Hormonbehandling
Fra : Aristo

Dato : 23-02-02 13:46

Hej Nyhedsgruppe

Er der nogen her som har erfaring med at give hormonbehandling til en
kastrat som strinter? I så fald vil jeg gerne høre lidt om fordele eller
ulemper ved denne form for behandling. Hvis I kender nogle oplysende
websider, hører jeg også gerne fra jer.

Endelig vil jeg også gerne høre lidt om produktet Feliway i forbindelse med
nævnte problem.

God weekend

Hanne

Fra : Camilla Baird

Dato : 23-02-02 14:30

Jeg har efter råd fra min dyrlæge givet en ung nykastreret hankat som
lige var begyndt at strinte en intensiv p-pille kur - 1 pille om dagen i
10 dage. Han har ikke strintet siden.
Om det hjælper på en kastrat der har været kastreret i længere tid og
stadig strinter skal jeg ikke kunne sige. Prøv at diskuter det med din
dyrlæge.
mvh Camilla

Fra : Bente Jepsen

Dato : 23-02-02 19:56

Hej.
Vi har haft en kat der gennem en del år fik hormonbehandling
pga. strint/tisseri på forkerte steder. Han var monorchid da han
blev kastreret, og trods operation hvor hele hans underliv blev
undersøgt for den manglende sten, fandt de den ikke.

Han fik kræft i en mælkekirtel da han var 12 år gammel og det
var ikke sjovt, da han efter 2 operation fik tilbagefald, fik han lov
til at leve til han fik smerter, så fik han lov at sove ind.

Det er jo skidt at hormonbehandlingen giver kræft, men på den
anden side havde han 13 gode år, som nok ikke havde været
mulige, hvis ikke man havde kunnet holde hans strinteri på et
minimum.

Venlig hilsen
Bente Jepsen

Fra : Iben Holst

Dato : 24-02-02 14:13

Hm hm .... kan det måske også bruges til en hunkat som render rundt og
strinter som en anden hankat ??

Iben

Fra : Christine

Dato : 24-02-02 03:37

Hej Hanne,
det problem er vi flere, som har.
Jeg ved ikke, hvad der går af de kastrater, måske en form for protest
over eet eller andet. Hormonbehandling er jeg modstander af, men
Feliway virker, men man skal bruge det ofte de steder, hvor der er
blevet strintet.
Håber du løser problemet.
Hilsen
Christine