"Ensomme" svenskere fundet i FT 1880 og 18~
Fra : www.fam-kristensen.d~

Dato : 22-02-02 19:27

Hej NG!
Jeg er ved at indtaste FT for Nørre Vinge, Sønderhald, Viborg. I disse FT´er
optræder omkring 7-10 forskellige svenskere.

Jeg har tænkt over om der måske er nogle i Sverige, som kan bruge dem.

Derfor efterlyser jeg et godt websted/nyhedsgruppe, hvor jeg kan lægge dem
ud til glæde for svenskere. Jeg fortrækker et sted, som accepterer, at jeg
gør det på dansk. Er der nogle forslag ?

Jeannie Kristensen
http://home1.stofanet.dk/jeannie.kristensen/slaegt/default.htm

Fra : Jacob Nordahl

Dato : 23-02-02 12:18

hej jeannie

prøv evt soc.genealogy.nordic

vh.
*jacob nordahl
jacob@nordmark.dk
www.nordmark.dk
webmaster for
www.spise.dk - Restaurant Guide
www.partynet.dk - Party site
www.selv.dk - Webmaster support
www.selv.dk/selv/gen - Link site for Slægtsforskere

Fra : Familien Kristensen

Dato : 23-02-02 14:48

"Jacob Nordahl" skrev i en meddelelse > hej jeannie

> prøv evt soc.genealogy.nordic
>
> vh.
> *jacob nordahl
<fjernmig.jeannie.kristensen@mail1.stofanet.dk>
> FT´er

Hej Jacob!
Ja, men jeg tror grundsproget i Nordic er engelsk (jeg kan godt se der er et
par indlæg på dansk), og jeg har ikke kunnet finde fundatsen for gruppen.
Jeg må vel "nøjes" med at skrive i swnet.genealogi/ swnet.sci.genealogi,
selvom det virker som lidt døde grupper.

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 23-02-02 18:14

On Fri, 22 Feb 2002 19:26:35 +0100, "www.fam-kristensen.dk"
> [...]

>ud til glæde for svenskere. Jeg fortrækker et sted, som accepterer, at jeg
>gør det på dansk. Er der nogle forslag ?

Sådan set kan jeg godt følge din ide; men er det nu egentlig
nødvendigt?

De svenskere, som måtte være interesserede i de pågældende vil vel
vide (eller formode), at de er rejst til Danmark engang i midten af
forrige århundrede. Når du har indtastet og afleveret din FT, vil de
altså bare kunne gå ind og søge i DDD - med angivelse af fødested
Sverige.

Det væsentlige burde derfor være, at vi kommer videre med indtastning
af de sene FT (specielt 1880), og samtidig får fortalt svenskerne, om
den mulighed. Er der så derudover brug for et ekstra websted?
--
Lars Jørgen Helbo <lars@helbo.org>
http://www.helbo.org

Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-02-02 20:16

On Sat, 23 Feb 2002 18:13:30 +0100, Lars Jørgen Helbo wrote:

> [...]
>
>De svenskere, som måtte være interesserede i de pågældende vil vel
>vide (eller formode), at de er rejst til Danmark engang i midten af

Ork ja, det ved de helt sikkert.

>Når du har indtastet og afleveret din FT, vil de
>altså bare kunne gå ind og søge i DDD - med angivelse af fødested
>Sverige.

Ja, og ellers kan de jo bage slå op i deres mikrofilmkort - er det
ikke sådan du plejer at svare?

Tænk, jeg synes det er en sympatisk tanke at fremlyse sådanne fund.
Der er helt sikkert nogle svenskere der lige står og mangler nogle af
disse løse fugle.

Kurt Hansen

Fra : Familien Kristensen

Dato : 23-02-02 20:21

"Lars Jørgen Helbo" <lars@helbo.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> af de sene FT (specielt 1880), og samtidig får fortalt svenskerne, om
> den mulighed. Er der så derudover brug for et ekstra websted?

Min idé er udsprunget af tre årsager:

1: Nu er der jo tale om 1880 og 1890. Dækningsgraden for disse 2 årgange er
endnu ikke stor, så hvis svenskere på et tidspunkt har været inde og se
udviklingen, har de jo nok regnet ud at det vil vare *nogle* år endnu, inden
dækningen er fuldstændig.

2: Vi skal jo alle sammen starte et sted og alle ved jo ikke alt. Det kunne
virke som en appetitvækker til at få nybegyndere i Sverige til at se på DDAs
side.

3: Ikke alle har kendskab til at f.eks. en søster til ens egen ane er rejst
udenlands, så måske kunne et navn, en alder og et fødested give bingo, hos
en svensker?

Fra : Alf Sanden

Dato : 23-02-02 20:57

"www.fam-kristensen.dk" <fjernmig.jeannie.kristensen@mail1.stofanet.dk>
skrev i melding news:3c768d81$0$18446$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> ud til glæde for svenskere. Jeg fortrækker et sted, som accepterer, at jeg
> gør det på dansk. Er der nogle forslag ?

Prøv denne hjemmesiden http://www.genealogi.se/
Det er her du virkelig har mulighetene

--
Alf Sanden
Norge

Fra : Peter Alexander Rein~

Dato : 23-02-02 21:42

Hej Jeannie.

På den svenske side "Rödder" www.genealogi.se findes et anbytarforum, der
fungerer lidt ligesom denne nyhedsgruppe og anetavlen.dk. Forskellen er dog,
at adskillige hundreder af svenske slægtsforskere benytter den hver dag.
Siden er opdelt i mange kategorier en af dem er länder deriblandt Danmark.
Der kunne du starte en underrubrik om fundne svenskere i Danmark. Jeg ved,
at mange svenskere søger efter personer, der er flyttet herover.

Jeg vil opfordre alle, der har rødder til at besøge siden og lægge
efterlysninger ud. Der er næsten altid en svensk forskere, der giver en
hjælpende hånd.

Med venlig hilsen

Peter Kyhl

--
www.fam-kristensen.dk <fjernmig.jeannie.kristensen@mail1.stofanet.dk> skrev
i en nyhedsmeddelelse:3c768d81$0$18446$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Familien Kristensen

Dato : 23-02-02 22:45

"Peter Alexander Reinhold Kyhl" skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg vil opfordre alle, der har rødder til at besøge siden og lægge
> efterlysninger ud. Der er næsten altid en svensk forskere, der giver en

Tak for dit forslag. Jeg kender godt Rötter, men jeg havde ikke tænkt på, at
jeg bare kan starte en ny underrubrik. Så det vil jeg gøre

Fra : Alf Christophersen

Dato : 24-02-02 13:15

> [...]

>ud til glæde for svenskere. Jeg fortrækker et sted, som accepterer, at jeg
>gør det på dansk. Er der nogle forslag ?

Trodde det allerede eksisterte en sådan strays-liste. Tror den er hos
DIS-Danmark