Netværk i Windows XP
Fra : z

Dato : 23-02-02 10:18

Hej

Jeg har et lille netværk med 2 computere kørende.
Computer 1 kører windows XP prof. Dansk version.
Computer 2 kører windows XP prof. Engelsk version.

Jeg kører med sammme netkort og opsætning på begge maskiner (bortset fra
det sidste tal i IP adressen, og computer navn)

Problemet er at hvis jeg fra computer 2 forsøger på at få adgang til en
delt mappe på computer 1, får jeg følgende fejl:

--------
XXX is not accessible. You might not have permission to use this network
resource.
Contact the administrator of this server to find out if you have
permissions.

Logon Failure: the user has not been granted the requested logon type for
this computer.
--------

Der er ingen problemer med at få adgang til delte mapper på computer 2.
Er der nogen der har en løsning på dette?

På forhånd tak
/z

Fra : Brian K

Dato : 24-02-02 00:19

Hej

slå den interne XP firewall fra ...så er problemet løst !

mvh
brian

Fra : z

Dato : 24-02-02 07:49

> slå den interne XP firewall fra ...så er problemet løst !

Den er ikke slået til, og der er ikke andre firewalls slået til. Andre
bud??

Fra : Brian K

Dato : 24-02-02 12:30

"z" <***kh@nospam.dk***> skrev i en meddelelse

> Den er ikke slået til, og der er ikke andre firewalls slået til. Andre
> bud??

Gå ind i egenskaber for LAN forbindelse....vælg godkendelse, hak begge
flueben af...så skulle den være der

mvh
brian

Fra : Troels

Dato : 24-02-02 14:52

> Der er ingen problemer med at få adgang til delte mapper på computer 2.
> Er der nogen der har en løsning på dette?

Jeg må indrømme jeg ikke ved ret meget om netværk, men vi havde et prblem
der mindede om det der. Prøv at tænd begge computere, gå ind i
netværkssteder, vælg "opret et hjemme eller mindre kontornetværk, følg
guiden der er der og sørg for at få lavet en setupdiskette til sidst som du
kan kører på den anden computer. Det virkede i hvertfald her, så det er da
et forsøg værd

/Troels

Fra : z

Dato : 24-02-02 21:28

Nu har jeg prøvet både hvad Brian og Troels foreslog, men ingen af delene
har løst mit problem. Idag havde jeg en kammerat på besøg, han havde sin
computer med Windows XP DK med. Vi prøvede lige at koble den op på
switchen, men problemet var det samme.

Fra : Brian K

Dato : 24-02-02 21:32

> [...]
> har løst mit problem. Idag havde jeg en kammerat på besøg, han havde sin
> computer med Windows XP DK med. Vi prøvede lige at koble den op på

og hvor i verden bor du ?

bor du i nærhede af glostrup så kan jeg komme forbi og ordne det for dig

mvh
brian

Fra : z

Dato : 24-02-02 21:41

> og hvor i verden bor du ?
>
> bor du i nærhede af glostrup så kan jeg komme forbi og ordne det for
> dig

Ellers tak for tilbudet, men jeg holder til i det mørke jylland Er jeg
virkelig den eneste med dette problem?

Fra : Brian K

Dato : 25-02-02 00:45

> Ellers tak for tilbudet, men jeg holder til i det mørke jylland Er jeg
> virkelig den eneste med dette problem?

Hej

kik her for en løsning:
http://www.xp-erience.org/sections.php?op=listarticles&secid=7

mvh
brian

Fra : Uni Bull

Dato : 25-02-02 19:11

"z" <***kh@nospam.dk***> wrote in message

> Ellers tak for tilbudet, men jeg holder til i det mørke jylland Er jeg
> virkelig den eneste med dette problem?

Formodentlig ikke.
Hvad med Control Panel > Administrative Tools > Computer Management >
Local Users and Groups > Users > Guest > Properties > Account is disabled
(fjern flueben)

--
Uni Bull
København K

Fra : z

Dato : 25-02-02 22:08

"Uni Bull" <Uni.FJERNES.Bull@WorldonlineFJERNESOGSÅ.dk> wrote in

> Formodentlig ikke.
> Hvad med Control Panel > Administrative Tools > Computer Management >
> Local Users and Groups > Users > Guest > Properties > Account is
> disabled (fjern flueben)

Gæste accounten er aktiveret, så det er heller ikke løsningen.

Tak for URL'en til dig Brian K, jeg har ikke fundet et svar på mit problem,
men der står mange nyttige ting på siden.

Fra : Brian K

Dato : 26-02-02 21:09

Hej

og du har ikke zonealarm, eller lignende kørende (firewall) ?

mvh
brian

Fra : z

Dato : 26-02-02 21:33

> og du har ikke zonealarm, eller lignende kørende (firewall) ?
Nej, ingen firewall