En gang for alle: Deling med dyn. IP?!:
Fra : Andrew

Dato : 22-02-02 23:38

UNDSKYLD, jeg er meget ked af at jeg sådan spammer jer herinde.
Men jeg er ikke god til netværk (endnu).

Nu vil jeg simpelthen have det endeligt afgjort.

Jeg har Webspeed fra TDC og fra 1. marts kan man få en ekstra dynamisk IP
adresse, så man kan dele forbindelsen til andre computere.
Før dette (NU) er det ikke muligt fordi der kun med Webspeed kabel internet
kan fås EEN dynamisk ip.

ANY WAY: Jeg har 2 computere. Der er netkort i dem begge.
Hvis jeg vil dele forbindelsen imellem dem, gøres det så på denne måde?:

Jeg køber en HUB / SWITCH. Jeg sætter et lige kabel fra netkortet til
switchen/hubben på begge computere. Fra switchen/hubben sætter jeg et kabel
til kabelmodemmet.

Nu er det at jeg er i tvivl:: Skal jeg gå ind i TCP/IP indstillinger og
ændre indstillingerne for IP-adresser, sådan at den ikke henter IP
automatisk, men at man manuelt skriver en IP adresse, eller skal den satdig
hente IP automatisk?

Med hver computer koblet til switchen/hubben og switchen/hubben koblet til
kabelmodemmet, skulle jeg så kunne komme på internettet på begge computere,
uden at skulle aktivere forbindelsen hos ONCABLE hver gang jeg vil på
nettet?

Hvordan skal indstillingerne i TCP/IP være?

Er det virkeligt nødvendigt at købe en dyr router?

Hvad er bedst HUB eller Switch?

Jeg er virkelig nybegynder og ville sætte pris på at i skar det lidt mere ud
i pap, end i plejer (no offense).

Med mange venlige hilsener
Anders

Fra : Jensen

Dato : 24-02-02 00:36

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad er bedst HUB eller Switch?
>
> Jeg er virkelig nybegynder og ville sætte pris på at i skar det lidt mere

http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm

Jensen

Fra : Kai

Dato : 24-02-02 12:55

Hej Anders
Jeg er ikke selv for god men prover -og lærer :)
Jeg har adsl, dyn.IP, 2 maskiner, en switch.
Sammensat virker dette ok. Begge maskiner kan finde netter, men ikke
hianden.

Det har jeg fået dette svar på og det skal selvfølgelig prøves.

"Sæt begge maskiner op til DHCP og installer NetBEUI protokollen der så
bliver brugt til kommunikation mellem maskinerne på dit LAN. Jeg går ud fra
at du har en TDC BB forbindelse med 2 dynamiske IP, ellers se bort fra
ovenstående.

mvh
Hans"

Der også er også gode svar på
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=switchhub

Kai

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 24-02-02 13:15

"Kai" <wlpn4u@yahoo.com> skrev i en meddelelse news:3c78d561$0$56615$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> at du har en TDC BB forbindelse med 2 dynamiske IP, ellers se bort fra

Se også her, under ADSL:
<http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/>

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.: