Fwa hos sonofon vpn spørgsmål
Fra : Anders

Dato : 22-02-02 10:17

hejsa

Er det fup eller fakta at man ikke kan køre vpn over en sonofon fwa ??

Anders

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 22-02-02 15:02

"Anders" <nothanx@virker_ikke.dk> skrev i en meddelelse
> Er det fup eller fakta at man ikke kan køre vpn over en sonofon fwa ??

Begge dele

Pt kan du ikke køre vpn da du ikke har mulighed for fast IP, men det kommer
inden for en meget overskuelig periode og så bliver det muligt.

PS. gruppen dk.edb.internet.udbydere er bedre da FWA/VPN intet har med xDSL
at gøre

MVH
Thomas

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-02-02 22:06

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@kontorbutikken.dk> skrev i en meddelelse
> Pt kan du ikke køre vpn da du ikke har mulighed for fast IP

Jeg vidste ikke at VPN krævede fast IP

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 24-02-02 10:17

> Jeg vidste ikke at VPN krævede fast IP

Nej, det gør det nødvendigvis heller ikke. Sonofon's udtryk "Fast IP" dækker
blandt over at man har mulighed for at opstille en server, hvilket
jeg(muligvis forhastet?) gik ud fra var ønsket....?

Hvis der kun er tale om VPN klient så er sagen selvfølgelig en hel anden...

MVH
Thomas

Fra : Jens

Dato : 23-02-02 09:55

"Anders" <nothanx@virker_ikke.dk> skrev i en meddelelse
> hejsa
>
> Er det fup eller fakta at man ikke kan køre vpn over en sonofon fwa ??

Det afhænger af så meget. Hvilken type VPN ? Er du klient eller server ?

Jens

Fra : Steen

Dato : 23-02-02 18:45

Hvordan er du kommet på en sonofon FWA ....

Fra : Anders

Dato : 25-02-02 07:39

Jeg har ikke FWA men skal måske have det.
Det er en klient jeg skal bruge.
Fredag eftermiddag kom jeg (langt om længe) igennem til kundeservice hos
Sonofon, der fik jeg at vide at det ikke kunne lade sig gøre da man ikke fik
en offentlig ip-addresse så det er afgjort, jeg skal ikke have FWA.

Anders

Fra : Jens

Dato : 25-02-02 22:24

> [...]
fik
> en offentlig ip-addresse så det er afgjort, jeg skal ikke have FWA.

Hvis du er klient, så kan du garanteret sagtens bruge VPN uden problemer.
Prøv at finde ud af hvilket udstyr der sidder i den anden ende, så er der
sikkert kompetente folk her i gruppen, som der kan fortælle dig om det kan
lade sig gøre.

De fleste producenters VPN klienter, som jeg kender til, virker fint bag en
NAT'tet Internet forbindelse, ligesom f.eks. Sonofon FWA.

Jens