Fiskemuligheder i Grønland, Maniitsoq områ~
Fra : Jeppe Kjær

Dato : 24-02-02 13:14

Hej Allesammen.
Jeg har fået en rejse forærende til Grønland, Maniitsoq. Skal derop 22 juni
2002. Har overvejet at tage fiskegrejet med. Vil gerne høre fra jer hvis i
har nogen erfaring med hvad der kan fiskes i området og evt. hvilket grej
der bør medbringes (flue eller spinnegrej, hvilke fluer og blink).

Mvh
Jeppe

Fra : Hans Jørn Rysgaard

Dato : 25-02-02 23:34

Hej Jeppe
Jeg har fisket en del ved Maniitsoq da jeg har boet der i 2 år fra 88 - 90,
mine bedste ture var fjeldørredfiskeri i en elv vi kaldte Lille Narsaq der
ligger ca. 30 min jollesejlads nord for Sukkertoppen Ø.
Der var altid gevindst på orange farvede droppen spinnere 6 -10 gram. Ellers
er der jo de store fjorde inde på fastlandet, men der er noget længere at
sejle.
Så min anbefaling vil være tag det lette fiskegrej med og forsøg en tur til
Lille Narsaq.

Hilsen Hans Jørn

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 26-02-02 11:04

Hej,

Jeg håber på at komme til Grønland til sommer. Hvordan er det med fisketegn
og deslige deroppe ?

/Jan

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 26-02-02 11:01

On Tue, 26 Feb 2002 11:03:51 +0100, "Jan Mikkelsen"
<jhm@NOSPAM.kom.auc.dk> wrote:

>Hej,
>
>Jeg håber på at komme til Grønland til sommer. Hvordan er det med fisketegn
>og deslige deroppe ?

De 2 gange jeg har været der, fiskede vi bare hvor der var vand. Men
jeg ved ikke om det er sådan mere.

Men prøv at tjekke på http://www.greenland.com Det kan være at der er
noget om det.

Mvh. Brian
--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 26-02-02 13:53

takker .. :)

/Jan

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 26-02-02 14:17

http://www.greenland-guide.gl/gt/angling.htm

Fishing permits
Everyone over 18 years of age wanting to fish in Greenland must hold a valid
fishing permit. These can be obtained from the local tourist office or from
the police. Permit A costs DKK 200 and entitles you to fish for one month.
Permit B costs DKK 500 and is valid for three months.

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 26-02-02 14:04

Hej Jeppe

Nedenstående adresse giver et godt indtryk
af mulighederne.
http://www.greenland-guide.dk/gt/lystfisk.htm
(Læs nederst på siden vedr. bøger.)

Venlig hilsen
Otto Jørgensen

Jeppe Kjær <jeppe.kjaer@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c78d87f$0$46152$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : jesper nielsen

Dato : 26-03-02 10:06

Hej dav jeg var der oppe i 96 og jeg fanget meget på en blank meps 3
(Fjeldørred 3.9 kg - Laks 8.2 kg)