Centrering af tabel?
Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 22-02-02 12:12

Jeg har et lille problem med en tabel, som jeg ikke lige kan få *helt* i
midten!

Den kan ses på http://home19.inet.tele.dk/san/slfst.htm

Det drejer sig om 'tabellen' med navne i - ca. midt i dokumentet.

Jeg må (kort) hellere forklare oprindelsen: Jeg modtog filen som
word-fil og omskrev til HTML vhja. Stones Web Writer - men 'tabel-delen'
kunne jeg altså ikke lige overskue, så jeg lod Windows 'save as Web
Page' og kopierede blot 'tabel-delen' derfra over i min egen HTML-kode -
uden dog at kunne genemskue den 100%! :)

Jeg kan se, at jeg kan flytte tabellen sidelæns
ved at ændre talværdien i:

<TABLE.........STYLE='margin-left:167.4pt;...'>

, men jeg ville jo helst have tabellen centreret uanset valgt
skærmopløsning!

Kan jeg det? - uden gennemgribende ændringer i hele koden!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Per

Dato : 22-02-02 13:53

"Hans H.V. Hansen" <h2vh@post6.tele.dk> wrote in message
> Kan jeg det? - uden gennemgribende ændringer i hele koden!

Jeg kan slet ikke overskue dine koder. Jeg ville smide hele lortet ud, det
ligner ihvertfald det rene losseplads.
PEr

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 23-02-02 12:03

Per <persoerensen@mail.dk> wrote:
> Jeg kan slet ikke overskue dine koder. Jeg ville smide hele lortet ud, det
> ligner ihvertfald det rene losseplads.

Som sagt - så gjort!
Men lige et andet spm. vedr. samme side
(http://home19.inet.tele.dk/san/slfst.htm):

De to billeder ved siden af hinanden giver problemer i MacOS/Netscape
(4), Linux/Netscape (4 + 6) samt i Linux/Konqueror:

Teksten, der skulle begynde *under* billederne - som den også korrekt
gør i IE 5 - 'kryber' delvis op *mellem* billederne! :(

Der må vaære en bedre måde til at få anbragt flere billeder ved siden af
hinanden - men hvordan?

(Selv har jeg overvejet en tabel med én række!)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 24-02-02 12:14

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:
> Men lige et andet spm. vedr. samme side
> (http://home19.inet.tele.dk/san/slfst.htm):
> (Selv har jeg overvejet en tabel med én række!)

Nå det mente I åbenbart ikke meget om! :))

Men nu har jeg altså lavet min tabel - og synes selv det har virket
nogenlunde - i hvert tilfælde har jeg nu ikke længere problemer med
tekst mellem billederne, og siden ses endda korrekt, selv i en oldsag
som MacOS/Netscape 4.07!!

Men derfor vil man jo som nybegynder alligevel gerne have en bemærkning
fra de mere kyndige med på vejen - det, man laver, skulle jo helst blive
både 'bedre' og nemmere efterhånden! ;)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 22-02-02 14:59

"Hans H.V. Hansen" <h2vh@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har et lille problem med en tabel, som jeg ikke lige kan få *helt* i
> midten!

Du kan bruge noget a la:

Div'et omkring centrerer din tabel.

> [...]
> Page' og kopierede blot 'tabel-delen' derfra over i min egen HTML-kode -
> uden dog at kunne genemskue den 100%! :)

For fremtiden kan jeg anbefale dig kun at kopiere selve indholdet og undlade
at bruge Word som html editor. Den laver en masse mystiske koder (en art
Word xml) der ødelægger dit design.

--
/Kasper
http://www.kyndsberg.dk

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 22-02-02 22:15

Kasper Kyndsberg <kasper@kyndsberg.sletmig.dk> wrote:
> For fremtiden kan jeg anbefale dig kun at kopiere selve indholdet og undlade
> at bruge Word som html editor. Den laver en masse mystiske koder (en art
> Word xml) der ødelægger dit design.

Helt enig....det var absolut en nødløsning, fordi jeg *skulle* have
siden op forholdsvis pronto! :)

Når jeg får en ledig stund, laver jeg en ny tabel 'fra grunden'!

--
med venlig hilsen
Hans