Netexpress + ICQ Phone
Fra : Allan Riise

Dato : 24-02-02 12:14

Har en kammerat med Netexpress med tilhørende (skod) webspeed Router, og det
er ikke muligt for os at snakke i ICQ Phone..
Jeg foreslog ham så at smide den skod router af nettet, bruge software
router, IE bruge den ene Pc som server. Problemet er at han overhovedet ikke
kan komme på nettet uden sin router!!
Kan det være rigtigt ??
Skal lige siges at han har Dyn. IP

Venligst...
--
Allan Riise
ICQ 55853098

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-02-02 13:26

"Allan Riise" <Ari06@AriSoft.dk> wrote in message

> Jeg foreslog ham så at smide den skod router af nettet, bruge software
> router, IE bruge den ene Pc som server. Problemet er at han overhovedet
> [...]

Ja det er helt rigtigt,, Netexpress er ikke det samme som Bredbånd|adsl fra
TDC. Som kobles via DHCP tildelling... Netexpress skal køre PPPoE. Du skal
bruge en PPPoE klient til at diale op. Herefter er det software router...

Sæt kablet fra modemmet til Uplink porten i Switch. Eller brug et krydset
kabel til de alm. porte. Lad bare routeren sidde, og køre DHCP server.

Hvis han kører windows XP, søg efter "PPPoe" i hjælp... ...
a.. Make a broadband connection using Point-to-Point Protocol over Ethernet
(PPPoE)

Når det er gjort, højreklikker man på forbidnelsen og siger DEL.

> Skal lige siges at han har Dyn. IP

Du blander BB og Netexpress sammen

Fra : Allan Riise

Dato : 24-02-02 14:04

> [...]
Ethernet
> (PPPoE)
>

> Når det er gjort, højreklikker man på forbidnelsen og siger DEL.

Takker Bjarke meget for hans svar..

Venligst...
--
Allan Riise
ICQ 55853098

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 24-02-02 17:41

"Bjarke Hansen" skrev:
> [...]
> Netexpress skal køre PPPoE. Du skal bruge en PPPoE
> klient til at diale op. Herefter er det software router...

<http://www.dsl-faq.dk/pppoe/pppoe.asp>
<http://www.dsl-faq.dk/pppoe/pppoe-winxp.asp>

<www.dsl-faq.dk> er forresten en genial side at kende, hvis
man har Netexpress eller Bredbånd fra TDC.

Venligst
Mikael