Mistænkt - nogen lyver... problemer
Fra : Per Nielsen

Dato : 21-02-02 12:37

Jeg har lige fået Mistænkt - nogen lyver... ind af døren fra Gamemail. Men
spillet vil ikke køre. Det installerer fint, men når jeg vil starte spillet
op kommer flg. fejlmeddelelse:

Mistanktm
This program has performed an illegal operation and will be shut down.
MISTANKTM caused an invalid page fault in module MISTANKTM.EXE at
017f:00401073.
Derefter en del Registers + Bytes at CS:EIP + Stack dump.

Mistanktm.exe er på 3.30MB (3.381kb) med File version 7.0r198. Description
Director Player.

Jeg har et Toshiba SD-M1502 DVD-ROM drev siddende som Master på Secondary
Controller, og der plejer ikke at være nogen problemer. Er der andre der har
oplevet lignende problemer med Mistænkt, eller er jeg bare løbet ind i en
dårlig skive? Vil der være nogen ide i at prøve med en anden Mistanktm.exe
fil? Hvis der var en der ville hjælpe mig og sende den?

Fra : Gerner

Dato : 21-02-02 15:02

On Thu, 21 Feb 2002 12:37:28 +0100, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Derefter en del Registers + Bytes at CS:EIP + Stack dump.
>
>Mistanktm.exe er på 3.30MB (3.381kb) med File version 7.0r198. Description

Der er en lign. tråd i gruppen med 11 indlæg, startende.:

Subject: MISTÆNKT
Date: Mon, 18 Feb 2002 20:04:52 +0100

Mit svar handler netop om ---tm.exe fejlen

Fra : Per Nielsen

Dato : 21-02-02 15:39

"Gerner" <gerner@teknik.dk> wrote in message
> Der er en lign. tråd i gruppen med 11 indlæg, startende.:
>
> Subject: MISTÆNKT
> Date: Mon, 18 Feb 2002 20:04:52 +0100
>
> Mit svar handler netop om ---tm.exe fejlen

Takker, jeg fandt det. Jeg prøver at fjerne oplysningerne i
registreringsdatabasen og derefter geninstallere, for at se om det evt.
skulle hjælpe. Jeg har også sendt en beskrivelse af problemet til Gamemail,
som har sendt en kopi videre til Visionpark. Er der en beskyttelse i
spillet, som kan drille visse CD-ROM/DVD drev. Jeg har et Toshiba SD-M1502
DVD-ROM drev. Det har jeg oplevet med Pixeline spillene som var beskyttet
med CD-COPS. Det var originale spil som godt ville installere, men efter
indtastning af koden frøs maskinen bare totalt. Too bad hvis noget lignende
er tilfældet med Mistænkt, den ser dog ikke ud til at være beskyttet med
CD-COPS, men måske noget andet?

Kører for øvrigt med Win98SE, Hercules Geforce 2 MX (driver 27.20),
DirectX8.1.

Jeg har også prøvet at installere og køre spillet fra min CD-RW brænder
LiteOn LTR 12102B, men problemet og fejlmeddelelserne er de samme.

Fra : Gerner

Dato : 21-02-02 23:11

On Thu, 21 Feb 2002 15:39:26 +0100, "Per Nielsen"
> [...]

>som har sendt en kopi videre til Visionpark. Er der en beskyttelse i
>spillet, som kan drille visse CD-ROM/DVD drev. Jeg har et Toshiba SD-M1502

Jeg har forlængst, ved udgivelsen, fortalt dem at der er noget galt
med at man får låst spillet ved start af spillet hvis man stopper
introerne ved at taste en museknap eller en tast på tastaturet.
Programmøren ville ikke annerkende fejlen. Der var skam ingen fejl i
spillet, næh nej.

Jeg fik dog spillet til at køre og kom temmelig langt, men blev af
anden anledning nødt til at formatere disken uden at kunne overflytte
savegames m.m., så jeg ligger i øjeblikket i starten af spillet.
Der har ikke været så meget debat om spillet her, undtagen den crash
der ødelægger det hele fra starten.
Jeg har haft nogle bemærkninger til gameplay i spillet, men det kan vi
jo kikke på hvis du får gang i spillet på en eller anden måde, for så
ser du det nok selv hvad der mangler og ikke virker så smart.

Fra : Per Nielsen

Dato : 22-02-02 21:36

Gerner <gerner@teknik.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ckra7u0239kknr6s6coo7lffvqisq713a7@4ax.com...
> [...]
> jo kikke på hvis du får gang i spillet på en eller anden måde, for så
> ser du det nok selv hvad der mangler og ikke virker så smart.

Jeg sendte en beskrivelse af mine problemer til Gamemail som sendte dem
videre til Visionpark. Der skulle blive produceret nogle nye CD'er i
Sverige, om de løser mit problem ved jeg ikke. Det lader til at der
ihvertfald på nogle CD'er er en fejl. Svaret fra Visionpark var:

Med fejl på adressen xxxx:00401073, kan Mistænkt ikke fange kopisporet
på CD'en. Det er 99,99% sikkert at den kopi du har enten mangler, eller har
et defekt kopispor. Det svenske selskab bag Mistænkt, er ved at producere
nye CD'er, der skulle ankomme inden for en 14 dages tid (7-9-13... der er
flere led i en produktionskæde, og desværre ridder ikke alle samme dag de
sadler...).

Under alle omstændigheder bliver du ikke ladt i stikken. Hvis du bliver træt
af at vente, garanterer Visionpark for at du kan få spillet byttet til et
andet
spil.

Hvis du stadig er interreseret i at vente, så mail mig din adresse, og jeg
placerer dig i "vente-bakken", til nye CD'er i tilfælde af at det er os der
skal
sende dem ud...

Jeg har valgt at placere mig i "vente-bakken". Hvis der er interesse for det
melder jeg tilbage om nye CD'er løser mit problem. Er det en eller anden
form for kopibeskyttelse der skaber problemet? Jeg havde et lignende problem
med Pixeline 3, 4 og 5 som var beskyttet CD-COPS. Det var originale spil som
kunne installeres, men når koden skulle indtastes første gang spillet skulle
køre, frøs maskinen totalt. Det er vel ikke noget af det samme der er tale
om her?

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 23-02-02 00:58

> [...]

>Jeg har også prøvet at installere og køre spillet fra min CD-RW brænder
>LiteOn LTR 12102B, men problemet og fejlmeddelelserne er de samme.

Ja det er sandsynligvis en beskyttelse der laver denne fejl
PS Mistænkt 2 er iøvrigt lige på trapperne.

Morten
bowman@NOSPAMstofanet.dk

Fra : Per Nielsen

Dato : 23-02-02 21:55

Morten Bowman Hansen <bowman@NOSPAMstofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:anmd7usn15i6em5vb6lhp1rabq6eg3de6c@4ax.com...

> Ja det er sandsynligvis en beskyttelse der laver denne fejl
> PS Mistænkt 2 er iøvrigt lige på trapperne.

I mit svar i denne tråd fra d.22. svarer Visionpark at det sandsynligvis er
en fejl på CD'en, og at jeg vil kunne få den byttet senere.