Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
net butik med foto udstyr
Fra : Butch

Dato : 22-02-02 02:42

Hej Gruppe

Jeg har set at priserne på foto udstyr er utroligt lave i UK. Men jeg kan
ikke finde en netshop som vil sende til Danmark. Kender I en netbutik med
lave priser som sender til DK?

Jeg har også set på butiker i USA. Men jeg er før blevet "taget" i tolden
med en ordenlig ekstra regning til følge Så det gør jeg ikke igen.

/Thomas

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 22-02-02 15:14

"Butch" <thomas.hansenNOSPAM@NOSPAMimage.dk> wrote in

> Jeg har set at priserne på foto udstyr er utroligt lave i UK. Men jeg kan
> ikke finde en netshop som vil sende til Danmark. Kender I en netbutik med
> lave priser som sender til DK?

Priserne er billigere i Tyskland - jeg har selv sammenlignet på Canon EOS
udstyr.

Prøv:

http://www.technikdirekt.de
http://www.ny-camera.net
http://www.internetfoto.de
http://www.brenner-foto.de/

De er allesammen nævnt i nogle af de mange indlæg der har været omkring køb
i udlandet gennem den seneste tid.

--
Hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at darling dot dk

Fra : LWS

Dato : 22-02-02 15:48

On 22 Feb 2002 14:13:50 GMT, Kenneth Darling Soerensen <dont@sp.am>
wrote:

[snip]

>http://www.technikdirekt.de

[snip]

Ja - undskyld at jeg stiller et tillægsspørgsmål i en andens tråd,
men.....

Jeg hørte ikke så godt efter i tysktimerne, så hvad betyder
nedenstående :

* UVP = Unverbindliche Preisempfehlung des Herstellers

Alle unsere Preise verstehen sich inkl. der gesetzl. MwSt.

--------
Med venlig hilsen

Simon Walther-Larsen

Fra : Peter Loumann

Dato : 22-02-02 16:03

Fri, 22 Feb 2002 15:48:15 +0100, LWS <waltherxxx@larsen.dk> wrote:

>Jeg hørte ikke så godt efter i tysktimerne,

Uklogt!

>så hvad betyder nedenstående :

>* UVP = Unverbindliche Preisempfehlung des Herstellers

(producentens) vejledende udsalgspris

>Alle unsere Preise verstehen sich inkl. der gesetzl. MwSt.

Alle vores priser er inkl. moms.

hilsen pelo

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-02-02 20:36

"Peter Loumann" <pelo@mailserver.dk> wrote in message

> Uklogt!

Så er det jo synd for mig, der først fik tysk i 8 klasse,, og der var
lærerkonflikt,, så vi havde aldrig nogen lærere!

Fra : LWS

Dato : 22-02-02 21:01

On Fri, 22 Feb 2002 16:02:35 +0100, Peter Loumann <pelo@mailserver.dk>
wrote:

>Uklogt!

>(producentens) vejledende udsalgspris

>Alle vores priser er inkl. moms.
>
>hilsen pelo

Tak :=)
--------
Med venlig hilsen

Simon Walther-Larsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-02-02 20:34

"LWS" <waltherxxx@larsen.dk> wrote in message

> Jeg hørte ikke så godt efter i tysktimerne, så hvad betyder
> nedenstående :

world.altavista.com og indtastning af URL er din ven

Fra : LWS

Dato : 22-02-02 21:00

On Fri, 22 Feb 2002 20:33:49 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>"LWS" <waltherxxx@larsen.dk> wrote in message

>world.altavista.com og indtastning af URL er din ven

Se det var da et link, der vil noget. Den ryger en tur i favorites.
Tak skal du have Bjarke.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-02-02 21:07

> Se det var da et link, der vil noget. Den ryger en tur i favorites.
> Tak skal du have Bjarke.

ilige måde

Men er det bare mig, eller virker det ikke når man browser rundt? Mna komme
tilbage til hovedsiden hele tiden? Har ellers brugt det på
http://www.technikdirekt.de før i tiden

Fra : HelloKitty

Dato : 23-02-02 16:00

"Butch" <thomas.hansenNOSPAM@NOSPAMimage.dk> wrote in message
> Hej Gruppe

Jeg har også set på butiker i USA. Men jeg er før blevet "taget" i tolden
> med en ordenlig ekstra regning til følge Så det gør jeg ikke igen.

