Hvordan: åbne et link i et nyt vindue der ~
Fra : René

Dato : 24-02-02 11:37

Er der nogen der kan hjælpe mig med en HTML kode til at åbne
et link i et nyt vindue, der IKKE er fuld skærm?

Jeg vil bruge det til at vise en tegning, som skal kunne
udskrives og derefter lukkes. For at gøre siden anvendelig
for "alle" vil jeg helst undgå at bruge andet et en HTML
kode.

I en anden tråd blev det foreslået at man brugte popupvindue
(se svar fra Knud Gert Ellentoft 11-2-02 Re: størrelse på
vindue). Problemet er, at her forsvinder alle værktøjslinier
med knapper, bl.a. "print", som jeg gerne vil bruge.

På forhånd tak
René

Fra : Jannick Rosenlund

Dato : 24-02-02 12:05

"René" <rkj_SLET_DETTE@writeme.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vindue). Problemet er, at her forsvinder alle værktøjslinier
> med knapper, bl.a. "print", som jeg gerne vil bruge.

Hmm, jeg tror ikke det kan lade sig gøre uden brug af javascript... Men jeg
er enig i problemstillingen.
linket</a>

Fra : find clausen

Dato : 24-02-02 15:16

On Sun, 24 Feb 2002 11:36:44 +0100, "René"
<rkj_SLET_DETTE@writeme.com> wrote:

> Er der nogen der kan hjælpe mig med en HTML kode til at åbne
> et link i et nyt vindue, der IKKE er fuld skærm?

Har du prøvet: target="_blank"

--

find clausen
http://www.photopress.dk/

Fra : René

Dato : 24-02-02 16:22

"find clausen" <noreply@nospam.com> skrev i en meddelelse

åbne

> Har du prøvet: target="_blank"
>
> --
>
> find clausen
> http://www.photopress.dk/
> pressphotos from denmark ...

tak for forslaget.. jeg kan godt åbne et nyt vindue men jeg
har ikke fundet en måde, hvorpå man
kan styre størrelsen af det nye vindue ..med mindre ...
prøver lige forslaget fra Knud Gert Ellentoft
(se senere i samme tråd)

mvh René

Fra : find clausen

Dato : 24-02-02 16:47

On Sun, 24 Feb 2002 16:22:24 +0100, "René"
<rkj_SLET_DETTE@writeme.com> wrote:

> kan styre størrelsen af det nye vindue ..med mindre ...

ok, men det spurgte du heller ikke om ...

--

find clausen
http://www.photopress.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-02-02 16:07

Sun, 24 Feb 2002 11:36:44 +0100, skrev "René"
<rkj_SLET_DETTE@writeme.com>:

> [...]
>vindue). Problemet er, at her forsvinder alle værktøjslinier
>med knapper, bl.a. "print", som jeg gerne vil bruge.

Ja, men så indsætter du bare koderne, så de kommer frem.

Jeg anbefaler normalt dette script, fordi det også virker selvom
javascript er slået fra.

"window.open('','popup', 'width=300,height=320,left=0,top=0,'
)">Gå til Link</a>

Skal stå på en linje.

Du kan så indsætte det af flg., du ønsker:
buttons=yes,
scrollbars=yes,
location=yes,
menubar=yes,
resizable=yes,
status=yes,
directories=yes,
toolbar=yes,

sådan
"window.open('','popup',
'toolbar=yes,menubar=yes,width=300,height=320,left=0,top=0,'

Eller du kan lave et normal link med taget="_blank" og sætte det
i body på den side, der skal åbne i en bestemt størrelse

--
med venlig hilsen
Knud