ATT: katteejer til kat med Sukkersyge
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-02-02 12:23

Hej hej

Da jeg tidligere har læst om et par stykker herinde. Der har kat med
Diabetes, som kræver Insulin...

Har jeg et lille tilbud til jer

Jeg har rydet op i min smamling af insulin behandlingsting...

Jeg har en æske med Micro-fine+ 0,30 x 8 mm nåle. Der er vel ca. 70 stiks
tilbage

Jeg har også et One Touch 2 blodsukkermåler med 200 teststrimler. Dog skal
batteriet skiftet... Men teststrimlerne er da værd at se på...

Dem kan jeg sende til jer, hvis der er nogen derude der har brug for det

Fra : Denise

Dato : 24-02-02 10:53

Hej Bjarke
Der er åbenbart ingen der reagerer på dit pæne tilbud. Jeg kan ikke rigtigt
huske
om der er nogle der har kat med sukkersyge. Min der havde sukkersyge blev
aflivet,
og så var der en anden der fortalte hans havde fået det pga prednison, men
at den var
rask nu, jeg kan ikke rigtigt huske andre, så vi må jo i og for sig håbe, at
der ikke er
nogle.
Hilsen Denise

Fra : Maibritt Hågensen

Dato : 26-02-02 23:50

> [...]
>
> Dem kan jeg sende til jer, hvis der er nogen derude der har brug for det

> Hej bjarke...Jeg kunne godt tænke mig at høre om en kats symp.på
sukkersyge.......mange hilsner Majer

Fra : Denise

Dato : 27-02-02 16:47

Hej Majer
Godt nok hedder jeg ikke Bjarne, men kan fortælle, at du kan læse om det her
http://www.netdyredoktor.dk/Kat/Kat_Sygdomsleksikon/kat_syg_sukkersyge.html

Jeg ved lidt, og kan fortælle følgende: Katten drikker meget vand og tisser
meget.
Det kan man så forveksle med nyreproblemer, men man kan både se i blodprøver
og urin at en kat har sukkersyge, nemt at se i en urinprøve, som vil
indeholder
ketonstoffer (tror jeg det hedder), altså sukker.
Appetiten fejler ikke noget, tværtimod kan den være mere sulten, da den jo
ikke
får de proteiner den skal have, og så taber den sig alligevel. Den kan
begynde at
forfejle sine spring, mener jeg skyldes svimmelhed. Den kan begynde at gå
meget
længere nede på bagbenene, altså mere på hele foden i stedet for på
tåspidserne.
Man kan se, hvis man giver en sådan kat insulin, at den vupti kommer op på
tåspidserne
igen.
Der er nogle katte der midlertidig kan få sukkersyge, f.eks. hvis de har
fået
binyrebarkhormon, men det forsvinder igen.
På et senere stadig forsvinder appetitten og man kan lugte acetone fra
kattens mund
Det var stort set hvad jeg kan huske.
Hilsen Denise

Fra : Bente Jepsen

Dato : 01-03-02 19:53

> [...]
> indeholder
> ketonstoffer (tror jeg det hedder), altså sukker.

Hej.

Jeg vil gerne lige komme med en kommentar til det med ketonstofferne,
da
det ikke måler sukkeret, men acetonen, som kommer i urin når katten
har et
meget højt blodsukker, og hvis man finder ketonstoffer og ikke gør
noget ved
det kan den formentlig gå i koma, lige som mennesker gør det.
De urinstix man kan få vil ofte indeholde test for både sukker
(glucose) og
keton. Den kan sagtens have sukkersyge med et normalt ketonindhold.

Venlig hilsen
Bente Jepsen
(Lægesekretær)

Fra : Denise

Dato : 01-03-02 23:43

Hej Bente
Jamen tak, man bliver da bare klogere hele tiden
Hilsen Denise

"Bente Jepsen" <bente.jepsen@"antispam"mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3c7fcc68$0$25895$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...