<--- Jeg er 100% sikker på, at følgende spørgsmål har været oppe at vende
10^3 gange, men da jeg tilsyneladende aldrig så hverken Q/A'erne, så stiller
jeg lige med frygt for flaming:

Når man køber inden for EU, er man så forpligtet til at betale dansk moms og
told? Eller, lad os sige, at jeg køber et kamera til 200 euro hos
"technikdirekt", og skal have den ind i Danmark, hvor meget ekstra kommer
der på?

Mvh.,
Jack

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-02-02 16:02

"HelloKitty" <hellokitty@e-box.dk> wrote in message

> [...]
> told? Eller, lad os sige, at jeg køber et kamera til 200 euro hos
> "technikdirekt", og skal have den ind i Danmark, hvor meget ekstra kommer

Nej, du betaler kun Tysk moms og skatter...

Hvis du har firma, kan du trække den tyske moms fra.

Den pris der opgives på technikdirekt er den pris du kommer til at betale,
omregnet til DKR selvfølgelig.

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 23-02-02 17:50

> "HelloKitty" <hellokitty@e-box.dk> wrote in message
> og told? Eller, lad os sige, at jeg køber et kamera til 200 euro hos
kommer

> Nej, du betaler kun Tysk moms og skatter...

Det er korrekt - der er dog ikke andre skatter end merværdiafgiften
(momsen). Supplerende kan jeg da lige fortælle, at man ikke skal betale told
ved handel indenfor EU`s grænser. Køber man derimod fra tredie-lande, som
USA og Thailand mv. skal der betales både moms og told. Tolden for
fotoudstyr er som jeg husker omkring 7-8%.

> Hvis du har firma, kan du trække den tyske moms fra.

Nej - men man kan til gengæld få den tilbagebetalt, men som regel får man
leveret varerne uden tysk moms, man beregner så dansk moms af købet, angiver
det på momsangivelsen, hvor man så samtidig fratrækker denne i det omfang
man har fradragsret - hvis man f.eks. skal bruge kameraet til 50% privatbrug
har man kun fradrag for halvdelen.

Mvh

Kim

Fra : HelloKitty

Dato : 24-02-02 04:27

"Kim Jeppesen" <f100@get2net.dk> wrote in message
> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message

Jeg siger tak til Kim og Bjarke for jeres hjælp.

Så skal der vel handles.

Mvh.,
Jack

Fra : Dan Andersen

Dato : 27-02-02 13:26

Jeg kan på det varmeste anbefale http://www.ny-camera.net
De ligger i Tyskland - er meget pålidelige og sender hurtigt til en rimelig
penge.
Har desuden selv besøgt butikken på gågaden i Ahlen.

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-02 10:42

> [...]

>ikke finde en netshop som vil sende til Danmark. Kender I en netbutik med

Jeg kan varmt anbefale http://www.foto-mundus.de/

Et tysk firma, uden nogen fancy indkøbsmulighed på deres site, men med
de billigste priser, jeg endnu har set.

Tag f.eks. et kig på Nixvue Digital Album, den er godt nok dyrere end
Digital Wallet og Mindstor, men væsentlig mere fleksibel. Og Foto
Mundus er så et at de relativt få steder, man kan købe lige netop
dette produkt - og så igen til billigste pris.

Selv har jeg handlet med firmaet et par gange, korresponderet en del,
sågar ringet. Servicen er god, man får hurtigt svar på forespørgsler
osv. Leveringstiden er dog en lille uge.

Selv om det ikke fremgår af deres site, så kan man godt betale med
kreditkort, hvilket helt klart er at foretrække, da man så derved
sparer det dyre gebyr i Danmark (på 100 kr.) ved
efterkravsforsendelse.

Priserne på deres site er forventeligt i Euro, og incl. tysk moms.
Selv er jeg blevet faktureret ud fra en kurs på ca. 7,50, så man kan
nemt beregne, hvad det koster i danske kroner.

Forsendelsesomkostninger vil typisk ligge på 19 Euro (ca. 140,- kr.)

Ikke så forfærdeligt mange priser fremgår af deres site, så her er,
hvad jeg selv konkret har forespurgt på (omregnet til DKr.):

Nixvue Digital Album, 10 GB:   4.950,-

Div. tilbehør til Olympus:

FL-40 Flash:         3.068,-
FL-BK 01 holder til Flash:       705,-
FL-CB01 Flash kabel:       412,-
Vidvinkel converter (Raynox):    749,-
CLA-1 Adapter:          194,-
Digital UV-filter:          224,-
Digital Polarisationsfilter cirkulær:    374,-

God fornøjelse,

K. S.