Tid og dato
Fra : Krs

Dato : 23-02-02 12:28

Hej
Jeg kunne godt tænke mig, at have den aktuelle tid og klokkeslet stående på
min hjemmeside. Er der nogen, som ved, hvordan man gør det?

Venlig hilsen
Krs

Fra : jopa

Dato : 23-02-02 12:53

"Krs" skrev bla.
> Jeg kunne godt tænke mig, at have den aktuelle tid og klokkeslet stående

> min hjemmeside. Er der nogen, som ved, hvordan man gør det?

Dit spørgsmål hører hjemme i bla news:dk.edb.internet.webdesign.clientside

Men du kan frit score mit script og bruge det.

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Andreas Kryger Jense~

Dato : 23-02-02 14:54

> på
>
> Dit spørgsmål hører hjemme i bla

eller dk.edb.internet.webdesign.serverside.*

--
Best regards / Mes meilleures amitiés / Med venlig hilsen
Andreas Kryger Jensen

Fra : Per

Dato : 23-02-02 15:34

"Krs" <krs@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg kunne godt tænke mig, at have den aktuelle tid og klokkeslet stående

> min hjemmeside. Er der nogen, som ved, hvordan man gør det?

Med ASP og PHP skifter tiden kun ved refresh eller side skift.
Hvis tiden skal tælle af sig selv bliver det Javascript du skal bruge.

Mvh
Per

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 23-02-02 14:46

"Krs" <krs@post.cybercity.dk> skrev
> Hej
> Jeg kunne godt tænke mig, at have den aktuelle tid og klokkeslet stående

> min hjemmeside. Er der nogen, som ved, hvordan man gør det?

Det fremgår ikke helt klart, hvilken tid du ønsker - serverens eller
brugerens?

Hvis du benytter JavaScript så er din eneste mulighed at fortælle brugeren
hvilken tid han har på sin egen computer.

Mange brugere kan ikke finde ud af at stille deres ure, hvorfor at du i
samme omgang vil fortælle brugeren en forkert tid på din hjemmeside.

Når man arbejder med tid og dato er det derfor klart at foretrække at bruge
serverens tid og dato, hvilket du kun kan fremkalde via serverside
scripting.

Ønsker man et ur, der tæller sekunder op, ville man derfor i den optimale
situation kompinere hente serverens tid, udskrive den som en variabel i
JavaScript og tælle den op med JavaScript.

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk