TROJ BLKSTONE.A Virus ????
Fra : Kristines

Dato : 24-02-02 01:48

Er der andre end jeg, som har oplevet, at finde en TROJ BLKSTONE.A i
Windows/System/IEHelper.dll filen ???

Den er kommet udenom mit virusprogram og blev fundet af Trendmicro's
onlinscanner. De kender dog ikke noget til den virus ! Jeg aner ikke
hvornår el. hvordan jeg har fået den ind på computeren. Og jeg ved
faktisk ikke helt hvad den er for noget.
Efter jeg havde slettet filen via dos, fik jeg besøg af en hacker samme
aften, da jeg var på internettet. Dette mener jeg, da jeg opserverede to
lynhurtigt dialogbokse i venstre hjørne, som så ud som når man kopiere
el. overfører filer. Jeg gjorde ingen af delene !
Jeg loggede af og spærrede min pcbank, bare for en sikkerheds skyld !!

Er der nogen som kender omtalte TROJ el. som har oplevet noget lign. ??

Med venlig hilsen
Kristines

http://www.kandu.dk/

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 24-02-02 02:42

"Kristines" wrote

> Er der andre end jeg, som har oplevet, at finde en TROJ BLKSTONE.A i
> Windows/System/IEHelper.dll filen ???

Nej.

> Den er kommet udenom mit virusprogram og blev fundet af Trendmicro's
> onlinscanner.

Blev der ikke henvist til denne definition/afinstallerings-beskrivel-
se?

Microsoft har en artikel om filen:

> Jeg aner ikke hvornår el. hvordan jeg har fået den ind på computeren.

Hvis du har Internet Explorer 4, er det nok derfor du har den.

> Efter jeg havde slettet filen via dos, fik jeg besøg af en hacker
> samme aften, da jeg var på internettet.

Så har du en anden bagdør installeret på maskinen. Hent den gratis
udgave af F-Prot, på en anden maskine og følg den medfølgende vej-
ledning:

De ved i øvrigt meget mere om vira, inde ved siden af i
dk.edb.sikkerhed.virus

Med venlig hilsen

Peder