er sprit godt???
Fra : JOHN NIELSEN

Dato : 22-02-02 20:03

Hej ng
jeg skal til at skifte køler på min cpu, og skal have det gamle
pasta af, må jeg godt bruge sprit til at få det væk med
eller er det skadeligt

hilsen jm

Fra : Jakob

Dato : 22-02-02 22:18

Brug isopropylalkohol. Fås billigt i Matas.

Se evt. http://www.articsilver.com/arctic_silver_instructions.htm

Almindeligt sprit er et no go :)

G'weekend og g' fornøjelse
/Jakob

Fra : Jakob M

Dato : 23-02-02 01:05

> Almindeligt sprit er et no go :)

Hvorfor ?. Opløseligheden for ethanol og isopropanol er ikke ret forskellig,
og køleren er nok ligeglad med at du bliver lidt svimmel ved at bruge det
.

Mvh
Jakob

Fra : Jakob

Dato : 24-02-02 00:01

Hmm....mener, at isop. fordamper tememlig snappy i fht. alm. sprit. Basicly
den eneste forskel, hvis vi ser bort fra en længere kemisk udredning.

En fordel, hvis man bruger for meget eller er lidt for ivrig med at komme i
gang.

Mener og (men er langt fra sikker), at isop. ikke efterlader muligheder for
statisk elektrisitet. Men som sagt, det er jeg ikke 100% på.

Hører gerne, hvis nogen af Jer har det Store Kemiske Kørekort :)

Go' weekend
/Jakob

Fra : Jakob M

Dato : 25-02-02 02:29

"Jakob" <jko@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hmm....mener, at isop. fordamper tememlig snappy i fht. alm. sprit.
Basicly
> den eneste forskel, hvis vi ser bort fra en længere kemisk udredning.

Ahem.. , det er omvendt. Sprit fordamper hurtigere.

> Mener og (men er langt fra sikker), at isop. ikke efterlader muligheder
for
> statisk elektrisitet. Men som sagt, det er jeg ikke 100% på.

Der er ingen forskel. Rent kemisk er alm. sprit og isopropanol ret tæt
beslægtede.

> Hører gerne, hvis nogen af Jer har det Store Kemiske Kørekort :)

Det er så hermed gjort

Mvh
Jakob

Fra : R. A. Nielsen.

Dato : 23-02-02 03:13

"JOHN NIELSEN" <john.michael.nielsen@get2net.dk> skrev:

> jeg skal til at skifte køler på min cpu, og skal have det gamle
> pasta af, må jeg godt bruge sprit til at få det væk med
> eller er det skadeligt

Jeg har gentagende gange fjernet kølepasta med alm. husholdnings
sprit på både køler og CPU (AMD Athlon) uden nogle af dele
har taget skade af det.

Jeg tørre kun pastaen af med sprit, hvis jeg skifter 'pasta'-mærke.

--
Venlig Hilsen: Rasmus.
Meget billig og effektiv køling!

Fra : Anders Thorup

Dato : 23-02-02 14:15

<SNIP>

Jeg bruger mineralsk terpentin,, virkelig effektivt til gamle rester af
pasta og voks. Bare sørg for god udluftning.

MVH
Anders Thorup

Fra : JOHN NIELSEN

Dato : 23-02-02 14:45