|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Yanmar 1GM Fra : Flemming
 | 
 Dato :  25-01-01 21:09
 | 
 |  | Er lidt træt i det. Dysen er checket. Filtrene er skiftet. Udluftning
 forsøgt.
 Er der nogen der har erfaring med ovennævnte motor.
 Forpumpe?
 Højtrykspumpe?
 Stadigvæk luft?
 MvH
 Flemming
 
 
 
 
 |  |  | 
  Karsten (25-01-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Karsten
 | 
 Dato :  25-01-01 23:59
 | 
 |  | Det kommer da an på hvad du mener med "lidt træt i det". Kan den ikke
 starte? Stopper den under drift ("sætter ud"...?!?)?, eller trækker
 den ikke korrekt?
 
 Jeg har selv sejlet med 1GM'eren, og det var den motor, jeg har været
 absolut mest tilfreds med. Aldrig nogen problemer.
 Men det er selvfølgelig en betingelse at filtre skiftes hvert år. Ud
 over den på motoren kan der være et grovfilter og vandudskiller ved
 tanken, der skal renses ind imellem (grovfilteret behøves ikke renses
 hvert år, hvis du ikke ligefrem sejler flere tusinde sømil hvert år).
 
 Du skriver at dysen er checket? Har du selv gjort det? Jeg tænker på
 om paknings skiven under den er blevet skiftet efter dysecheck (om den
 er tæt)
 
 Udluftningen har aldrig været noget problem for mig. Det var nok at
 udlufte op til den udluftningsskrue, der sidder oven på
 dieselfilteret.
 
 Men hvis du kommer med en lidt mere nøjagtig forklaring om hvad
 problemet er, kan vi måske hjælpe dig....
 
 
 
 On Thu, 25 Jan 2001 21:08:39 +0100, "Flemming" <vikingis@hotmail.com>
 wrote:
 
 >Er lidt træt i det. Dysen er checket. Filtrene er skiftet. Udluftning
 >forsøgt.
 >Er der nogen der har erfaring med ovennævnte motor.
 >Forpumpe?
 >Højtrykspumpe?
 >Stadigvæk luft?
 >MvH
 >Flemming
 >
 
 
 
 |  |  | 
  Flemming (26-01-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Flemming
 | 
 Dato :  26-01-01 09:21
 | 
 |  | Den starter fint. Men er sløv i acelleration, selv i frigear.
 Filtre og vandudskiller er renset/skiftet. Der er ingen utætheder ved dysen.
 Flemming
 
 "Karsten" <none@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
 news:5gb17tci2ls5oi3q025r06audum1c1v6fu@4ax.com...
 > Det kommer da an på hvad du mener med "lidt træt i det". Kan den ikke
 > starte? Stopper den under drift ("sætter ud"...?!?)?, eller trækker
 > den ikke korrekt?
 >
 > Jeg har selv sejlet med 1GM'eren, og det var den motor, jeg har været
 > absolut mest tilfreds med. Aldrig nogen problemer.
 > Men det er selvfølgelig en betingelse at filtre skiftes hvert år. Ud
 > over den på motoren kan der være et grovfilter og vandudskiller ved
 > tanken, der skal renses ind imellem (grovfilteret behøves ikke renses
 > hvert år, hvis du ikke ligefrem sejler flere tusinde sømil hvert år).
 >
 > Du skriver at dysen er checket? Har du selv gjort det? Jeg tænker på
 > om paknings skiven under den er blevet skiftet efter dysecheck (om den
 > er tæt)
 >
 > Udluftningen har aldrig været noget problem for mig. Det var nok at
 > udlufte op til den udluftningsskrue, der sidder oven på
 > dieselfilteret.
 >
 > Men hvis du kommer med en lidt mere nøjagtig forklaring om hvad
 > problemet er, kan vi måske hjælpe dig....
 >
 >
 >
 > On Thu, 25 Jan 2001 21:08:39 +0100, "Flemming" <vikingis@hotmail.com>
 > wrote:
 >
 > >Er lidt træt i det. Dysen er checket. Filtrene er skiftet. Udluftning
 > >forsøgt.
 > >Er der nogen der har erfaring med ovennævnte motor.
 > >Forpumpe?
 > >Højtrykspumpe?
 > >Stadigvæk luft?
 > >MvH
 > >Flemming
 > >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
   Karsten (27-01-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Karsten
 | 
 Dato :  27-01-01 22:03
 | 
 |  | Jeg kan kun se at det må være brændstofmangel.
 Altså igen: Er der et grovfilter under tanken?
 
 "Forpumpen" som du selv skriver om er så vidt jeg husker den samme som
 den manuelle pumpe (den bliver aktiveret indefra), så hvis du kan
 udlufte (den skal give et "ordentlig skvat" hver gang du trykker), så
 er der ikke noget i vejen med den.
 
 Hvis motoren starter fint, er den ikke slidt, så det kan du også
 glemme....
 
 
 
 On Fri, 26 Jan 2001 09:21:10 +0100, "Flemming" <vikingis@hotmail.com>
 wrote:
 
 >Den starter fint. Men er sløv i acelleration, selv i frigear.
 >Filtre og vandudskiller er renset/skiftet. Der er ingen utætheder ved dysen.
 >Flemming
 >
 >
 
 
 |  |  | 
    Flemming (01-02-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Flemming
 | 
 Dato :  01-02-01 13:44
 | 
 |  | Efter at have motioneret højtrykspumpen og regulator arm igennem
 oliepåfyldningen ser problemet ud til at være løst.
 MvH
 Flemming
 
 
 
 
 |  |  | 
     Sven Fafner (01-02-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Sven Fafner
 | 
 Dato :  01-02-01 21:26
 | 
 |  | On Thu, 1 Feb 2001 13:43:53 +0100, Flemming wrote:
 
 >Efter at have motioneret højtrykspumpen og regulator arm igennem
 >oliepåfyldningen ser problemet ud til at være løst.
 
 Hej Flemming - jeg har også en 1GM10 (første sæson) og vil gerne lære
 så meget som muligt om min motor.  Hvor sidder højtrykspunpen og
 regulatorarmen i forhold til oliepåfyldningen, og hvordan udførte du
 præcis denne 'motionering' ?
 
 --
 Venlig hilsen
 Sven Fafner
 
 
 |  |  | 
  olesloth@post9.tele.~ (27-01-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : olesloth@post9.tele.~
 | 
 Dato :  27-01-01 09:55
 | 
 |  | Hvis motoren ikke oser når du giver gas, hvad jeg ikke formoder, må det
 være brændstofmangel, i så fald skal dieseltanken tømmes da det kan være
 dieselpest. Tanken skal også åbnes og du kan se en substans som fint
 tang.
 
 
 Flemming wrote:
 
 > Er lidt træt i det. Dysen er checket. Filtrene er skiftet. Udluftning
 > forsøgt.
 > Er der nogen der har erfaring med ovennævnte motor.
 > Forpumpe?
 > Højtrykspumpe?
 > Stadigvæk luft?
 > MvH
 > Flemming
 
 
 
 |  |  | 
 |  |