Katten "plukker" sig - hvad gør vi?
Fra : Arne Lorenzen

Dato : 24-02-02 11:06

Hej i NGén.
Vi har et problem med vores ellers glade og raske orientalske korthår.

Den har nu i et stykke tid plukket hår af sig i små totter, når den slikker
sig. Tager fat med tænderne og lissom gnave/rykker i pelsen på ryggen.

Det er efterhånden ikke bare et spørgsmål om at få fjernet løse hår, da der
kommer bare pletter på ryggen og bagparten. Vi mener ikke den har lopper. Vi
har prøvet at skifte foder. Den klør sig ikke alarmerende.

Hvad kan det være? Er der nogen der kan give et godt råd?
Ellers må vi jo tage til dyrlæge med den.

Venlig hilsen - Arne Lorenzen.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 24-02-02 13:48

Jeg synes helt klart I skal til dyrlæge

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Iben Holst

Dato : 24-02-02 14:11

Samme problem havde jeg også med min hunkat en gang !! Ingen lopper
(tilsyneladende), men det var tilgengæld loppeeksem. Det forsvinder ikke
sådan lige bare fordi lopper ikke længere er til stede og et enkelt loppebid
er nok til at få sådan en eksem op og køre når der har været ro idet.
Afsted til dyrlægen med det .....

Nogle katte kan blive afhjulpet af piller mod nældefeber, men min egen kat
(som fik det i en ret slem grad) blev af hjulpet af hormonpiller. DOG senest
da jeg troede den var gal igen viste det sig, at den ganske simpelt var
blevet meget tør i huden/pelsen og det blev så afhjulpet med Viacutan (også
fra dyrlægen).

Iben

Fra : Trine Piltoft

Dato : 24-02-02 15:47

> Samme problem havde jeg også med min hunkat en gang !! Ingen lopper
> (tilsyneladende), men det var tilgengæld loppeeksem. Det forsvinder
ikke

Det kan også være andre former for allergi, foderallergi mv. som giver
sig udslag i at katten klør, krader og plukker sig.

I skal til dyrlæge som bedre kan finde ud af hvad det er der gør det.
Hvis det ikke er lopper/loppeallergi, så er det muligt at katten skal
have noget andet foder.

Hilsen
Trine Piltoft
Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/

Fra : Iben Holst

Dato : 25-02-02 09:30

Hej !

Dette er altså lidt uden for tråden, men alligevel ....

> ikke

Ovenstående har jeg selv skrevet og kan nu se at du har besvaret ud fra
det - men jeg kan slet ikke selv se mit eget indlæg. Hvorfor nu ikke det ??

Iben

Fra : Claus U

Dato : 25-02-02 10:38

Hi Iben Holst du skrev:

> [...]
>
> Ovenstående har jeg selv skrevet og kan nu se at du har besvaret ud
> fra det - men jeg kan slet ikke selv se mit eget indlæg. Hvorfor nu

Din indlæg er her:

Måske har du roddet med OE? prøv at nulstille gruppen - det burde hjælpe!

--
Claus U

Fra : Iben Holst

Dato : 26-02-02 12:27

Hej ...

Tak

> Måske har du roddet med OE? prøv at nulstille gruppen - det burde hjælpe!

Tja, hvis man kan det uden at vide hvad det i det hele taget er for noget,
så måske *G*
- men nulstille det kan jeg i al fald, så det vil jeg prøve !

Iben

Fra : Camilla Baird

Dato : 25-02-02 11:23

Det KAN også være psykisk stress eller hormonforstyrrelser af en slags -
det er bestemt noget dyrlægehn skal se på under alle omstændigheder.
mvh Camilla