge vinde. Ikke at jeg synes LOTR er en skidt film, absolut ikke.
Jeg synes den levede flot op til mine forventninger. Men det var
ligesom også 'bare' det.
Moulin Rouge kom ind fra højre og blæste mig væk som man siger.
Jeg har nu set den 6 gange, og bliver stadig lige betaget hver
gang jeg finder en i min omgangskreds som ikke har set den, og
tvangsindlægger vedkommende til at se den. Det er ikke alle der
er enige med mig i at det er en totalt forrygende film, men det
er jo deres ret.

> På det store lærred, er der i år, intet som overgår LOTR. Den
> lever bare, på det filmlærred, som ingen af de andre gør.
>
Ja, jo.. Det jo det.. Altså jo, LOTR kommer flot op på lærredet
og det er en betagende skildring af historien. Men dybest set ikk.
Så er det heller ikke andet og mere end det vel, altså man har
givet hr. Jackson en kæmpe pose penge og sagt : film det så Bøv.

Hr. Luhrman derimod rendte rundt og bankede noget fuldstændigt
overvældende sammen. Men det kan da godt være at USAianerne
ikke er helt så nemme at underholde.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
On usenet I represent no one but myself.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs
http://www.spoon.dvd-klub.dk

ottesen (24-02-2002)
Kommentar
Fra : ottesen


Dato : 24-02-02 17:10


"John Hinge" <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> wrote in message
news:Xns91BF9D5EA4FFFSHAYERA@193.88.15.201...
>
> Efter min egen og aldeles ydmyge mening så ville jeg gerne se Moulin
> Rouge vinde. Ikke at jeg synes LOTR er en skidt film, absolut ikke.
> Jeg synes den levede flot op til mine forventninger. Men det var
> ligesom også 'bare' det.
> Moulin Rouge kom ind fra højre og blæste mig væk som man siger.
> Jeg har nu set den 6 gange, og bliver stadig lige betaget hver
> gang jeg finder en i min omgangskreds som ikke har set den, og
> tvangsindlægger vedkommende til at se den. Det er ikke alle der
> er enige med mig i at det er en totalt forrygende film, men det
> er jo deres ret.
>
> Ja, jo.. Det jo det.. Altså jo, LOTR kommer flot op på lærredet
> og det er en betagende skildring af historien. Men dybest set ikk.
> Så er det heller ikke andet og mere end det vel, altså man har
> givet hr. Jackson en kæmpe pose penge og sagt : film det så Bøv.
>

Jeg giver dig ret. LOTR er en rigtig fed film og al respekt til Peter
Jackson. Lige til et 11-tal på 13-skalaen. Men Mulin Rouge ligger imho til
13, fordi den er så original og nyskabende - på den fede måde...

> Hr. Luhrman derimod rendte rundt og bankede noget fuldstændigt
> overvældende sammen. Men det kan da godt være at USAianerne
> ikke er helt så nemme at underholde.
>
Tja - jeg tror sgu nærmere de er for _nemme_ at underholde....

/Ottesen



Rinnie van Oosterhou~ (25-02-2002)
Kommentar
Fra : Rinnie van Oosterhou~


Dato : 25-02-02 13:30

> Jeg giver dig ret. LOTR er en rigtig fed film og al respekt til Peter
> Jackson. Lige til et 11-tal på 13-skalaen. Men Mulin Rouge ligger imho til
> 13, fordi den er så original og nyskabende - på den fede måde...

Jep. Moulin Rouge er årets fedeste film. I det hele taget nok den bedste jeg
har set. Man får hvad man ikke regner med. Starten er fortryllende og første
gang jeg så/hørte Ewan McGregor synge "the hills are alive with the sound of
music" var det som at få en mavepumper. Jeg blev blæst tilbage i stolen og
sad mere eller mindre åndeløs resten af filmen! Fik set den 4 gange i bio og
har nu også set den et utal af gange hjemme... hver gang med lige stor
begejstring!

Rinnie Ilsøe



Mark Thomas Gazel (25-02-2002)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 25-02-02 15:42

> Lord Of The Rings.
>
> Nogen som er med på et væddemål ?

Nej, for bigger & more expensive plejer at være = better i Oscar-sammenhæng.

