Regneregler for matematik og fysik
Fra : Brian Axelgaard

Dato : 24-02-02 01:27

Findes der en god samling af formler og regneregler med eksempler på nettet?
Jeg står og skal til terminsprøve i 3.g på HTX i begge fag og så ville det
jo være fedt med det hele samlet på ét sted, istedet for at skulle rode 7
bøger igennem...
I matematik er det fx. integration, differentiering, omdrejningslegemer,
vektorer i rummet plus det løse :)
og fysik: Termodynamik (adiabat, carnot), Mekanik (rotation, moment,
inerti), Magnetisme (Fluxtæthed, Hall-effekt, induktion, svingningskreds) og
lidt om El (afladning og kondensatorens virkemåde)

På forhånd mange tak!

ps: der er sikkert flere i denne NG som kunne bruge det til noget... der er
et par stykker fra min klassen her også (Vær hilset :)

Fra : Søren Badstue

Dato : 24-02-02 01:50

Brian Axelgaard <axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c783268$0$18449$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Findes der en god samling af formler og regneregler med eksempler på
> nettet?

www.formel.dk indeholder mange gode formler til matematikken, selv om der
nok mangler lidt eksempler.

> Jeg står og skal til terminsprøve i 3.g på HTX i begge fag og så ville det
> jo være fedt med det hele samlet på ét sted, istedet for at skulle rode 7
> bøger igennem...

Hvilken HTX?

> [...]
og
> lidt om El (afladning og kondensatorens virkemåde)

Selv tak, og med venlig hilsen
Søren