Er dit navn Andreassen eller Svenningsen. ~
Fra : Jane Jensen

Dato : 23-02-02 00:18

Jeg har forsket på slægten ANDREASSEN og SVENNINGSEN fra ULSTED, ØSTER HASSING,HALS og ÅLBORG som høre under KJÆR HERRED. siden 1983. Min drøm er at finde efterkommere, menesker der kan fortælle mig lidt om disse slægter.
BIRGITTE MARIE ANDREASSEN født d.27 januar 1857 i ØSTER HASSING,og var min FARFAR´S MOR, hun DØDE d.13 maj 1891 i ULSTED.Min FARFAR som da var 2½ år, blev født d.12 november 1888 i ULSTED så han kendte faktisk ikke sin familie.
BIRGITTE MARIE ANDREASSEN havde følgende søskende:1) MAREN KATRINE ANDREASSEN født 20 januar 1863 ØSTER HASSING. 2) JENS CHRISTIAN ANDREASSEN født 29 maj 1865 i ØSTER HASSING - død 28 april 1940. 3) KARL ANDREASSEN født 5 juli 1867 i Øster Hassing. KARL blev gift med KAREN KIRSTINE KJÆR ANDERSEN, og de fik BØRNENE: JENS ANDREASSEN FØDT 10 feb. 1894 i ULSTED.PETER KJÆR ANDREASSEN født. 21 august 1897 i Ålborg.ANTON KJÆR ANDREASSEN født 15 feb. 1900 i Ålborg.EINER KJÆR ANDREASSEN født 22 juli 1902 Ålborg. I 1911 boede KARL og hans familie i LØKKEGADE 19 st.i ÅLBORG. 4) Ane Marie Andreassen født 30 november 1869. 5)Niels Peter Andreassen født 27 april 1872 i ØSTER HASSING. 6)LAURA JENSINE ANDREASSEN født 26 april 1874.Derudover var der 3 søskende de mistede. FORÆLDRENE til disse BØRN hed: ANDREAS JENSEN født 5 maj 1824 i HALS, død 15 december 1893 i ØSTER HASSING. HANS KONE JOHANNE MARIE JENS´DATTER født 20 januar 1832 i HALS, døde 14 maj 1891 i ØSTER HASSING.
MIN FARFAR havde også en HALVSØSTER der hed: KAREN MARIE SVENNINGSEN født 26 april i ØSTER HASSING og jeg har fundet ud af at hun i 1902 fødte HOLGER SIVART SVENNINGSEN, og blev på et tidspunkt gift med SIMON ( NIELSEN ) mener jeg han hed. Jeg vil være yderst taknemlig for en hver oplysning, og håber at netop en af disse personer måske er din bedstefar eller bedstemor. Venlig hilsen Jane Jensen født Andreassen