Sindsygt spørgsmål...men alligevel..
Fra : Thomas Hjort

Dato : 22-02-02 13:41

Jeg kom til at tænke på om spil virker bedre/hurtigere når man installere
det på windowsdrevet.
Giver det en forskel?

Mvh Thomas

Fra : Per

Dato : 22-02-02 13:50

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> wrote in message
> Jeg kom til at tænke på om spil virker bedre/hurtigere når man installere
> det på windowsdrevet.
> Giver det en forskel?
>
> Mvh Thomas

Nej. Det er det samme. Jeg fortrækker at have mindre ting liggende i min
"program files" / "programmer" mappe i C: drevet.
Hvorfor ved jeg nu ikke, men så mange systemfiler osv kan ikke altid arbejde
sammen. Det hjælper dog ikke at smide det over på et andet drev, men jo
færre programmer du har installeret jo bedre (sjovt nok) kører ens PC.

Det er rent logik, jo tungere rygsæk du har på ryggen jo hurtigere bliver du
træt.

Derfor afinstallere jeg altid de programmer som jeg næsten aldrig bruger
eller programmer som faktisk ingen mening giver.
Eksempelvis bare DUmeter. Jeg havde det installeret i et stykke tid men
efterhånden blev det bare overflødigt.

Jeg vil da skide på om windows er 3kb/sek ved siden når man downloader. Man
downloader jo ikke hurtigere med DUmeter. Derfor fandt jeg det overflødigt.
Ligesom mange andre programmer.

Det er bare min personlig holdning, intet andet.

Mvh
Per

Fra : Thomas Hjort

Dato : 22-02-02 14:16

> [...]
Man
> downloader jo ikke hurtigere med DUmeter. Derfor fandt jeg det

DUmeter er et godt eksempel på al det overflødige pis man fylder sin
hårdtprøvede PC op med.
Jeg havde en gang et program der kunne fortælle mig hvor mange meter jeg
havde kørt med musen. Det kom op med en jingel da jeg havde 'kørt' afstanden
paris - frankfurt !

Thomas

Fra : Per

Dato : 22-02-02 14:52

> [...]
> Jeg havde en gang et program der kunne fortælle mig hvor mange meter jeg
> havde kørt med musen. Det kom op med en jingel da jeg havde 'kørt'

Nemlig. Men mange folk synes at det er... Sejt? At have disse programmer?
Jeg ved det ikke.
En ting er ihvertfald sikkert fra min side er, min PC skal plejes som et
lille barn og så kører den godt 100% konstant!

Har aldrig haft bøvl med det ene eller andet, da jeg passer godt på den.
Dette kunne måske være en opfordring til mange folk.

Fortsat god dag.

Mvh
Per

Fra : Klitgaard

Dato : 22-02-02 21:12

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> DUmeter er et godt eksempel på al det overflødige pis man fylder sin
> hårdtprøvede PC op med.

Vrøvl. Det er da et godt program til at tjekke hvor hurtigt man downloader
fra forsk. servere og holde statistik på hvor meget man henter pr. mdr.
f.eks meget vigtigt hvis man har Stofa.

--
....Klitgaard

Fra : Jacob Holm

Dato : 22-02-02 21:19

Klitgaard wrote:

> [...]
> fra forsk. servere og holde statistik på hvor meget man henter pr. mdr.

Stofa har da deres egen logon-side, hvor man kan se hvor meget der er
tilbage af ens kvote for den enkelte måned, så der er DU-meter vel
unødvendig. På mig virker det som et fuldstændig ligegyldigt program,
der dog kan være sjovt nok (de første par dage eller syv).

> --
> ...Klitgaard

Mvh. Jacob.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 22-02-02 21:47

> [...]
> unødvendig. På mig virker det som et fuldstændig ligegyldigt program,
> der dog kan være sjovt nok (de første par dage eller syv).

Enig.
Det er fancy de første par dage. Og checket at blive notified når man har
downet 1 giga osv, men i bund og grund er det noget unødvendigt pynt.

Thomas

Fra : Per

Dato : 22-02-02 23:14

"Klitgaard" <na@na.dk> wrote in message

> [...]
> fra forsk. servere og holde statistik på hvor meget man henter pr. mdr.

Stofa har en logon side som også beskrevet. Stadig så er det unødvendigt.
Der er ingen tvivl om det. Synes det var cult den første uge men så heller
ikke mer. Desuden må du gerne nævne nogle download programmer hvor du ikke
kan se download hastigheden.

Ang servere; Eks. til CS (hvis man bruger dos program serveren) Kan man ikke
se hastigheden. Men hvorfor? Men lidt regning kan man regne ud hvor mange
spillere der kan være på den.

Min point er bare; At jo flere unødvendige programmer man har jo mere
arbejder har ens PC.

Mvh
Per

Fra : Klitgaard

Dato : 23-02-02 14:55

"Per" <persoerensen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Stofa har en logon side som også beskrevet.

Ok det vidste jeg ikke.

>Stadig så er det unødvendigt. Der er ingen tvivl om det.

Synes du. Jeg synes det er meget nødvendigt.

> Ang servere; Eks. til CS (hvis man bruger dos program serveren) Kan man
ikke
> se hastigheden. Men hvorfor? Men lidt regning kan man regne ud hvor mange
> spillere der kan være på den.

Jo, men jeg har da et par programmer der ikke viser hastigheden. F.eks mit
newsprogram der suger binært.

> Min point er bare; At jo flere unødvendige programmer man har jo mere
> arbejder har ens PC.

True, men Dumeter er ikke et af dem :)

--
....Klitgaard