> Ærlig talt.......der er ikke noget der kan røre den, og slet ikke Moulin
> Rouge, som amerikanerne ikke forstod ret meget af.
>
> På det store lærred, er der i år, intet som overgår LOTR. Den lever bare,

> det filmlærred, som ingen af de andre gør.

Jo, Moulin Rouge gør. Lyd, billede, klipning, original historie, nye sider
af
kendte skuespillere og alt det, der tilsammen giver en film*oplevelse*, gør
Moulin Rouge til en stærk konkurrent. Moulin Rouge kan ikke sættes i bås,
mens Lotr kan sammenlignes med alt fra Star Wars til De ti Bud, mht. genre,
historie, komposition, store scenerier osv.

> Jeg sætter 1000,- på, at Peter Jackson hiver Bedste Film hjem.

Det bliver spændende at se, men mon ikke blockbusteren løber med sejren
igen.

Mark



Joakim Lauridsen (25-02-2002)
Kommentar
Fra : Joakim Lauridsen


Dato : 25-02-02 16:04

"Mark Thomas Gazel" <mark@nospamgazel.dk> wrote in message
news:a5dj2e$321$1@sunsite.dk...
> Jo, Moulin Rouge gør. [...] original historie [...]

Fortæl mig lige hurtigt hvorfor den kærligheds historie er original? Når det
kommet til stykket er selve historien vel ret banal, og set i mange
afskykninger tusindvis af gange.

Jeg rakker på ingen måde ned på Moulin Rouge! og der er mange dele af den
der er mere eller mindre originale, jeg synes bare ikke en banal
kærlighedshistorie er en af dem.

Og så er den alt for "speciel" til at vinde Oscaren. Den falder simpelthen
ikke i nok folks smag. Den rammer meget smallere end LOTR. Faktisk er Moulin
Rouge! den af de nominerede film jeg tror der har mindst cahnce for at vinde
bedste film.

Joakim



Per Kristensen (25-02-2002)
Kommentar
Fra : Per Kristensen


Dato : 25-02-02 16:15

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> wrote in message
news:a5djn8$6gqt4$1@ID-81106.news.dfncis.de...
> "Mark Thomas Gazel" <mark@nospamgazel.dk> wrote in message
> news:a5dj2e$321$1@sunsite.dk...
> > Jo, Moulin Rouge gør. [...] original historie [...]
>
> Fortæl mig lige hurtigt hvorfor den kærligheds historie er original? Når
det
> kommet til stykket er selve historien vel ret banal, og set i mange
> afskykninger tusindvis af gange.
>
> Jeg rakker på ingen måde ned på Moulin Rouge! og der er mange dele af den
> der er mere eller mindre originale, jeg synes bare ikke en banal
> kærlighedshistorie er en af dem.
>
> Og så er den alt for "speciel" til at vinde Oscaren. Den falder simpelthen
> ikke i nok folks smag. Den rammer meget smallere end LOTR. Faktisk er
Moulin
> Rouge! den af de nominerede film jeg tror der har mindst cahnce for at
vinde
> bedste film.
>
> Joakim
>
>
Moulin Rouge er da en ok film, men årets film vil jeg ikke håbe den vinder
da. Nogen genial historie har den heller ej just.



Peter B. Juul (25-02-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 25-02-02 16:14

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> writes:

> Og så er den alt for "speciel" til at vinde Oscaren. Den falder simpelthen
> ikke i nok folks smag. Den rammer meget smallere end LOTR. Faktisk er Moulin
> Rouge! den af de nominerede film jeg tror der har mindst cahnce for at vinde
> bedste film.

På den anden side har den allerede vundet to af de meget store priser:
Golden Globe og dk.kultur.film-prisen.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."
I speak only 0}._.{0 -POK
for myself. O/ \O

Joakim Lauridsen (25-02-2002)
Kommentar
Fra : Joakim Lauridsen


Dato : 25-02-02 16:54

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:m3y9hhppaw.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> writes:
> På den anden side har den allerede vundet to af de meget store priser:
> Golden Globe

Ja i den meget (imho) mærkelige kombinations kategori "bedste
komedie/musical"

og dk.kultur.film-prisen.

Det kan der ikke pilles ved. Men om man kan bruge det som sikkert fingerpej
mod hvad amerikanerene stemmer på til oscar uddelingen vil jeg tillade mig
at stille et ligge ? ved ...

