PRO@ccess og flytning, her er facts. (fort~
Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 21-02-02 02:07

Hej Alle!

Her er fortsættelsen til mit tilligere indlæg.

Jeg havde ISDN og PRO@ccess 2048/512 på min tidligere adresse, men er nu
flyttet.

Frobindelsen blev nedtaget ca. 1/2 og kan først blive opsat det nye sted 45
dage senere, dog kunne ISDN leveres hurtigere, allerede efter 19 dage, altså
i går blev det leveret, naturligvis uden at fungere.

Jeg ringede til fejlservice om aftenen 19/2, og de ville begynde at rette
fejlen dagen efter, tidligt næste morgen stod en teknikker og kløede dig i
hovedet, damen havde sagt at forbindelsen var fejlkoblet, det kunnehun se,
man han havde selv koblet den dagen i forvejen, og han var nu ganske sikker
på at den virkede, efter lang tid hvor han forsøgte at sætte forbindelsen
ind i både AB og ISDN S-Bus portene på NTab boksen besluttede han sig til at
prøve en ny NT boks, og så virkede det med det samme, genialt at sende en
deffekt NT boks frem med posten....

Jeg sagde for sjov til ham at det var underligt at jeg ikke kunne få flyttet
min ADSL hurtigere end 45 dage, og at jeg endda skulle betale selv om jeg
ikke havde angang til den, Zillion havde oplyst mig at teknikkerene havde
travlt og at der ikke var udstyr på centrale, mærkeligt svarede han, jeg
koblede din ADSL samtidigt med at jeg lavede din ISDN forbindelse, og jeg
har ikke specielt travlt, men kan kun lave de tilslutninger computeren giver
mig besked på, og nu vil jeg køre ud og lave nogen af dem (folk der ikke
betaler endnu kommer før dem der betaler).

Sjovt, nok, tænkte lille mig, jeg skulle næsten prøve at sætte mit gamle
ADSL modem til, naturligvis skulle jeg sende det tilbage til teledanmark i
en vendekasse, ellers ville de fakturere mig omkring 8000 for udstyret, men
allerede flere dage inden kassen kom er jeg blevet opkrævet pengende, og jeg
har ikke sendt udstyret ind endnu, jeg betaler jo for at låne det.....

Nå jeg satte det til, og der kom link i modemet, på med en PC i
ethernetporten og sjovt nok var der forbindelse, godt nok 512/512, og jeg
har heller ingen router (den gamle er til ATM)....

Hvad jeg ikke fatter er at jeg skal betale for en forbindelse jeg ikke kan
bruge, og at jeg kommer bagerst i køen med en undskyldning om at det ikke er
folk nok, eller udstyr på centralen...

For at gøre sagen værre flyttede der hurtigere nye folk ind i min gamle
lejlighed, hvilket gav mig anledning til at ringe og bede teledanmark om at
nedtage den gamle forbindelse hurtigere end beregnet, det kunne med megen
besvær lade sig gøre, og ned kom den....

Samtidigt har jeg igen modtaget en kæmpe bunke breve, som regel er der 8
breve (spild af porto) hvis jeg ændrer noget, men denne gang ver der 16,
samtlige forbindelser var annuleret, og nye var oprettet, ADSL tog så lige
14 dage mere, og jeg bliver faktureret for et modem og en router igen,
samtidigt er en til vendekasse på vej men denne gang har jeg ikke noget
udstyr til at proppe i den...

Jeg føler virkelig jeg får noget for pengende, for 760,0 om måenden, 2 x
1.600,- for oprettelserne og 2 x 8.000,- for udstyr jeg stadig betaler for
at leje bliver jeg til grin for en hel million.....

Nu må jeg så selv gå ud og købe en 2 ports ethernet router for at få min
virksomhed på nettet (og slippe for ISDN routeren der jo koster omkring 400
kroner at have åben i døgnet), og det passer sikkert præsis med at når jeg
har sat den til og alt virker kommer telemanden og kabler om på
centralen....

Da jeg fik ADSL i sin tid udeblev teknikkeren og det tog så en måned for ham
at komme igen. Senere blev jeg gennem næsten 1 år faktureret af Zillion
samtidigt med at jeg blev opkrævet af TDC over telefonregningen via.
betalingsservice, det tog kun 2 måender, 3 skrivelser og over 5 timer i
telefonen at få pengende igen.

Kompentation var: en opgradering til 2Mbit, eller spring i havet, jeg tog i
mangel af bedre opgraderingen...

Jeg skal nok poste når der kommer nyt i historien, ja, vi kan jo sige:

Vi tales ved......

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

Fra : JN

Dato : 25-02-02 11:08

Ulrik Lunddahl wrote:
> Hej Alle!
>
> Her er fortsættelsen til mit tilligere indlæg.
>
> Jeg havde ISDN og PRO@ccess 2048/512 på min tidligere adresse, men er nu
> flyttet.

Vi kan forstå dine problemer. Efter i efteråret at have flyttet addresse
(& telefon & ADSL) og haft allehånde problemer med at få det hele til at
virke på den nye addresse har vi haft mange "oplevelser" der minder om dine.

Godt nok har TDC en kampagne, "Vi vil være det teleselskab du helst vil
tale med", men at det skal ske på grund af fejl er måske lidt svært for
mig at forstå

Ikke at det sikkert overrasker dig at høre om andre med tilsvarende
problemer.