String funktion til at slette alt mellem $~
Fra : Torben Molbech

Dato : 22-02-02 00:07

Hejsa,

Jeg har siddet og stirret mig blind på samlingen af String-funktioner. Jeg
vil kan ikke helt finde ud af hvilken php-funktion jeg skal bruge til det
følgende:

Jeg har har en tekststreng indeholdende det følgende:
$string = "<!-- bla bla bla bla bla bla -->";

Hvilken funktion skal jeg bruge for at få fat i (og efterfølgende slette)
alt mellem "<!--" og "-->" (altså alle bla-bla'erne)

Jeg kan ikke finde ud af regexp, så det skal gøres ved hjælp af en
String-funktion.

Det burde da være enkelt, no?

/torben

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 23-02-02 02:26

> $string = "<!-- bla bla bla bla bla bla -->";

function delete_something($string)
{
$start = strpos($string, "<!--");
$end = strpos($string, "-->");

return substr($string, 0, $start).substr($string, $end + 3);
}

Ganske og aldeles utestet - men ellers har du vel forstået ideen, så du kan
rette mine fejl :)

Hvis $string ikke indeholder en html-kommentar, så ved jeg ikke lige, hvad
der vil ske...

/Thomas