Joakim



Thomas Mouritsen (25-02-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Mouritsen


Dato : 25-02-02 17:20


"Mark Thomas Gazel" <mark@nospamgazel.dk> skrev i en meddelelse
news:a5dj2e$321$1@sunsite.dk...

> Jo, Moulin Rouge gør. Lyd, billede, klipning, original historie, nye sider
> af
> kendte skuespillere og alt det, der tilsammen giver en film*oplevelse*,
gør
> Moulin Rouge til en stærk konkurrent.

Vi er helt enige. Jeg er meget vild med Moulin Rouge.

Amerikanerne fattede dog ikke filmen........tror det meste gik hen over
hovederne på dem......og hvis jeg ikke ta'r helt fejl, så blev den vidst
endda et lille flop i biograferne !??

Den fortjener at vinde, fordi den er nyskabende, stor, og heltigennem
fantastisk.

Men den vinder bare ikke, og det er egentligt noget lort.

Thomas





Wolfgang (25-02-2002)
Kommentar
Fra : Wolfgang


Dato : 25-02-02 17:29

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> wrote in message
news:a5dodp$mpg$1@sunsite.dk...

<snip>
> Amerikanerne fattede dog ikke filmen........tror det meste gik hen over
> hovederne på dem......
<snip>

Jeg forstår ikke din fascination af Oscar-uddelingen, når du har den
holdning til amerikanerne. Jeg siger ikke, at du ikke har ret, men (bl.a.)
af samme årsag, finder jeg denne begivenhed inderligt ligegyldig.

/w




David Schjelde (26-02-2002)
Kommentar
Fra : David Schjelde


Dato : 26-02-02 11:43

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:a5anl8$pgf$1@sunsite.dk...
> Lord Of The Rings.
>
> Nogen som er med på et væddemål ?
>
> Ærlig talt.......der er ikke noget der kan røre den, og slet ikke Moulin
> Rouge, som amerikanerne ikke forstod ret meget af.
>
> På det store lærred, er der i år, intet som overgår LOTR. Den lever bare,

> det filmlærred, som ingen af de andre gør.
>
> Jeg sætter 1000,- på, at Peter Jackson hiver Bedste Film hjem.

Hvad med "A Beautiful Mind"? Den klarer sig ganske godt her i
"opvarmningsrunden".

Er der i øvrigt nogle der kender til bookmakere der tager imod væddemål?

David Schjelde





Peter B. Juul (26-02-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 26-02-02 12:00

"David Schjelde" <dauis@yahoo.com> writes:

> Er der i øvrigt nogle der kender til bookmakere der tager imod væddemål?

Det gør alle bookmakere vel. En bookmaker, der ikke tager imod
væddemål er i hvert fald ikke bookmaker særlig længe.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Baaad movie. Bad, bad movie. Skipped video and went
The RockBear. ((^)) straight to slides."
I speak only 0}._.{0 - Dino Tripodis on his first movie.
for myself. O/ \O

David Schjelde (26-02-2002)
Kommentar
Fra : David Schjelde


Dato : 26-02-02 14:31

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m3bsecpkyn.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "David Schjelde" <dauis@yahoo.com> writes:
>
> > Er der i øvrigt nogle der kender til bookmakere der tager imod væddemål?
>
> Det gør alle bookmakere vel. En bookmaker, der ikke tager imod
> væddemål er i hvert fald ikke bookmaker særlig længe.


Fordømt!!! Den havde jeg fortjent.

David





Kasper Bang (26-02-2002)
Kommentar
Fra : Kasper Bang


Dato : 26-02-02 15:55

"David Schjelde" <dauis@yahoo.com> wrote:
> Hvad med "A Beautiful Mind"? Den klarer sig ganske godt her i
> "opvarmningsrunden".
> Er der i øvrigt nogle der kender til bookmakere der tager imod væddemål?

Jeg tror også lige netop ABM er den type film, som typisk
tilfredsstiller akademiet. Personligt vurderer jeg Gosford Park og
Moulin Rouge! som langt mere interessante film, men "vi" er også
sjældent enige...

www.centrebet.com udbyder væddemål - og har ABM som favorit.

MVH/Kasper

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste